Odotuksen "sivuvaikutukset"

Minja

Satasella mukana keskusteluissa
Eli huikkikaas tänne mitä oireita teillä on ollut/tullut ja päivitelkää listaa välillä :)

Itselläni pian ovulaation jälkeen alkoi:
+lähes jatkuva pissahätä
+maha vähän sekaisin
+kummallinen ruokahalu: nälkä, mutta ei kuitenkaan eikä syödessä oikein osannut sanoa söikö tarpeeksi vai ei

Kun kuukautisten olisi ollut aika alkaa:
+kohdun kevyt supistelu, välissä yltyi kuukautiskipumaiseksi
+rinnat paisuksissa
+nännit kipeät ja tummemmat kuin ennen
+väsymys
+hajuherkkyys
+jäätävä turvotus
+rapakunto
+nopeita psyykkisen olon muutoksia, kyyneleet nousee helposti silmiin jos ahdistaa

Parin viimepäivän sisään:
+kevyt etova olo
+päänsärky
+kunnon oksetus esim. nostellessa jotain painavampaa

-kohdun supistelu jäänyt pois
rintojen/nännien kipu helpottanut, ei enää niin kova
 
Huppista mikä lista :D
Nooo...itelläni ehkä selkeimmät oireet lähtee sieltä ku menkat olis pitäny alkaa..eli:
+ maha sekaisin
+ menkkamaisia tuntemuksii vatsassa/pieniä juilimisia munasarjoissa
+ valkkari lisäänty ( :D)
+ pissalla saa ravata
+ nenän tukkoisuus
+ päänsärky

Ja nyt plussattua ja n. rv.5 eteenpäin:
+ järkky turvotus
+ rinnat vähän arat
+ etova olo heti kun vs. liian alhaalla
+ järkky väsymys 24/7 :D
^^^ mist puheenollen..mun pitäs jo NUKKUU..olin iltavuoros ja aamusta pitäs olla klo 6.00 taas ylhäällä aamuvuoroon...oujee :D
Mä oon niin kuollu töissä :P

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Minulla kanssa alkoi oireet hyvin pian ovulaation jälkeen. Se siis tikutettiin, joten siksi olen hyvin tietoinen sen ajankohdasta. Alkoi väsymys ja vatsan toiminta muuttui normaalisti. Sitten alkoi pieni vatsan pistely, mikä meni nopeasti ohi.

Tällä hetkellä (5+2):
- jatkuva väsymys, joka tosin on alkanut hieman helpottamaan
- turvotus, joka kyllä vaihtelee vuorokaudenajan mukaan
- etova olo erityisesti aamupäivisin ja myöhemminkin, ellei saa syötyä jotain pientä säännöllisin väliajoin
- vatsan kurniminen, vaikkei olisi nälkä
 
Ennen positiivista testiä minulla oli:
-menkkamaisia kipuja
-valkovuoto lisääntyi
-nälkä oli koko ajan (heräsin yöllä nälkään)
-lievä pahoinvointi
-rintojen lievä nipistely
-päänsärky
-ilmavaivat

Positiivisen testin jälkeen:
-samat jatkuneet
-säännöllinen aamupahoinvointi
-rinnat enemmän arat
-pahoinvointi ja oksennukset (tänään 4+4 ensimäisen kerran)

Ihmettelin kovasti miten halasin vessan pönttöä jo nyt.. Aamuisin minulla on sellainen olo, että todellakin olen raskaana ja illalla ei ole oikeastaan muuta kuin kipuja alavatsassa ja ilmavaivoja, joten tosi outo raskaus sanon minä :D
 
Muokattu viimeksi:
Ei tuota mun listaa kannata kauhistella :D

Tunnen vaan itteni ja kroppani niin hyvin, että huomaan kaikki muutokset tosi helposti :) Ja olo on oikeestaan tosi hyvä! Tämä kuumuus vain tuntuu vaikuttavan etenkin tuohon pahoinvointiin ja turvotukseen :)

Viime sunnuntaina, kun kuukautiskalenterin mukaan olisi viimeistään pitänyt menkat alkaa, niin huomasin kohdunsuun olevan tiukasti supussa. Siitä jo arvasin, että taitaapa olla turha odotella mitään kuukautisia eikä tiistainen plussa tikussa ollut mikään yllätys.

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Ennen plussaa en huomannu muuta kuin sen, että nukahtelin tuon tuosta sohvalle.

Plussan jälkeen
- väsymys jatkunu
- rinnat/nännit tosi arat ja turvonneet
- päänsärkyä välillä
- kauhee flunssa ja aivastelu
- kokoaikanen nälkä
- sellasta juilimista mahassa välillä
- vessassa ramppaaminen
- turvotus, varsinkin iltasin
- huono vointisuus heti jos ei syö säännöllisesti
- selkä jumii

Tässä nyt jotain, ei kaikko edes muista kun ei oo jatkuvaa :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Jes, tänään ei oo
turvottanu juuri ollenkaan eikä oo ollu niin huonoo oloo! :)
 
Ennen testin tekoa muutaman päivän alkoi tulla
-näköhäiriöitä(sumentumia ja valopilkkuja)
-kyökkäilyä
-huimausta

Tällä hetkellä on noi edellä mainitut vain voimistunut. Kahvin juonti on pitänyt lopettaa kokonaan.
Selkä jumittaa herkästi töissä.
Loputon nälkä.
Mielialan kiihtyminen nollasta sataan valonnopeudella :wink

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt on muutaman päivän ollut pää kipeänä ja huomaa, että pitää heti herättyään syödä jotakin, ettei ala heikottamaan. Muita seuralaisia ovat väsymys, vessassa saa juosta yhtenään, vihlaisut alavatsalla, nuha ja alapää oireilee hiivasientä tms. epätasapainoa. Jos unohdan juoda tarpeeksi niin alkaa tuntumaan pissatautiselta. Paljon samoja oireita kuin kahdessa aiemmassakin raskaudessa :P
 
Vessassa ravaaminen, nälän tunne, rintojen arkuus, alkaa nukuttaa aikaisemmin, pienet kivut vatsassa enimmäkseen oikean munasarjan puolella. Nuha ja välillä kylmyys ja kuuma. Pahaolo.
 
