mammasmurffi
Näppärä viestien naputtelija
Minulla oli jo esikosta paljon liitoskipuja, mut silti avautumisvaihe oli melkein 2vrk...
sovitaan että se ei kuitenkaan kerro mitään. Oon ymmärtäny, että liitoskivut tulee liitoksien löystymisestä. Koska ollaan kaikki eri kokoisia ja erimuotoisia, toisilla paikat joutuu venymään enemmän kun toisilla, mistä enemmän kipuja. Tällä logiikalla liitoskivut ei vaikuttas synnytyskipuihin. Mutta jos on kipuillu paljon raskausaikana, sitä on jo tottunu jonkunlaiseen kipuun, ja sit ei välttämättä avautumisvaihe oo niin paha.. ehkä?
sovitaan että se ei kuitenkaan kerro mitään. Oon ymmärtäny, että liitoskivut tulee liitoksien löystymisestä. Koska ollaan kaikki eri kokoisia ja erimuotoisia, toisilla paikat joutuu venymään enemmän kun toisilla, mistä enemmän kipuja. Tällä logiikalla liitoskivut ei vaikuttas synnytyskipuihin. Mutta jos on kipuillu paljon raskausaikana, sitä on jo tottunu jonkunlaiseen kipuun, ja sit ei välttämättä avautumisvaihe oo niin paha.. ehkä?
Ekan synnytyksen jälkeen oli vaikee saaha istualtaan pissaa tulemaan, ja sairaalassa neuvovat pissaamaan suihkussa. Ja koska se onnistu, jatkoin seisaaltaan pissaamista kotonakin (en suihkussa mut pöntön päällä kuitenkin) niin kauan et rakon sai kunnolla tyhjennettyy istualtaan, siinä meni varmaan muutama viikko et toimi kunnolla. Tuolla tiedolla kokeilen nytkin aina nousta vähän etukenoon tai jopa vähän ylös pöntönreunalta jos ei meinaa tulla kunnolla. Kannattaa kokeilla...
niin ja siis kämppä vielä remontissa niin ei pysty linnoittautumaan yhteen kerrokseen vaan pakko ravata kaikkien kolmen välillä...
Otan itse mielelläni vastaan vinkkejä, millä tuon yöllisen kurkkukivun saa pois, mikä muillakin on kuulemma vaivana. Kokeilin eilen hunaja-öljy-seosta ja autto hetkeks... mut sitten kun unen tulossa kesti tunnin verran niin oli taas kipee.