Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoista odottaessani minulla ei ollut yhtään mitään oireita alkuraskaudessa. Ei pahoinvointia, ei rintojen arkuutta eikä mitään muitakaan kipuja. Nyt sitten senkin edestä. Eli nauti vaan olostasi, raskaudet ovat kaikki erilaisia.

Mä olin jo ihan innoissani pari päivää sit et nyt loppus pahoinvointi ja kakkat :confused: se tuli kahta kauheempana eilen takaisin eikä ota helpottuakseen. Olo on joten kuten siedettävä jos muistaa syödä jotain kahden tunnin välein mutta töissä ollessa se on välillä helpommin sanottu kuin tehty... :sad001

Mä kans oon ollut ilman iltapäiväpahoinvointia jo monta päivää, kunnes tänään on ollut paha olo ja huimaakin ihan aamusta asti. Ei oo syömisellä parantunut, tosin eipä ne aiemmatkaan huonovointisuudet syömisestä tai syömättömyydestä miksikään tullut. Aamulla mietin sängyssä mikä olis tän päivän ruoka, ja muistin että pakastimessa on ihania itsetehtyjä jauhelihapihvejä...samantien tuli hirvee oksetusrefleksi ja nytkin pelkästään kirjottaessa ällöttää koko pihvit... Merkillistä!

Täällä on huonovointisuus alkanut vähän jo hellittää:) nyt 10+5 ja ruoka alkaa taas maistua. Vielä välillä tulee huono olo, mut ei ihan yhtä lamauttava kuin vähän aikaa sitten. Väsymys jatkuu, vaikka hb oli ihan ok.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla hävis olo ja "tuntemukset" raskaana olosta saman tien ku viime su tuli 9+0 täyteen. Väsymystä ja vessassa ramppaamista toki edelleen, mutta masussa ei enää tunnu oikein mitään (edes mahallaan maatessa) ja turvotus katosi..

Jo ennen plussaamista nännit olivat olleet viikon ajan jo tosi arat, samoin huimausta esiintyi. Hieman uskalsin aavistella ja toivoa raskautta. Raskaustestin teon jälkeen viikoilla 6-7 oli tosi kovaa väsymystä. Nännien aristus helpottui, tai ehkä siihen ei vain kiinnittänyt enää niin huomiota, kun nyt viime viikot koko rinnat olleet niin kipeät ja vähän jo kasvaneetkin. Viikoilla 6-7 oli myös ruskeaa tuhruvuotoa keskimäärin joka toinen päivä. Yhtenä aamuna vessapaperiin jäi ihan kirkastakin vuotoa. Pelkäsin keskenmenoa hurjasti. 8. viikolle siirryttäessä vuoto kuitenkin loppui, nyt mennään 10.viikkoa ja väsymys palannut takaisin. Toisinaan tulee kuvottava olo, jos ruokailuväli venyy liiaksi, välillä kuvottaa syöminen ja syömisen jälkeen tulee huono olo. Oksentanut en ole kuitenkaan kertaakaan.

Mulla tuli ekaa kertaa kurkkuun asti kun avasin jääkaapin jossa oli edellispäiväistä maustettua jauhelihaa...tähän asti 'selvinny' kuvotuksilla. Toivoisin ettei edellisen raskauden tyyppiset yllättäen kaaressa lentävät nyt tässä vaiheessa enää viitsis alkaa...

Täällä on ollut ihan jäätäviä kasvukipuja tänään. Varsinkin vasemmalla puolella nivusen yläpuolella pakottaa ja aamupäivällä säteili myös alaselkään. Luokittelen kuitenkin kasvukivuiksi kun on kovin toispuoleista eikä sellaista kouristavaa vaan enemminkin pistävää. On mulla aiemminkin ollut mut ei nyt ihan koko päivää. Taitaa olla kasvupyrähdys meneillään:)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Täällä kans koko päivän ollu samanlaista kipuilua mutta oikeella puolella lähinnä.Pistää ja viiltää :confused: Pidin lämpöpussia niin helpotti jonkun verran.

