Odotuksen "sivuvaikutukset"

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Minja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli jo esikosta paljon liitoskipuja, mut silti avautumisvaihe oli melkein 2vrk... :sour: sovitaan että se ei kuitenkaan kerro mitään. Oon ymmärtäny, että liitoskivut tulee liitoksien löystymisestä. Koska ollaan kaikki eri kokoisia ja erimuotoisia, toisilla paikat joutuu venymään enemmän kun toisilla, mistä enemmän kipuja. Tällä logiikalla liitoskivut ei vaikuttas synnytyskipuihin. Mutta jos on kipuillu paljon raskausaikana, sitä on jo tottunu jonkunlaiseen kipuun, ja sit ei välttämättä avautumisvaihe oo niin paha.. ehkä?

Tuntuu että olen selvinnyt ilman suuria kipuja, mutta kyllä nyt vaan masu painaa jo iltapäivästä niin alas ja kovaa että liikkuminen on vaikeaa. Mutta nehän ei taida olla liitoskipuja vaan vauvan asennosta johtuvia? Eikä tietääkseni ole ollut minkäänlaisia harjoitussupistuksiakaan. Joten toivottavasti synnytyksestä ei tule vaikea..

Onko teillä kellään muuten ollut havaittavissa näön heikkenemistä? Itse olen huomannut että näkö on huonontunut paljon.

Ei oo näkö heikentynyt mutta näen "tähtiä" usein näkökentässä, rasittavaa. Johtunee matalasta verenpaineesta..
Verisuonet ympäri kroppaa ihan pinnassa(varsinki mahassa/tisseissä) näytän Euroopan kartastolta :grin

Mulla on silmälasit, ni huomaan et jos ilman laseja pitäis johonki mennä ni ei tuu kesäää... en nää mitäään. Onneks se palautuu pian synnytyksen jälkee.

Mulla oli 2 ekaa raskautta todella helpot ei kipuja yhtään, synnytyskin niin helppo. Kolmas oli helppo mut loppupuolel tuli pieniä liitos kipuja, synnytys oli nopea mutta kivulias kokemus häpyluu kärsi kovasti. Et en osaa sanoo... jos vertaa noit kolmee raskautta ni tää vie pokaalin kotiin. Liitoskivut iha hirveet jo pitkän ajan.

Ja vaikka kuinka ärsyttävä raskaus tää on ollukkin ni joka kerta kun joku kysyy miten oot voinnu. Ni mä vastaan hyvin , rakastan olla raskaana. Neuvolassakin en oo huomannu valittaa kivuista ja kolotuksista. Siis mitä ihmettä. Tuntuu et täällä sitä vaan valittaa kaikesta.
Kuitenkin mun päässä ne kolotukset katoaa ja huomaan vain sen ihmeen mikä sisälläni kasvaa... ihmeellistä tää ajattelu näin raskaana ollessa.

Mulla on tullu nyt vaivaksi ikuiset vessa käynnit. Käyn vessassa kokojan mut mitään ei oikee tahdo tulla ulos. Siis pissa. Vaikka join paljon ennen neuvolaskin menoa ni en saanu pissattuu kuin tipan. Tää alko heti kun lääkärillä kävin. Maanantaina onneks neuvolatäti soittaa ni täytyy kysyy et voiko olla joku virtsatulehdus tai jotai... ei mulla kuitenkaan ennen tollasta ollu.

Eiks virtsikseen liity kipu? Pitää munkin ravata vessassa ja pidätysvaikeuksia on välillä ihan reilusti, mutta ne riippuu ihan vauvan asennosta.

Täällä valvottu koko yö kovien kuukautiskipujen takia :( onko muilla ollut vastaavia kipuja? Onkohan joku harjotus ennen tuleva synnytystä.

