Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä alkaa elämä voittaa:) väsymyksen on hieman helpottanut, mut kyllä iltaisin on silti aika poikki ja päikkärit tekee terää jos vaan saa nukkua. Nyt täytyy vielä varata aika sokerirasitukseen mut venytän sen mahd pitkälle niin ei sitten tee niin pahaa olla aamulla syömättä, kun nyt on pako syödä jotain aika pian heräämisen jälkeen.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Tänne iski flunssa. Yleensä eivät minua paljoa hetkauta, enkä kovin usein sairasta, mutta nyt väsyttää ja on ihan todella vetämätön ja surkea olo.

Mutta sivuvaikutuksia; Suonikohjut, voi Hyvää Päivää!!
En oikein ikinä oo viihtyny kehossani, mutta esikoisen raskauden aikana opin hyväksymään kroppani ja viihtymään alasti peilin edessä. Pientä taantumaa tuossa fiiliksessä nyt vauvavuoden aikana ollu, mutta kuluneena kesänä en ensimmäistä kertaa peittänyt sääriäni aina mustilla legginsseillä. Käytiin myös vauvauinnissa ja olin ihan alasti siellä kylpyhuoneessa vauvani kanssa muiden nähden, sitäkään ei ollut ikinä ennen tullut tehtyä, mutta nyt sitä on ajatellut että ei siirtäisi suoraan lapselleen(-lapsilleen) omaa negatiivista kehonkuvaansa.
Esikoisen raskauden aikana tuli muutama pieni ja siisti suonikohju sääriin ja reisiin, enkä niistä ottanut mitään stressiä, mutta nyt (JO!!!) alkaa näyttää todella pahalta. MIKSI niitä tulee lisää ja miten näitä voi estää ja miten näistä pääsee eroon???(....kai noistakin sittee oppii pitämään, yeah right) ....ettei taas tartte ens kesänä palata legginsseihin...

Kyllähän nuo on oikeesti tiedossa, että jalkoja ylös, lepoa ja ei pitäisi käyttää esim. pillifarkkuja. Geneettiset peruslähtökohdat ei varsinaisesti puolla siloisia kinttuja. Normaalipainoisena tässä liikutaan päivittäin ja raskaana elämäntavatkin on suht terveitä, kun meillä ei (puoli)valmiita ruokia juurikaan käytetä. Stressiä tietty vois aina opetella elämästä yleisesti ottamaan vähemmän :)
En mä oikeesti ois kyllä menossa mihkään leikkaukseen, vaikka heikkona hetkenä sitä miettiikin, että oishan se helppoa.

Onkos muilla ollut vielä harkkasupistuksia? Mä oon pari jo bongannut. Mulla oli niitä kyllä viimeksikin jo tosi aikaisin ja vähän myöhemmin jo päivittäin. Täytyy varmaan neuvolasta kysyä, et onko tosta esikoisen nostelusta kauheasti haittaa, välillä tuntuu että ottaa vatsaan ja selkään kun nostelee ja kaunniskelee 11 kg jäbää.

Nyt vasta löysin tieni tänne, vaikka esikoista odotellessa tuli kirjoiteltuakin jos jonkun verran. Muistelisin, että Mursutartar sinä olet vuoden 2013 Heinäkuisista kans? Ihanaa kun on "tuttuja", joille tulossa kanssa toinen pienellä ikäerolla! :)

Mutta asiaan. Kertokaa mulle millon tää ällö olo ja väsymys loppuu? En yhtään muista millon loppu esikoiselta. Mie romahan tähän vetämättömään oloon, nälkään ja ällötykseen. :D En muistanu, että tää alkuaika on näin karseeta vaikka ei siittä edellisestä raskaudesta nyt niin kauaa oo.

Muoks. Ja summersun on kans Heinäkuisista 2013? :)

Jep sieltäpä hyvinkin:) täällä olo on alkanut helpottamaan, vaikka väsy onkin vielä, mutta ei ihan yhtä paha kuin alussa. Jännä kuin sitä unohtaa parin vuoden takaiset asiat:) tosin varmaan oloihin vaikuttaa sekin, että on tollanen 1 v jaloissa pyörimässä ja levätä ei voi silloin kun siltä tuntuu.

Närästys.

Mä teen NIIN kuolemaa tämän kanssa.

