Odotuksen "sivuvaikutukset"

Ihan hiljaista. Ei supistele yhtään. Tarkkailen vauvan liikkeitä... järkyn flunssan se myös lykkäs tähän loppuun. Aivan veto pois ja räkää pää täys. Hemmetti.:stopkumpa ei nyt sit syntyis tosiaan tähän räkä myrskyyn. ..ja että jaksaisi sen vaavin pakertaa ulos pikkasen paremmilla voimilla.
 
Niin legendaarista, ensin niitä lepää ja huilaa sisällä pysyviksi kovien supistusten kanssa, että päästään täysaikasiksi. Ja heti ku taulussa on 37+0 ni buum! rauha maassa ja touhuamisista huolimatta, mitään supistuksia ei saa enään aikaan. Olo vaan tukaloituu ja yöt huononee. Siksi ne ei tuu, ku keho ei enää ole millään muotoa rento, eikä sitä rennoksi enää saa. :D ja kaikki on vaan sitä että odottavan aika on pitkä. Oma olo on niin tukala ja kehno, ei ole viikkoihin ollut aikaa, että olisi pystynyt oikeasti nauttimaan olostansa yhtään joten ihan valmis olisin antamaan lähtölaskenta luvan. Pliis!? ♡
 
Mulle kans iski uudestaan flunssa. Viime yö oli yli3 tunnin supistukset 7-10min välein tuli. Alaselkä järkyn kipee.kuume, kova yskä. Arvaatte varmaan et silloi ei nukuttu yhtään. Aamulla ei supistellu mut kaupassa tuli 2 supistusta. Kävely on yhtä helvettiä, ottaa mahasta kokoajan. Autossa istuminen ei onnistu. Mä oon rätti väsynyt. Vauvan pää tosiaan painaa alas. Otin panadolin jos vähä helpottaia oloa.
 
Meillon koko perhe nyt käynyt läpi pikaisen oksutaudin viikon sisään, mä oon ainoa joka ei ole sitä saanut *koputtaa puuta* ...Ehkäpä tää raskaus suojaa vähän pöpöiltäkin, luojan kiitos.
Oli vaan mielenkiintoista viime yönä kun esikoinen alkoi oksentamaan, niin mies onneks heräs heti ja hoiti häntä alkuun...mä kun en pääse ylös sängystä nopeasti naksuvien liitosten/lonkkien takia :D kesti eka useampi minuutti vaihtaa kylkeä, ja siitä hivuttautua ja liukua sängyn reunalle, keräillä itseään hetken, ja varovasti lähteä liikkeelle ilman jäätäviä rusahduksia alapäässä(tuntuu että jalat irtoo ja häpyluu repeää). Mä niin toivon et nää löysyydet ja kivut jää synnärille!! Miten helvetissä saan vauvaa hoidettua varsinkin öisin jos samaa rataa jatkuu?? Täytyy pyytää hevosen annos särkylääkkeitä kun vauva ulkona :/
Sorppa valitusvirrestä, mut täältä on myös rento ja seesteinen odotus kaukana
 
Pitäisi varmaan olla onnellinen, kun pahempia liitoskipuja ei tuolla alapäässä vielä ole. Rusahtelee vaan välillä, kun kääntää kylkeä yms.. Tosin tänään huomasin, että paikat on kovin herkät noin niin kuin muuten, eli ei todellakaan tulisi mitään seksin harrastamisesta tässä vaiheessa, ja sisätutkimuskin on varmaan todella kivulias... ja normaalisti en siis ole kovin herkkä, ovat saaneet lääkärit ronkkia rauhassa. Kuuluuko tällainen herkistyminen tähän loppuun?

Pahin oire on edelleen unettomuus. Viime yönä en nukkunut lainkaan. :dead: Päivällä pääsin pariksi tunniksi horrostilaan... eivätkä auta edes lääkärin määräämät rauhoittavat, jotka tosiaan vain saavat aikaan flegmaattisen olon. En ymmärrä, miksi uni ei tule. Tämä alkoi jo lokakuussa, mutta lievempänä. Mitenköhän sitä selviää minkäänlaisesta synnytyksestä, jos vuorokauden unet on ollut viikkokaupalla maksimissaan 3 h pienissä pätkissä? Ei haittaisi yhtään herätä syöttämään ja vaihtamaan vaippoja parin tunnin välein, jos edes ne välit nukkuisi.

