Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
-Edelleen hirveä väsymys

-Pitkä istuminen esim. seurakunnassa.. ei onnistu. Tulee ahdistus ja levottomuus, fyysinen ja psyykkinen.

-Etenkin puhuessa unohtuu mitä meinasi sanoa. Kirjoitusongelmat onneks helpottanut, ei niin usein puutu kirjaimia tai kokonaisia sanoja välistä.

-rv9+0 lähtien pienellekin lenkille koiran kanssa on pakko ottaa vesipullo, ilman vettä ei selviä edes n.300-400m pikkulenkistä ilman huonoa oloa. Muuten samalla muut oireet ja tuntemukset joko hävinnyt tai vähentynyt.

Muisti on normaaliakin huonompi, eli todellinen ongelma. Hain tyttöä päiväkodista ja siinä puimme ja tyytyväisenä lähdettiin ulos, paitsi että TYTÖLTÄ PUUTTUI KENGÄT. Onneks tajusin ku oltiin pari metriä kävelty ulkona, kun tyttö vähän hitaasti ja ihmeissään seurasi perässä muttei sanonut mitään. Ei kun kenkiä hakemaan ja uusi yritys. Lisäksi heti tämän jälkeen haettiin kotoa rattaat ja lähdettiin, ja tajusin kun paukautin oven kiinni että LUKITSIN MEIDÄT SITTEN ULOS ILMAN AVAIMIA, puhelinta tai mitään. Onneks koiranulkoiluttajan puhelinta sain lainattua, ja soitin talonmiehen avaamaan, kun mies oli töissä ja meidän piti päästä nopeesti lähtemään kun oli sovittua menoa...

Että voi hyvää päivää...

Mutta kun puoleen väliin on vielä niiiin pitkä aika, itellä ny vasta 9+6 eli vieläkö ehkä 10vko tämmöstä, arh....! Kai se tästä pikkuhiljaa, täytyy toivoo parasta :)

öh... mä haistan pilaantuneen maidon koko aika ja se kyl saa oksentaa. ja se haisee missä päin kotia liikunkin ja tääl ei oo mitään pilaantunutta.

Mun nenään on ny jo pari-kolmen viikon ajan ottanu maitohorsma. Aivan ällöttävä haju joka saa mut miltei oksentamaan. Kertaakaan en ole oksentanut nyt raskauden aikana, enkä sit tiä onko hyvä vai paha. Kun vertaa esim mahatautiin niin yleensä oksennuksen jälkeen pahin menee ohi, nyt menee vähintään tunti tai pari...

Täälä rv 12+2

+Jatkuva väsymys
+Ummetusta, joka alkoi jo viikolla 5-6
+Järkyttävä närästys viikolta 6 alkaen

Nyt uutena tullut huippaamiset.♡

Muita en tähän hätään muista.

minulle on tullut myös huolimattomuutta ja viime viikolla alkoi väsyttämään.. mitään ei kotona saa aikaisesksi jos ei ihan yrittämällä yritä.. salillekin raahasin itseni tänään vaikka päiväunet olisivat maistuneet enemmän :rolleyes: turvotusta ei ole niin paljoa kuin 8+ viikolla, mutta kyllä turpoillaan vähän kuitenkin. aaltoilevaa pahoinvointia tulee silloin tällöin ja nälkä on edelleen hallitsevaa. makuaistissa on ollut jo jonkun 3 viikkoa jotain häikkää, kaikki ruuat ei maistu niin hyviltä enään. :sad001 mutta pääosin normaali olo ja välillä miettii onko siellä masussa ketään, mutta toivotaan kovasti, että siellä on kiltti pienokainen vain tulossa :wink

thaikuist: nyt on uutena huomannut jos valvoo liian myöhään niin tulee kipuja vatsaan ja selän puolelle kuin kuukautiakipuja ja jos viettää aikaa ilmastoidussa tilassa niin sieltä poistuttua tulee ihan hirvee ahdistus. Kroppaa alkaa kuumottaa ja tulee tosi kipee olo. Saa varata pari tuntia sängyssä lepäilyyn sen jälkeen.. Puuh

Apua.. Tänään tuli ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana hieman punertavaa, lähinnä vaaleanpunaista valkovuotoa jonka huomasin pyyhkiessä.. Alavatsakipuilua ei toistaiseksi ole ollut, joten voihan se olla jotain ihan vaaratontakin, mutta alkoi kyllä hieman huolestuttamaan :/ Ensi tiistaina olisi ensimmäinen ultra, nyt viikkoja 11+5.

Tana90, mulla myös ollut alkuraskauden vuotoa. Ekan kerran sitä oli 6. ja 7. viikolla. Kerran pyyhkiessä vuoto oli kirkkaampaa punaista, kuitenkin haaleampaa kuin esimerkiksi kuukautisveri. Muuten ruskeaa tuhruvuotoa noin joka toinen päivä. Pelkäsin tietysti hirveästi keskenmenoa, vaikka neuvolasta rauhoittelivat, että kuulostaa aivan normaalilta alkuraskauden vuodolta ja sitä esiintyy jopa 20% raskauksista, mutta siitä ei vain puhuta. Neuvoivat olemaan stressaamatta turhaan, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Vuoto loppui 8. viikon alussa ja raskaus oletettavasti jatkunut ihan normaalisti, kun oireita ainakin on tullut lisää. Keskenmenoa ei kuulemma voi olla huomaamatta kipujen ja oikeasti runsaan vuodon vuoksi. Ja se runsas vuotokaan ei kuulemma automaattisesti tarkoita keskenmenoa - nämä pienet vauvat ovat kuulemma yllättävän sitkeitä tapauksia.