Kuukautisjomotus:
Herään kans joka yö kuukautiskipuihin. Välillä se on ihan suolistooeräustäkin. Siellä on ilmaa tai tavaraa, jota suolisto pumppaa supistelleen eteen päin.. Se voi aiheuttaa pientä kohdun supistelua ja kuukautisjomotusta. On myös paikkojen kypsymistä sellainen kuukautiskipuilu! :)

Pissavaivat:
Mullakin on välillä niin, että kauhee pissahädän tuntu, meen pöntölle ja ruokalusikallisen saan ulos. Tällöin se toistuu hyvin usein, koska rakossa on kyllä pissaa, sitä ei vaan saa ulos. Johtuu siitä, että rakko on puristuksissa, eikä siihen saa mitään touchia. :D Sit mulla on taas välillä tota samaa, ku Sanojalla, pidätys vaikeuksia ja rakko on tyhjennettävä vähä väliä, muuten se tyhjenee itse. Riippuu nimen omaan siitä, missä asennossa vauva on, että mihin sinne se paine kohdistuu.

Aina kun joku mietityttää, kannattaa kysyä neuvolatädiltä! :) <3 saa mielenrauhan.

Lämmintä ystävänpäivää kaikille!! \o/ <3

Vti:hin liittyy yleensä kipu, mutta jos vasta aluillaan niin itsellä on ollut vaan tarve ravata veskissä, ei sinänsä kipuja. Siinä vaiheessa oon ruvennu lipittämään litratolkulla karpalomehua ja helpottanu nopeesti. Nyt raskaana ollessa en ole huomannut samanlaisia oireita ja luulen että oma veskirumba johtunee vauvan asennosta...koska välillä tuntuu että pissattaa hirveesti ja tulos on muutama tippa ja joskus hätä menee vaan ohi...

Noi pissavaivat on tosi ärsyttäviä. Mä jumppaan lähes joka päivä lantionpohjanlihaksia, mutta tuntuu ettei siitä oo mitään apua... Mulla alkoi jo tosi alkuvaiheessa sellanen, että kun nousen pöntöltä niin tippuilee vielä ~ teelusikallisen verran pissaa.. Ihmettelin sillon että miksi pöksyt vähän haisee ja on märät, kun ei varsinaista karkailua ole, mutta sitten tajusin ton. Ja sen kanssa oon pärjäillyt, pitää vaan aina pyyhkiä pöntöllä ja pöntöltä noustua uudestaan. Tulipas henkilökohtainen avautuminen, mutta tällaista tää on.

Oon kliseinen tapau, ekassa ei juurikaan kipuja, vähän ihan lopussa ja tässä tokassa ihan jumalattomat liitoskivut! Mun häpyluiden väliin mahtuis varmaan tennispallo! :D kyljellään olo tuo ihan hirveet tuskat.. Kauppakärryjä en oo pystynyt työntämään joulukuun alusta alkaen, sattuu ihan järkyttävästi! Ekan synnytyksestä ei jäänyt mitään ikävää sanottavaa noin synnytyksen osalta.. olisin synnytyksen jälkeen ollut heti valmis synnyttään toisen, turvotusta lukuunottamatta. :)

mä oon kanssa treenannu noita lantiopohja lihaksia ja testaan aina välillä et pystynkö lopettaa pissaamisen kesken (pystyn) ja pystyn pidättää tosi hyvin. Mut auta armias jos yht äkkiä aivastan tai yskäisen ni johan lorahtaa aina pikkaisen housuun :sad001 ja tää on alkanu jostain raskauden puolivälistä.

Mulla on sattunut alkuraskaudesta asti pissaaminen, varsinkin jos joutuu pidätteleen yhtään niin on aika tuskasta mitään tiristellä ulos. Muutenkin tuntuu että mitään ei meinaa tulla ulos vaikka koko ajan juon. Neuvolantäti kun vaihtui niin tutki heti tuon virtsatulehduksen mahdollisuuden mutta eipä siellä mitään ollut. Luulen vaan että kun rakolle on vähemmän tilaa niin sen takia kipuilee.