Supistukset mietityttää kanssa. Voi tulla parin tunnin ajan suhteellisen säännöllisiä supistuksia, mutta eivät ne mielestäni ole kivuliaita. Pysäyttävät, jos oon pystyssä, saavat puuskuttamaan vähän ja selkä juilii... mutta kai ne varsinaiset supistukset sitten on paljon kivuliaampia, ja näitä ei tarvitse noteerata. Tuntuu hölmöltä, kun ei tiedä, milloin pitää reagoida. :wacky:
 
Supistukset ja niiden tuntemukset on yksilöllisiä. Mutta sulattelevat supistukset ovat pidempi kestoidia. Ne yleensä lähtee alhaalta ja kiipeää ylös asti ja lopulta selkään josta säteilee jopa reisiin. Näin ollut itsellä. Sen vaan tuntee voimakkaana polttona. Kun taas ne ennskoivat on häimä tuosta. Viipyy hetken alavatsalka ja kiirii selkään. Mutta ei nouse ylös. Supistuksen voimassa ja Kestossa on selkeä ero. Poltteen tunne. Syke nousee. Joutuu yleensä vastaanottamaan sen supistuksen. Hengittelemään ja pysähtymään tai keinumaan. Mutta itsellä kävely kyllä tyssää.
 
Ennakoivat ollu kestoltaan epäsäännöllisiä esim: väliin 20min sitten 10min ja lyhyitä. 30sek-1min. Siis voi kestää supistelut monta tuntia etenkin jos liikkuu. Kohtu käy kierroksilla mutta mitään ei tapahdu. Jos se oikein ärtyy niin kipua liitoksissa ja koko ajan kova kiristävä tunne. Se ei vie mihinkään. Oikeat supistukset tuntuu tympeänä ei terävänä. Piiitkinä ja jotenkin miellyttävämpää kun ne hiipii tulla ja rytmi on hidas. Sen laineilla mukava mennä.
 
Täytyy vaan luottaa siihen, että ne oikeat supistukset tunnistaa sitten. Viime yönä oli tosiaan parin tunnin ajan sellasia pari minuuttia kestäviä puristavia supistuksia ensin viiden ja jossain vaiheessa kahden minuutin välein levossa, mutta loppuivat sitten vähitellen. En tosiaan kokenut niitä kovinkaan kivuliaina. Lähinnä tuntui siltä kuin tekis jotain urheilusuoritusta, joka vähitellen rasittaa enemmän.... mutta harjoitusta se vaan on vielä tässä vaiheessa. Ainakin kovasti toivon niin, sillä vaavi on edelleen perätilassa ja tiistaina vasta yritetään kääntää. Alkaa kyllä vähän jännittää, kun maaliskuu on nurkan takana ja periaatteessa vauva alkaa olla kypsä tähän maailmaan. Tosin LA vasta loppukuusta, eli varmaan nämä hyödyttömät supistukset jatkuvat vielä pari viikkoa ja loppuvat sitten kuin seinään, niin että kärvistelen unettomana vielä huhtikuun puolella.
 
Voiko oikeasti olla ettei ole tullut tähän mennessä yhtään harkkasupistuksia, huomenna kääntyy viikolle 37? Tai sit mä olen niin hölmö etten tajua niitä! Heh! ☺☺
Mutta tuo unettomuus ei kuulosta kovin kivalta. Itelläkin tulee nukuttua huonosti mut ei ihan noin huonosti, joten toivottavasti saat unenpäästä vielä kiinni Tasse. Mulle iski flunssa niin hengittäminen on vaikeaa ja ukko sano aamulla et hän taitaa nukkua ens yön sohvalla kun mä kuorsaan, pyörin ja laukkaan vessassa öisin. Raukka ei saa nukuttua sit ollenkaan.
 
Pippan, ei niitä kai kaikille välttämättä tulekaan ja sitten taas toisille ihan riesaksi asti. Mä olin jotenkin ennen raskautta kuvitellut, että supistukset on sellasia, että tuntuu että kohtu työntää vauvaa pihalle. Ei ne kuitenkaan mulla siltä tunnu :)
 
Onkohan ihan normaali raskausoire, että tänään koko illan tuntunut todella kova paineen tunnetta tuolla emättimessä. Tuntuu ihan kuin joku painaisi tohon kohdunsuulle o_O tosi vaikea olo, ja tänään rv 39+4.
 
Parina päivänä kipuillu tuonne alapäähän liikkuessa tai istuessa kovemmalla alustalla. Varmaankin niitä ns. Laskeutumiseen kuuluvia kipuja kun masukin on tipahtanu alemmas :) viimeyönä vessasta tullessa istuin sängynreunalle ja siitä aloin kääntyä kyljelleen niin tuntui ettei siitä pistävästä kipusta tule loppua, oli se kyllä voimakaskin. Kylelleen päästessä helpotti mutta ei kyllä unikaan tullu sen jälkeen... Ei paljoa tehny mieli kylkeäkään enää kääntää. Onko muilla vastaavissa siirtymistiloissa kipuillut?
 