Mulla uusina oireina viime viikon aikana kohdun kasvukiput, kun nippailee aina välillä jommin kummin puolin nivusten yläpuolelta. Myös rinnat on kasvanut, 2 rintsikat jo jäänyt pieniksi. Tänään katselin mahaa, aivan kuin alavatsa olisi hieman työntynyt jo ulospäin, mutta voiko se vielä näkyä. Oon vasta 11. viikon alussa. Olen kyllä vatsasta tosi hoikka...

Ja tana90, ymmärrän täysin huolesi tuosta vuodosta, nimittäin itselläni tuli taas rv.9+6 aamulla parin pyyhkäisyn verran paperiin kirkasta haaleanpunaista vuotoa ja sen jälkeen nyt kaksi päivää jatkunut ruskea niukka vuoto. Mitään kipuja ei ole, ja vaikka ei pitäisi stressata, niin huolehdin kyllä silti, onko masussa kaikki kunnossa. Yhtään ei auta tässä se, että ekaa ultraa pitää odottaa vielä 3 viikkoa. Meillä siis eka ultra vasta, kun viikot tasan 13+0. Oon miettinyt, suostuisiko ne ottamaan mut neuvolaan, jos kuunneltaisiin, löytyykö sydänääniä tai sit jos menisi yksityiselle ultraan, vaikka se maksaakin.

VloekVillasukat03 sanoi:
Muistin taas tässä illan mittaan yhden asian... Koko qjan helvetin kyllmä. Melkeempä sais sisälläki ollessa pistää pilkkihaalarin :)

Samaa vikaa! Villasukat jalassa ja pitkä villatakki, mies vieressä boksereissaan...

onko kellään iskenyt elohiiri vatsaan meni yöunet kun aina kun kääntyi toiselle kyljelle alkoi tykytää niin että sen tunsi kädelläkin oikealla kylkiluiden alapuolella..,

Eilen laatoitin ekaa kertaa, tuli ihan puun takaa! Etovia oloja on ollu, ja on ollu lähelläkin et tulis ylös, mut eilen ei tuntunu yhtään! Oli ihan tosi normaali hyvä olo ja nousin juodakseni jotain mut tajusin et juoksenkin vessaan juuri ajoissa. Siis mitä?!? Edellisessä raskaudessa oli tollasta et ihan kaaressa lens yhtäkkiä, mut sillon oli kyllä huonohko olo ihan koko ajan. Kiva et olin eilen kotona, enkä jossain ihmisten ilmoilla.

Tänään 11+0 ja pahoinvointi jatkuu. Olen myös todella väsynyt ja itkuinen, lapset ovat kovasti ihmeissään mikä sitä äippää vaivaa ;) odotan jos tämä olo tästä viikolla 12 loppuis... toivottavasti!
Rintoja aristaa, ja vatsaa turvottaa iltapäivisin, paino on tippunut muutaman kilon huonon syömisen ja juomisen myötä, mutta eiköhän sekin korjaannu kun saa ruokahalua takaisin.
On tosi ärsyttävää se että koko ajan on pahoinvoiva eikä saa oikein syötyä mitään, mutta samaan aikaan tekee mieli ihan kamalasti kaikkea, esim. näin Subwayn mainoksen niin aloin himoita kanasubia vaikka tiedän etten varmaan pystyisi sitä kuitenkaan syömään :p

BabyBlues, mulla oli alussa paljon pahoinvointia, mutta loppui n. vk 8. Nyt on kolmesti tullut oksennus juurikin noin yllättäen - viimeksi tänään. Ensin on hyvä olla ja ei mitään, mutta yht'äkkiä tulee tunne että nyt vessaan ja äkkiä! Onneksi olen ollut joka kerta kotona tämän yllättäessä, enkä esim. töissä. Tänään viikkoja tasan 12, eiköhän nuo satunnaisetkin laatoitukset siis lopu tässä pikkuhiljaa..

Viikkoja 11+6. Pahoinvoinnin kanssa voi jo elää, vaikka välillä hiljaiseksi vetääkin. Mutta voi ei tuota väsymystä. Nukuin viime yönä 8 tuntia, ja tänään olen jo nukkunut neljät päikkärit. :confused:

Mulla kans unen tarve lisääntynyt rutkasti. Normaalisti riittää 7h/yö ja mistään päikkäreistä ei tartte haaveilla. Viime yönä nukuin 9,5h ja vielä kaksi erillistä reilun tunnin päikkärit. Ja illalla täytyy kyl melkeinpä pelkästään levätä. Vartin jaksan jotain tehä ennen kun taas hengästyn ja maha ilmoittaa haluavansa levätä, oli site kyse ruoanlaitosta, koirista huolehtimisestä tai suihkuttelusta...

Yöh, tänään alko pahoinvoinnit kunnolla uudellee seesteisemmän viikon jälkeen, nyt siis viikkoja 10+6. Saanu oikee urakalla aamulla vatsanesteitä päästellä :/
Mä niiin inhoan oksentamista!
Eilen illalla ku aivasin ni ihan järkyttävä repäsykipu mahassa, mut onneks toikin tuttu oire esikoista oottaessa, ni ei pahemmin pelästyttäny mut ihan jäätävä kipu.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Takaisin