Väsymys, se on kaikista tuntuvin oire ollut heti plussauksesta lähtien. Aamulla on niin älyttömän vaikeeta nousta sängystä ja kammeta ittensä töihin. Viimeistään puolilta päivin olis valmis päikkäreille ja työpäivän jälkeen sellaset maistuu jos vaan mahdollista ja illalla alkaa melko aikasin luomet tuntumaan raskailta. En muista, että ekassa olis ollu näin voimakasta väsymystä. Tän lisäks on pahoinvointia, kuitenkin melko lievää, ekassa oli pahoinvointi paljon pahempaa ja kestikin melkeen koko raskausajan. Vatsaa turvottaa ja vihloo ajoittain, alaselkä on ajottain kipeä. Niin ja vesi maistuu ja pissalla saa ravata. Nii ja ennen on kahvi maistunut melkoisesti, mut nyt ei millään, kun tulee heti paha olo. Muutamat muutkin ruuat aiheuttaa etovaa oloa..

Sent from my HUAWEI G510-0200 using Vau Foorumi mobile app
 
Unohtu vielä tuo mielialojen vaihtelu... :-)

Sent from my HUAWEI G510-0200 using Vau Foorumi mobile app
 
Ihanaa että tällainenkin ketju löytyy täältä maaliskuisista.Itse en huomannut mitään varsinaisia oireita ennen plussaa. Ennen kk on normaalistikkin ollut mahakipuja ja turvotusta, mutta jälkeenpäin muistin kuinka ennen plussaa alkoi mahdoton röyhtäily, mieskin luuli että sohvalle oli kotiutunut jonkin sortin possu..

Nyt rv7oireita onkin sitten jo ehtinyt kasaantua:
- Väsymys. Päiväunet tulee nukuttua 1-2krt päivä. Ilman päiväunia ei meinaa jaksaa mitään.

- Etova olo ja pahoinvointi aamuisin ja/tai iltaisin. Etova olo on jatkuvaa, ja paha olo tulee hetki jos vr laskee, joten puputan koko ajan jotain. Paras helpotus pahaan oloon on mehujää. Toisaalta ruokaa ei tee mieli, mutta syömättömyys johtaa oksenteluun ja pahaan oloon eli pakotan itseni syömään. Positiivisin oire on ollut namihimon uupuminen! Karkkihyllyn voi ohittaa ilman minkäänlaisia himotuksia!

- Rintojen turpoaminen ja kosketus arkuus. Rinnat olleet kosketusarat nyt jo useamman viikon, öisin jopa herään rinta kipuun jos rinnat huonosti! Oon harkinnut josko nukkuisin yötkin rintsikat päällä..

- Jatkuva vessassa ravaaminen. Yötä päivää. Aiemmin olin kuin kameli, mutta nyt vessan on oltava lähellä! Jatkuvaa vessassa ravaamisesta seuraakin jatkuva jano :)

- Hajuherkkyys. Hajuvettä en enää aamuisin saata suihkia ja ennen niin hyvälle tuoksunut käsisaippua haisee kamallalle.

Tällaisilla oireilla nyt mennään ja toivon ettei nämä tästä hirmuisesti pahene :)
 
Onko mulla oireena sellasta et nännit nöpöttää koko ajan? Täällä nimitäin pitkät päällä jatkuvasti, ja ennen ei oo ollu.
Ja mä kun oon vielä suosinu näitä ostostv:n comfort bra liivejä kun on niin ihanat päällä, mut nyt sitte näkyy kaikista paidoista nännit läpi... Huoh, on mullaki ongelmat :D
 
Mulla menossa viides viikko ja suhteellisen "helpolla" päässyt :) Iltaisin tulee pientä särkyä mahaan, rinnat arat ja vessassa saa juosta suht tiheään..Tietysti kauhee väsyttää ja mieliala vähän heittelee. taitaapi silti olla pahin vasta tulossa :P
 
Voihan iltanälkä!
Onko muilla samaa, päivällä syö tasasin väliajoin pieniä annoksia ja illalla vois syödä vielä jääkaapin tyhjäks? Eritoten tekee mieli suolasta ja mielellään rasvasta. Ei kiva, muistan että mulla oli esikoisen aikana sama et kaikki epäterveelinen oli se mitä teki mieli...
Nyt en meinaa sortua moiseen! Vaikka niitä kiloja ei viime raskaudessa tullukkaan paljoa kun vasta ihan viimesinä viikkoina, niin siltikin ois kiva syödä ohan terveellisesti eikä haksahtaa vaan kaikkiin kaupan eineksiin. Nyt tekis sikana mieli nugetteja!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
@ MiMMuh: KYLLÄ!!! Mun on siis pakko syödä koko päivän läpi pienin väliajoin...ja just mahd. epäterveellistä (kauhee himo olis Macin hamppareihin :D) ..Jätskii kuluu joka päivä,janottaa koko ajan :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top