Odotuksen "sivuvaikutukset"

Mun mahassa ei liikkeistä ole pulaa ollut, viime päivät aivan tauotonta jumppaa, ihan ärsyttävyyteen asti.
 
Samoin täällä hurjaa jumppaa välillä(erityisen kivaa se rakon nyrkkeily), eli senkin puolesta voisi päätellä ettei tää täältä vielä ole mihinkään tulossa, kun eikös niiden liikkeiden pitäny vähän vähentyä tai jotain loppua kohden...?
 
Mä luin, että liikkeet pysyy vauvoilla aika tasaisena koko loppuajan, ja osa vauvoista liikkuu synnytyksen alkaessakin vielä tosi paljon ja osa taas ei yhtään.
 
Mulla aikaisemmissa vauva hiljentynyt liikkeiden suhteen. Mut tää on erillainen. Nytkin kun supistuksia tullut ni aina välissä jalat työntää kylkee päin.
Vitsi mä näin outoo unta,ennenku alko supistelut. Ihanku olisin ollu jonkun muun kehossa kerroin niinku et nyt sulle tulee kivulias supistus ym. Sitä kesti tovin en reagoinnu et ne olis ollu omia. No nyt kuitenkin havahduin ja nousin kellottamaan supistukset n.10-4min kesto 64sek. Iha hirveitä supistuksia. Selkä ihan hirmu kipee... oli pakko laittaa musiikkia et rentoutuisin. Nyt jännitetään ja mietitään huomisen järjestelyjä. Oho tulipa pitkä supistus 109sek väli 9min.

Jännä kun supistus tulee ni silloi jotenki jähmettyy.liikkuminen hankalaa.
 
Hei, vähän tyhmä kysymys ehkä, kun olen kuitenkin itsekin jo yhden lapsen synnyttänyt, mutta millä alueella selkää teillä nuo poltot/muut supistukset tuntuu? Mulla tämä toinen raskaus loppusuoralla (40+0) ja parin päivän aikana tullut outoja, todella kovia "hermoperäisen oloisia?" selkäkipuja, jotka alkaa tuolta jostain puolivälistä, rintsikoitten linjan tuntumilta, ja säteilevät kuin sähköisinä aaltoina ylöspäin niskaan ja päähän. Aivan tajuton kipu, ei ole ollut ennen sellaista. Enkä muista, että olisi ollut esikoista odotettaessakaan. En kyllä siis oikein muista, miten laajalla alueella synnytyspoltotkaan tuntuivat, sijoittuivatko vai n alaselkään ja alavatsaan vai nousivatko ylös, koko selkään... Hirviä kipu se kyllä oli, sitä en ole unohtanut... Mutta nuo yläselän ja niskan sähköaallot ihmetyttää. Ne kyllä tulee tietynlaisissa asennoissa ja liikkeissä, kun esim on kyljellään ja kohottaa päätä niin erttä selkään tulee mutkaa. tai vastaavissa. Onko muilla ollut samankaltaista? Voisiko olla vain sitä, kun maha vetää selkää koko ajan huonoon asentoon?

Ja onnea siisNanelle vielä!
 
Ei ne kyllä yläselkään nouse. Olisiko ranka /lihakset jumissa raskaudessa vääntyneen ryhdin vuoksi?! Miulla on nimittäin... poltot tulee alaselkä pakara akselilla. Jumittaa alaselän kyllä ja siksi kuuma kauratyyny tai suihku aivan ihanaa.
 
Itsekin veikkasin kyllä tuota vääntynyttä ryhtiä, on nimittäin ollut liikunnan harrastaminen poissa kuvioista runsaiden supistusten vuoksi jo puolesta välistä raskautta (missä muuten ovat ne supistukset nyt, laskettuna päivänä, haloo!... ) Ja viimeistä viikkoa olen vielä viettänyt hyvin paljon kylkiasennossa pitkällään flunssan takia... Oli vaan niin oudon tuntuisia nuo kipuaallot, kun selkeää lihasjumitusta en tunnista tuolla alueella kuitenkaan. Mutta ehkä siellä voi jokin hermo jäädä puristuksiin, kun on niin iso reppu kannettavana tuossa edessä, eikä kunnon lihaksia tehdä sitä.
 
Mites muilla menee raskausarpien kanssa?

Eilen huomasin itse ensimmäiset (tosin hyvin pienet) viirut ihan tuossa alavatsalla häpykummun päällä. Varmaan vatsan laskeutumisella lienee osa syynsä, näin olen ainakin ymmärtänyt, että siinä vaiheessa niitä melkein vasta saattaa alkaa tulemaan. Nyt siis rv 37+5. Rasvaillut olen ja iloinen siitä, että aikaisemmin ei ole vielä mitään tullut. Toki koko ajan on ollut tietoisuus siitäkin, että voi tulla vasta viimeisenäkin päivänä ja sattuman kauppaa on että tuleeko. Mistä itse olen itseni yllättänyt tässä, niin kuvittelin että tämä olisi mulle tosi kova pala. Toki toivon, että säästyn isoilta tiikeriraidoilta, mutta jostain syystä nuo ei silti suuremmin ahdista.

Elämähän se jättää jälkensä meihin kaikkiin eikä nuoremmaksi enää pysty muuttumaan :)
 
Mulla on raskausarpia jo ennestään kun on paino heitellyt vuosien mittaan aika paljonkin. Enkä ainakaan huomaa, että ois tullut lisää. Noi vanhat arvetkin on pysynyt aika vaaleina eli ei oo mun mielestä silleen ns. tuoreen näköisiä kun nehän on useesti semmoisia punaisia.
 