Alamaha ollut nyt pari päivää niin kipeä ettei mitään pysty tekemään. Viime yökin meni valvoessa tämän kipuilun kanssa, mitään vuotoa ei kuitenkaan oo ollu..
Luulen että osittain syy johtuu siitä että aineenvaihdunta on hidastunut ja huono syöminen laittaa mahan kovalle.
Silti se huoli nostaa heti päätään :/

Vieläkö teitä väsy vaivaa? :)
Luulin yhtenä päivänä että ois helpottanut, mutta ei.. kaamea väsy koko ajan, haluaisin energian takaisin.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Väsyttää ja oksettaa edelleen. Töissä sinnitellen ja sitten kotona olen niin raato etten kykene mihinkään! Olen harkinnut jopa sairasloman hakemista. Harmittaahan se ettei vanhempien lasten kanssa jaksa tehdä mitään ja mies hoitaa melkein kaikki kotihommat.

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Väsyttää ja oksettaa..Tuntuu ettei helpota ikinä :rolleyes: Vaikka toisaalta tuntuu tyhmältä valittaa kun ei tää raskaus todellakaan ollu mikään itsestään selvyys meille,eikä vieläkään olla turvallisilla vesillä..:oops:

Rv 10+3 ( 10min ni 10+4 ;) ) mut siis täällä voidaan edelleen pahoin ja jumaliste mikä väsymys. 6h ni pitäs olla töissä ja kun lomalla on ollut vajaa kuukauden ni vähän rytmi sekaisin et saa nähä miten kuollut sitä on sit huomenna töiden jälkeen.
turvotus edelleen hurja, mammavaatteita joutuu sen takia käyttämään jo nyt. eih. rinnat todella arat... ja välillä juu juilii mahassa.
odotan et olo olis pirtee ja ilonen kun tuota pientä alakuloisuuttakin on ollut ilmassa ja suurehkoja itkukohtauksia.

ja tosiaan, minunkaan ei pitäisi valittaa kun tämä raskaus on ollut ihme. sain jo tuomionkin aiemmin et raskaus itsellä aika epätodennäköinen koskaan joten ei pitäs valittaa :D

Täällä nyt rv 10+5 ja aamulla koin pienoisen yllätyksen, kun ei ollut lainkaan nälkä! En muista, milloin moista olisi viimeksi tapahtunut. Ei tuntunut edes siltä, että jotain pitäisi syödä, tai muuten kuvotus iskee, mutta varuiksi söin silti puolikkaan leivä puoliväkisin. Tosi ihanaa, jos tämä jatkuva mussuttaminen nyt loppuisi tähän ja pääsisi kokonaan eroon siitä pahoinvoinnista. Vatsa turvottaa kyllä edelleen, mutta sekin varmaan helpottaisi, jos syöminen vähenisi. Itsekin ajattelin jo komentaa miehen varastoon etsimään sinne jemmattuja vanhoja äitiysvaatteitani, mutta ehkä nyt vielä voisi hetken odottaa.

Mä jo kerkesin ajatteleen et voin taas paremmin mutta outo olo tuli takasin.. ei suorastaan pahoinvointia vaan jännä tuntemus vatsassa, vuorotellen ylä- ja alavatsassa. Välillä heikottaa ja ruoka ei maistu. Viikonloppu meni lepäillessä ja yrittäen syödä väkisin. Karviaiset teki kauppansa ja pienen annoksen pastaa+kastiketta sain alas pitkän yrityksen jälkeen. Juominenkin jää valitettavasti melko vähälle kun ei upo mikään.

Onko muilla ollut ajettelemattomuutta, innottomuutta tai keskittymiskyvyttömyyttä? Mua rupee selkeesti häiritteen kun jotain noista aina joka välissä... :sad001

Mulla ihan alussa, joskus viikoilla 6-8 oli ihan jäätävää pahoinvointia ja väsymystä. Vessassa tuli ravattua yötäpäivää ja kaiken sen välissä olevan ajan olisi voinut nukkua! Rinnat myös aristi tosi paljon, ja tietyt ruoat inhotti.