MInulla on Sanojan kanssa tuo sama vaiva, että pissaa tippuu kun nousee pöntöltä. Inkontinenssisuoja superminit käytössä joulukuusta... Ne on yhtä pieniä kun pikkuhousunsuojat, ja paljon kivempi olla kun ei haise eikä oo pöksyt märkinä koko ajan. Mut onhan tuo nyt melkein huvittavaa miten voi pissaaminen olla vaikeeta raskausaikana! Sillon kun tulee iso hätä myös, ja jos joutuu vähän pesasee paikkoja peräpukamien takia (ei tartte pyyhkii sataa kertaa) niin siinä asentoo vaihellessa huomaa et pissa tuli lopulta neljässä erässä. vaan. :finger: Ekan synnytyksen jälkeen oli vaikee saaha istualtaan pissaa tulemaan, ja sairaalassa neuvovat pissaamaan suihkussa. Ja koska se onnistu, jatkoin seisaaltaan pissaamista kotonakin (en suihkussa mut pöntön päällä kuitenkin) niin kauan et rakon sai kunnolla tyhjennettyy istualtaan, siinä meni varmaan muutama viikko et toimi kunnolla. Tuolla tiedolla kokeilen nytkin aina nousta vähän etukenoon tai jopa vähän ylös pöntönreunalta jos ei meinaa tulla kunnolla. Kannattaa kokeilla...
Vauvat tosiaan painaa kivasti rakkoon, ja kun nää pikkuoravat on pt niin potkivat välillä sinne molemmat yhtäaikaa. Ihan sama onko just pissannu vai ei, hätä on kauhee. Pitää aina kellosta kattoo et voiko olla oikeesti hätä jo vai ei. :wink

TURVOTUS!!!!
voi jestas, on menny jo ihan mahottomaksi. TÄnään heräsin päikkäreiltä siihen, että jalkapöytiä pakottaa kun on niin kovasti pinkeenä. En ollut tiennyt, että voi turvottaa niin kovaa että pakottaa.:arghh:

Mä oon kans pissiny jo pitkään tollee seisaalleen ihan sen takii kun meil vanhatalo ja vessat yllättävä kylmiä ni arvaatte varmaa onko kiva istahtaa pöntölle kun on kylmät reunat. Ja toiseks. Pojat pissivät joskus reunoille jos ei tarkista niin yllätys kova kun pakarat märkänä. Ei kiva. Ja mikä parasta siinä saa pientä reisi jumppaa.
En usko et mullakaan vrtulehdusta oo. Kaipase vaavi painaa vaan rakkoa.

Tosi kiva kun koko viime yön veti suonta jommasta kummasta pohkeesta.. nyt pohkeet pirun kipeänä ja täytyy myöntää et onhan tää kolmikerroksinen talo aivan ihana! :shifty: niin ja siis kämppä vielä remontissa niin ei pysty linnoittautumaan yhteen kerrokseen vaan pakko ravata kaikkien kolmen välillä...

Hyvä että toimi! :happy: Otan itse mielelläni vastaan vinkkejä, millä tuon yöllisen kurkkukivun saa pois, mikä muillakin on kuulemma vaivana. Kokeilin eilen hunaja-öljy-seosta ja autto hetkeks... mut sitten kun unen tulossa kesti tunnin verran niin oli taas kipee.:wtf:

Mullon läkerolit yöpöydällä, otan vessareissulla aina yhen suuhun. Mulla kyllä vaivaa toi välillä päivisinki. :/ jos syö tasasesti ni sit ei oo mitää! Ja alkaa usein illasta vaivaan samaan aikaan, ku nenä alkaa vetään tukkoon.. Iltasin se on enempi just sen olosta, että limakalvot turpoo.. Ku yöllä taas kurkku on vähän kuivan ja kutiavan tuntuinen.. Juon iltasin usein kans tuota hunajaa ja lämmintä vettä tai teetä.. En tiiä onko siihen mitään kokonaan poistavaa apua olemassakaan.. Mokomatki limakalvot! :D

ImageUploadedByVau Foorumi1424002534.883089.jpg

Takaisin