Navan seudulle on tullu 3 isompaa viirua, muuten ei oo ilmestyny arpia:happy: tosin rasvailuki on vähä unohtunu viime aikoina:angelic: sais vaan tää vaavi jo laskeutua ni olo helpottuis..ehkä...
 
Pitää ihan varoittaa: Miulla raskausaikana tuli vaan yks arpi alamahaan ja napakorun arpeen toinen, mutta synnytyksen jälkeen maha kuivahti ihan totaalisesti ja nyt alamahassa on n 10 pientä arpea .. Lisäks reisiin näköjään tuli kans pieniä arpia lisää kun lantio läks kapenemaan. Eli pakatkaa kunnon öljyt sairaalakassiin! :)
 
Mulla ei ole ainakaan vielä tullut raskausarpia, mutta vanha napakorun arpi näyttää aika mielenkiintoiselta :D raavin sitä yöllä niin ei pääse edes rauhottumaan vaan kitisee ja punottaa koko ajan :sad001
 
Minunkin ainoa arpi esikoisesta ilmaantui vasta synnytyksen jälkeen - kun olin jo ehtinyt huokaista helpotuksesta ettei niitä tullutkaan. Mutta se oli vielä pieni ja söpö. :grin
 
Ei oo vielä näkynyt mutta maha on kovin pinkee että jännityksellä odotetaan.. Öljyän aamuin ja illoin ja nyt viimesen kuukauden ajan on pitänyt päivälläkin lisätä rasvaa kun alkaa muuten kutina. Luin muuten jostain netistä että nuoremmille voi tulla ehkä helpommin raskausarpia kuin vanhempaan ihoon?? :)
 
Mulla pamahti hirveet arvet esikosta viimeisen viikon aikana vaikka kuinka rasvasin ja öljysin mut olihan se sf-mitta sen 44 centtiäkin.. Nyt en osaa sanoa onko tullut uusia kun en ainakaan erota niitä noiden vanhojen joukosta..
 
Kitty, mä oon lukenu saman. Että siis n. 20 vuotiaille tulee keskimääräisestä enemmän ja helpommin arpia ja muutenkin toipuminen raskaudesta saattaa olla jopa hitaampaa, kuin tällaisilla kolmekymppisillä haahkoilla :grin. Mutta pinkeänä toi iho on, todella paljon, joten enpä ihmettele vaikka niistä rasvaamisista huolimatta arpia tulisi. Nyt taas kutisee vietävästi tuosta navan seuduilta ja on ihan älyttömän vaikea vastustaa raapimishimoja!
 
Minulla tuli esikoisesta vähän joka paikkaan. Reisien päälle ja sisäpuolelle paljon, pohkeisiin, kylkiin, massuun noin napaan asti, rintoihin ja peppuun vaikka rasvasin ja öljysin. Kaikki on kyllä vaalentunu eikä niin näy eikä tässä vaiheessa ole yhtään uutta tullu ja tuskin tulee kun maha näyttää pienemmältä kuin esikoisen kohalla. Painoa on saman verran esikoisen kans tähän aikaan. Eipä ne miun elämää oo haitannu :p enkä oikeen tiijä mistä painoa tullu sen verran että kaikki paikat repesi mutta luulen että oli turvotusta sen verran ja ku miunki lähtöpaino oli sillon tosi alhainen. Kaikenlisäksi terveellisesti aina olen pyrkinyt syömään ja liikuntaa harrastan aktiivisesti:)
 
Täällä ei oo tullu, mahakin joka kerta ollu pieni ja pienet vauvat. Nyt ku mahaa ja nahkaakin kokeilee niin kasvutilaa kyllä olis mut eipä tässä rv38+5 enää paljo kasveta...ihan muutamilla vikoilla viikoilla kai kasvu jälleen vauvoilla hidastuu?
Mulla on tosi elastinen nahka, periny äidiltä ja siskoilla sama: kaikilla useampi lapsi, ollaan lähes samanpituisia ja painoisia normaalisti(~170/55kg) ja kellekään ei oo tullu yhtäkään arpea. Sanoisin, että hyvin yksilöllistä ja riippuu ihon laadusta.
Ei mua paljon pari raitaa kyllä haittais, mun miehellä on itseasiassa muutama "raskausarpi" vaikka hoikka ja ihan hyvässä tikissä :D ehkä nuorena tullu tai treenaamisesta tms.? Sillä herkempi iho ku mulla. Mut ne ei mua häiritse YHTÄÄN, miks miehiä häiritsis parit viirut? :wink jos rakastaa niin rakastaa koko pakkausta :Heartred
 
Niin sitä on muuten pitänyt kysyä että onko muilla tuntunut niinku mahan sisäpuolella "repeilyjä"? Mulla siis on ollut nyt pari-kolme viikkoo sillai että usein aamupäivällä (eli yön nukkumisen jälkeen) tai jos oon ollut pitkään paikallani, niin oikealla puolella mahaa tuntuu niinku sisäpuolella joku kudos rapsahtais rikki.. Se tulee yleensä jossain äkkinäisemmässä liikkeessä, siis jos venytän kylkee tai käännähdän. Oon miettinyt että mikähän siellä repeilee.. Ei siis satu yhtään mutta selvä repeämisen tunne. Se on sellasessa kohdassa mihin vauva potkii ja venyttää eniten pyllyä ja jalkoja.
 
Takaisin
Top