Rennie on kyllä ihan totaalinen vitsi, piti ottaa Pepcid. Tosin tiedän, että neuvolassa tulee noottia mutta en todellakaan ala kärvistellä tämän kanssa. Ei oo kiva herätä ennen aamu kuutta tämmösen kans.. :(

Minja: Ootko koittanut ihan ruokasoodaa? 1tl lasiin+ vettä ja se alas. Vanhan kansan niksi, toimii monella eikä tarvitse lääkkeitä. :)

Onkos muilla ollut häntäluu kipee?! Voiko johtua esim.kohdun kasvamisesta. Ei mulla oo ennen ollut ja nyt sattuu koko ajan, en kyl keksi muuta syytä. Vasta 10+2.

Itellä on muutenvaankin sillontällön kipeä häntäluu, mursin sen joskus pentuna.

Olin jo ite innossaan kun oireet loppu 9-10rvn vaihteessa mutta nyt alkoivat taas oksentelulla :D Ihanan helpottavaa kumminkin.. Jotenki tuntuu raskauskin just todellisemmalta kun joistakin oireista saa kärsiä :) Oiski jo ens viikko niin pääsis kurkistaan pikkusta taas ultrasta..

Edellisessä raskaudessa oli oireita vaikka muille jakaa, mutta tämän tyypin kans... ei oikeastaan mitään :) aluksi oli lievää väsymystä, nyt ei enää. Vessassa on saanut kyllä tiheästi juosta ja muutaman viikon oli riesana närästys. Sekin katosi.. nyt vaan pissattaa :grin

Juu, Pippinen ja summersun 2013 heinäkuun odottajista oon :D Kävinkin siellä ryhmässä huutelemassa uudesta tulokkaasta :)

Mulla on nyt muutamana päivänä tuntunut paineen tunnetta alapäässä... Välillä tulee töissä ja eilen kun töiden jälkeen kävin ruokakaupassa niin iski voimaakkaampana kuin ennen. Onko muilla ollut vastaavaa? Tai enemmän tietoa tällaisesta? Ekaa odotellessa ei meinaan tällaista ollut kuin synnyttäessä ja noin sata kertaa voimakkaampana.

Mulla tuntui painetta eilen kun istuin yli 3h auton ratissa. Ns. kasvukipuja on myös enenemissä määrin. Mulla kolmas raskaus. En nyt muista että olisi myöskään aiemmissa ollut, ehkä en vain muista. Tosin tokasta raskaudesta kaikenmaailman tuntemukset oli voimakkaampia kuin ekasta, ja tästä nyt sama juttu. Uskoisin että normaalia, kunhan ei muutu kivuksi..?

Kohdunsuun/kohdunpohjan kivut normaaleja?

Ei tunnu koko aikaa, mutta välillä istuessa oikein sävähtää...

Minkälaisia oireita teillä on ollut virtsatietulehduksissa raskausaikana? Mietin vain, voiko oireilla näin ilman muita oireita.

Mulla kanssa ollut päivittäin kohdun kohdalta aristusta ja painetta. Just jos istuu pitkään. Tai jos sylissä lapsi. Tänään kärsitty myös pohje kivusta mikä ei ole kivaa. Magneesium ei ole vielä auttanut. Liikun kuitenkin päivittäin mut ei helpota.

Siis oikeesti. Ei pitäis nuolaista ennen kun tipahtaa. Just menin täälläkin kehumaan että jatkuva etominen on väistymässä taka-alalle, mut eikös tilalle oo tullu sitten YLLÄRILAATOITUKSET. Siis että on ihan hyvä normaali olo, ja sitten yhtäkkiä onkin kummenen sekuntia, välillä ruhtinaalliset puoli minuuttia, aikaa etsiytyä pöntön ääreen ja kaaressa lentää. Eikä auta pikainen vatsan täyttäminen eikä raitis ilma eikä mikään, tietää jo että kiire on. Erittäin mukavaa olis jossain liikennevälineessä ja sit kaikki vaan kattois että 'darranen tai mikälie narkkarihörhö', sitä pelkään nyt koko ajan. Ite aina inhoan etu nenässä kaikkia metrossa yrjöäviä/kusevia/örveltäviä/röökaavia/nuokkuvia/roskaavia/haisevia... onneks on noi omat tilanteet vielä toistaseks osunu kotiin.

Jotain kohdun kasvukipuja taitaa olla. Kävellessä lähinnä alkaa jomottaa/paine tuntua. Alavatsassa ei tunnu mitään, mutta molemmin puolin lannetta kyllä, sisempänä lantioluista. Vaikea selittää kohtaa :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin