Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iskallt kuulostaa tutulta :) masu ja liitokset kasvaa ja antaa periksi siellä. Itsellä tulee viiltäviäkin kipuja välillä varsinkin tuonne mainitsemaasi lantion sisäsivulle, nyt heräämisestä asti jomottanut ja paineen tuntua. Juuri makuulteen painelin kunnolla mahaa ja kyllä siellä kasvanut kohtu jo tuntuu pallina häpyluun yläpuolella :Heartpink

Minja pyydä resepti Omepratzoliin niin loppuu närästys! Ensimmäisestä kärsin pitkään ennen kuin sain sen ja nyt kirjoitettiin saman tein! Mulla ei muut auttanut ja maitotuotteet pistää oksentamaan...

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Ai että repesin huolella tuolle "tuntuu pallina" :laughing021

Koitin just eilen etsiskellä tietoa noista kivuista ja monilla tuntui olevan repäisykipuja tai viiltäviä kipuja, mutta omani on olleet vain paineen tunnetta. Tänään se kipu on säteillyt alaselkään! Kaupassa käydessä oli ihan syvältä kumartaa laittamaan tavaroita kärryyn, kun alaselkää särki... Hihnalle kun sain tavarat kärrystä, niin en meinannut enää suoraksi päästä :confused:

Raskausoireina nyt jatkuva nälkä: pakko saada heti ruokaa ja sitten tulee yhtäkkiä stoppi eli pieniä annoksia..myös yöllä. Hengästyn todella helposti, pienikin rasitus saa hengästymään. Välillä huimaa eli verenpaine heittelee. Ja sitten se ehkä näkyvin, nännit törröttää koko ajan! Siis vaikka päällä rintaliivit ja puuvillapaita niin silti näkyy.. ei hyvää päivää :smiley-ashamed008 Täytyy varmaan siirtyä paksuihin neuleisiin, vaikka vielä aika lämmin ilma.

Mulla on vasen nänni joka törröttää vaikka mikä olis :grin Onhan se aika roisin näköstä kieltämättä!

Onkos muilla huimausta alhaisesta verenpaineesta johtuen? Millä saatte olon koheneen? Pakko olla pää polvissa mutta ei siinä voi koko päivää olla, pitäis lähtee töihinkin.. :confused:

Mulla on aina ollu luonnostaan alhainen, nytkin neuvolassa jotain 79/45. Neuvolan täti vaan totes, että oot tainnu tottua et seisomaan noustessa pyörryttää. Olin vaan että joo, en enää edes huomaa...

Mulla on alhaisimmillaan kans ollut jotain 75/51 mut kun se ei ole normaalia niin oon kyllä sitten jo ihan pökkyrässä. 104/66 näytti tänään ja sekin on mulle riittävän alhainen aiheuttaan huimausta.

Tääläkin kun imettänyt pitkään 2 lasta niin nännit nöpöttää aina :grin ja raskaana ne tummuu, mutta vaalentunut ja pienentynyt aina takaisin... sitten yks toinen juttu, tää on ehkä ällökyssäri-kamaa mutta: alapää tummuu ja muuttuu myös. Mutta palautuu myös vaaleammaksi ja normaalimmaksi vähitellen synnyksen jälkeen. Onko muut huomanneet samaa? :anyone Nyt ei vielä tummunut, mutta loppua kohti varmasti taas...

Mulla nyt poksahti tasan rv13 tänään, ja huomannut ettei olekaan nälkä/huono-olo enää. Aamustakin voi olla pitkäänkin syömättä eikä tunnu missään! Ihanaa! Väsyttää kuitenkin vielä normia enemmän, mutta öisin unet on jotain todella outoo ja heräilen niitä kummastelemaan.

Mulla myös matala verenpaine ollu aina, ja raskauksissakin. Äidillänikin on. Täällä auttaa pahimmissa tilanteissa salmiakki, jota kannankin ikäänkuin lääkkeenä aina laukussa mukana. Kun alkaa heikotus tuntumaan niin salmiakkia huuleen vaan! Riittää pari turkinpippuria, merkkaria tms pahimman yli. Pussi saattaa kestää laukussa viikkokausiakin. Lääkäri sanoi että tupakka+salmiakki nostaa verenpainetta. Nyt kun en tupakoi niin salmiakki toimii nostattajana.

Mulla alkuraskaudessa oli kova pahoinvointi ja ruokahaluttomuutta. Ei mikään ruoka maistunut ja piti väkisin vaan syödä. Painokin putosi melkein neljä kiloa. Nyt onneksi painoa alkanut tulee takaisin kun pahoinvointi helpottunut. Joskus harvoin tulee yökyttävä oloa. Mullakin ollut koko elämäni tosi alhaiset verenpaineet eipä se tähän saakka ole haitannut mutta nyt raskaudessa se laskenut vielä alhaisemmaksi, pahimillaan ne on ollut 68/34 ja silloin kyllä huimaa tosi paljon. Nyt ei enää onneks ole nii alhaisi lukemia ollut ku saannut enemmän syötyä ja oon salmiakkia syönnyt. Nyt menossa siis rv 15+2

Ookoo, hormonit. Itkin liikenneturvan turvavyömainokselle telkkarissa. Vyön kiinnike sanoo sille toiselle päälle puhekuplassa, "ethän päästä irti" ja toinen vastaa "en".
Eikä siis ole mitään lähimmäisten liikenneonnettomuuksia kummittelemassa mielessä.
Nyt ollaan herkillä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla pahoinvointi pahentunut. Edelleen saa joka aamu oksentaa, mut enemmän.
Just kaveri kysy ukolta et onko mun pahoinvoinnit helpottanu ni isäntä sano et taitaa olla pahemmaks vaan menny...
Ootan sitä aamua ettei enää tarvis oksentaa.
Nyt ku flunssa päällä niin ku tulee oikein kunnon yskänpuuska tulee ni alkaa kyökittämää :/
Ruoka maistuu ehkä hitusen paremmin mut aika yskpuolisesti. Mitää niitä mitä on yrjönny ei tee mieli syödä...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla kaikki muut oireet hävinneet mutta herkistyminen ja nollasta sataan kiihtyminen on aivan kamalaa :grin
Käytiin kattomassa se Mielensäpahoittaja- elokuva, ja kaikkien muitten mielestä oli hyvä leffa jne. Ja mie itkin leffan joka välissä että pahotin kyllä mieleni leffasta vaikka siinä hyvä loppu olikin :(
Ja toinen juttu kun poikakaveri opetti mua ajeleen traktorilla ja laitettiin kärryä perään ja mulla pääs siinä touhussa itku :p Poikakaveri tuijotti mua ihmeissään ku sain kärryn perään ja pyyhin kyyneliä :rolleyes:

Mulla on pahoinvointi lähtenyt kokonaan pois. :) Tosin nyt on tullut jotain ruokia mitä pystyi vielä pari viikkoa sitten syömään mutta nyt ei saa väkisinkään alas. Jopa suosikkini spaghetti ja jauhelihakastike kuuluvat tähän kategoriaan, samoin salamipizza :sad001 itkut on nyt ollu tosi herkässä ja vähän väliä sattuu peppuun. Tai siis tarkemmin määriteltynä se taitaa olla tossa häntäluun paikkeilla kun kipuilee aina välillä. Onkos muilla ollut tällaista? Ekassa ei meinaan ollut tällaisiakaan tuntemuksia. Yksi pahimmista vaivoista on tällä hetkellä liian todentuntuiset unet, viimeyönä tuli taas koettua sellaisia kauhun hetkiä että huh huh. :sad001 Herätin sitten miehenikin huutoon, onneksi poika ei sentään herännyt.

Mulla on noitten ruokien kans sama nyt pahoinvoinnin vähennyttyäkin, niin ne mitä normaalisti syön ni ällöttää mutta kaikki "vieraampi" maistuu. Häntäluu oli kipee jokin aika sitten pitempäänkin, etenkin lenkillä tuntui. Kysyin sitä neuvolalääkärissä käydessä niin sanoi että voisi johtua hormoneista. Ylipäätään kaikki lantion alueen tuntemukset olis hormonien aiheuttamaa, ja liittyy siis paikkojen "pehmenemiseen" tms. Mulla on jo ne kivut lakanneet, tosin tilalle on tullut nyt kipu tossa nivustaipeessa jos lenkin aikana yhtään teen kiertävää liiketta taakse päin, esim. käännyn vaan katsoon taakse niin nappasee niin lujaa että pitää ääneen älähtää.

Onkos muilla huimausta alhaisesta verenpaineesta johtuen? Millä saatte olon koheneen?
Ei mitään hajua mitkä lukemat nyt on. Teininä mulla oli paljon huimausta ja alhaiset paineet, mutta asialle ei koskaan tehty mitään. Pitkään aikaan ei ole huimausta ollut ja ekassa neuvolassa paineet oli ok. Nyttemmin olen huomannut, että alkaa huipata jos nousee esim. lattialta ylös. Ei mitenkään pahasti onneksi, mutta kuitenkin..

Olen ihan retard; voinko nyt sekoittaa verenpaineet ja hemoglobiinit?? :D Koska nyt tuli mieleen, että paineet on olleet aina ok, mutta se taisi olla hemoglobiini mikä ollu alhainen. Mikä ero näillä on huimausjutuissa?

Tääläkin kun imettänyt pitkään 2 lasta niin nännit nöpöttää aina :grin ja raskaana ne tummuu, mutta vaalentunut ja pienentynyt aina takaisin... sitten yks toinen juttu, tää on ehkä ällökyssäri-kamaa mutta: alapää tummuu ja muuttuu myös. Mutta palautuu myös vaaleammaksi ja normaalimmaksi vähitellen synnyksen jälkeen. Onko muut huomanneet samaa? :anyone Nyt ei vielä tummunut, mutta loppua kohti varmasti taas...
Ei mulla vaan ole nännit tummentunu! Moni sanonut tuota, mutta itse en ole mitään eroa huomannut. Aavistuksen ehkä ovat kasvaneet jos se on mahdollista. Mieskin kommentoi, että nännit kasvanu :D Eikä ikävä kyllä ole tissit kasvaneet, vain nännit!! Sehän nyt olis liian hyvää jos sattuisi vahingossa tissit kasvaan! :pAlapäästä en osaa sanoa, kun en ole tarkkaillut, en ainakaan vielä ole mitään huomannut :alien

Hemoglobiini ja verenpaine ovat aivan eri asioita. Alhainen hemoglobiiniarvo osoittaa anemian, minkä yleisin syy on raudanpuute, mutta taustalla voi olla myös jokin sairaus. Anemian oireita taas on esim. väsymys, huimaus ja hengenahdistus.

Verenpaine taas tarkoittaa valtimoiden painetta ja siitä mitataan sekä sydämen supistuessa muodostuva yläpaine, että supistusten välin lepotilan alapaine. Alhaisesta verenpaineesta on harvoin mitään sen suurempaa vaivaa, kunhan tottuu siihen, että nopeisiin seisomaan nousuihin yms. saattaa liittyä huimausta. Alhainen verenpaine viittaa usein hyvään kuntoon, mutta mukana voi olla myös perinnöllisiä tekijöitä. Kohonnut verenpaine sen sijaan on haitallista ja sitä hoidetaan lääkkeillä. Siihen voi vaikuttaa myös painoa pudottamalla, liikuntaa lisäämällä ja terveellisillä elämäntavoilla.

Eli molempien oireina voi olla huimausta, mutta ovat silti ihan eri asioita. Itselläni esim. hemoglobiini on aina ollut ylärajoilla ja olenkin voinut käydä ahkerasti verenluovutuksissa. Siitä huolimatta minulla on viime vuosina ollut huimausta, mikä johtuu runsaan liikunnan ja hyvän kunnon mukanaan tuomasta verenpaineen laskusta.

Täällä sama, vaikka menetin pari ylimääräistä litraa verta kakkosen synnytyksessä leikkaussalikeikan jälkeen(istukan irrotus), niin silti hemppa oli hyvä, jotain 130. On aina ollut.
Tosin liikunta mun käsittääkseni auttaa myös matalaan verenpaineeseen: nostaen sitä terveellisemmälle tasolle matalalta, vaikka liikunta sitten toisaalta laskee epäterveellisen korkeaa verenpainetta. Tosin itse olen raskauksissa huomannut ettei kannata liikaa revitellä sillä se matala verenpaine on kavalampi kaveri tällöin.

Takaisin