Nyt nuo kaikki aiemmat oireet ovat oikeastaan jääneet pois, rinnat välillä herkemmät, yöllä tulee käytyä lähes joka yö vessassa (mitä en ole oikeastaan ikinä ennen tehnyt) mutta pahimpana on nyt ihan KAMALA turvotus! Maha on jo aamusta hiukan turvonnut ja pahenee aina iltaa kohti, jolloin näyttää että olisin jollain seitsämännellä kuulla! Maha ei ole kauhean kipea, hiukan epämukavan oloinen ja mitään kiristävää ei voi kuvitellakkaan pitävänsä päällä. Töissä yritän peitellä pullottavaa mahaa, ettei kellään herää (vielä) epäilyset kun viikkoja vasta 11+3 ja np-ultra viikon päästä tiistaina vasta. Onko kukaan keksinyt mitään keinoja helpottaakseen tätä turvotusta? Inhottavaa :/

Täälläkin ärsyttää se kun oireet on jo helpottaneet ja ajattelet että nyt oireet loppuneet kokonaan niin eeeei kun takapakkia taas tulee. Tänään aamulla heti ajattelin että nyt tsemppaan syömisten kanssa, ettei paino nouse liian äkkiä, ja suunnittelin pyöräreissua kauppaan esikoisen kanssa, niin kissanviikset kun rupes väsyttää aamupalan jälkeen ja huono olo tuli ja hirveä palelu. Helpottaispa nyt kunnolla jo!

Ja mulla taitaa olla hiivatulehdus, pakko sen takia jaksaa lähteä kauppaan ja apteekkiin, muuten jättäisin väliin :/ mutta tuleepahan vähän ulkoiltua :) jos pikkuhiljaa saisi taas liikuntaakin lisättyä, koko kesässä oo pystynyt tekemään mitään! Ja mulla tulee hirveät selkäkivut, jos liikunta loppuu..

Huh täällä myös ruoat etovat edelleen, paljoa ei pysty syömään ja ne mitkä menee alas kuvottaa myös jälkikäteen varsinkin. Nyt siis rv 9+4. Paino tippui n.1,5kg ja pysähtyi siihen, ainakin toistaiseksi.

Odotan myös koska saisin voimia palata kuntoilun pariin, nyt just oon vaan ihan loppu. Ellottaa mutta oksennusta ei ole vielä tullut. Ekasta olin tosi hyvävointinen koko raskauden, tokasta tuli vaikka mitä kipuja/turvotusta ym.ja oksensin aina kun istuin pidempään auton kyydissä, muutoin en koskaan. Nyt pidemmät matkat ratissa hoitaakin tässä perheessä vain minä ettei vain okseta niin paljoa. On se jännä, pelkääjän paikalla kuvottaa mutta ratissa ei niinkään! Haju ja makuaistit taasen hyvinkin herkkänä, haistoin mm.että mies oli antanut pojille palat suklaata vaikka olivat syöneet ruokaa sen jälkeen ja käyneet pesullakin. Itsellä kuitenkin alkuväsyt ja pahimmat ellotukset aiemmin lähteneet ennen puoltaväliä raskautta.. toiv nyt käy samoin. Muita oireita: nenä tukossa(aiemmissa raskauksissa sama, mieheni sanoo että raskaana tuhisen unissani;), vatsa turpoaa päivän mittaan(aamulla vielä normaali), iho ym rasvoittuu enempi ja tunteet herkemmällä.

Liljuska: kyllä täälläkin pää hormoneista ihan pöhlönä, tosin mulla se tais jäädä jo esikon jälkeen vähän oudoksi :D itselläkin väsymyksen ym takia alakuloinen ja aikaansaamaton olo, kiukuttaa ym. Kyllä se helpottaa useimmiten puoleen väliin mennessä, älä huoli.

Takaisin