Vaikea selittää sitä kipua kun paripäivää ollu sellaista porautuvaa mutta viimeyönä se oli samantyyppistä mutta pistävää. Ihan kun siellä alempana olisi jotain ollu puristuksissa josta se kipu aiheutui :-o
 
Mulla on myös joskus ollut tuollaista Loiston kuvailemaa pistävää kipua, toispuoleisesti tuolla ihan alhaalla. Satunnaisesti, lähinnä juuri öisin asentoa vaihtaessa. Kipu voi jäädä joksikin aikaa "päälle", ehtii käydä vessassa ja palata nukkumaan toiselle kyljelle ja vasta sitten pikkuhiljaa helpottaa. En tiedä, mitä se on, mutta olen veikannut kiinnityskipuja, tuntuu vähän kuin jokin kramppaisi tuolla alhaalla.

Meilläkin iski flunssa koko perheeseen näin ihanasti juuri lasketun ajan (3.3.) kynnyksellä . Olen ollut nyt viikon kipeä, kurkku ja poskiontelot tulessa, ihan tukossa ja veto täysin poissa. Päässä vaan humisee. Onneksi ei ole kuitenkaan korkeampaa kuumetta nostanut. Vielä viikko sitten päällä oli oikein hyvä ja luottavainen, "valmiina ollaan"- asenne lähestyvään synnytykseen. Tämä viikon flunssa on nyt vaan nakertanut uskoa siihen, miten voi fyysisesti JAKSAA synnyttää, kun nytkin tuntuu, että haluaisi vain pötköttää... On ollut sellaista kilpajuoksun tuntua: ehtiikö pahin kärki mennä flunssasta ohi ennen synnytyksen käynnistymistä. Mutta jospa ne hormoonit ja adrenaliinit sitten auttaisivat, vaikka joutuisi lähtemään synnärille flunssa kaverina. En olisi varmaan ensimmäinen, joka joutuisi tekemään niin...
 
Onkohan ihan normaali raskausoire, että tänään koko illan tuntunut todella kova paineen tunnetta tuolla emättimessä. Tuntuu ihan kuin joku painaisi tohon kohdunsuulle o_O tosi vaikea olo, ja tänään rv 39+4.

olisko vauva kiinnittynyt ja tuloillaan siis lähipäivinä..? :gen014 Kerroppa miten jatkuu ja kehittyy tuosta!

Mulla ollu paineen tunne pitkään, kävelenkin jalat jotenki levällään keikkuen ku vauvan pää alhaalla. Tulee sukkapuikkoja, painetta ja supistuksia kun liikkuu ja esim.rehkii liikaa...mut ei muuten ole edennyt mihkään :confused: omat oireet johtunee varhain löystyneistä liitoksista lantiolla ym
 
Tuo unettomuus on kamalaa...kärsin siitä itse tuossa aiemmin, muutaman viikon jostain syystä olisko ollu rv30-paikkeilla..? Varsinkin nukahtaminen oli vaikeaa ja kesti välillä aamuyöhön asti ennenkuin sai unenpäästä kiinni. Sit meni ohi ihan yhtäkkiä.
Kaikki sympatiani siitä kärsiville!!
 
Mulla tän flunssan sekaan tuli korvat kipeeksi. Nyt mä kuljen kotona valkosipulit korvissa. Toinen korva pahemm7n kipeenä. Nää sipulit auttaa oikeesti. Mul meinaa puhkes tärykalvot tos vuosi sitte ja se oli ihan tuskaa. Nyt mä yritän vaa ehkästä ettei tarvis lääkäriin juosta. Tosin jos huomenna on viel kipèenä ni mä kyl meen lääkäriin. Alkaa vähän ottaa päähän tää rykiminen ja räkä. Onneks kuume jo vähän laskenut. Painetta tuntuu kokoajan. Vauva on selvästi selkä keskellä mahaa. Välil täytyy jopa vähän tökkästä kun liikkeet tuntuu vähäisiltä. Kun jalat on sisuskaluja päin. Mut joo alapää hellänä, menkkasärkyä pistelyä tuntuu aika ajoin. Yleensä herään pissalle yöllä monta kertaa ni nyt ei tuu sitä hätää vaikka oonkin juonnu paljon enemmän nesteitä.

Nyt takaisin sänkyyn teen kanssa.
 
Voi mun käy sua myötätuntoisesti sääliksi Nane :Heartred sit ku viä raskaana ni tuntuu ettei se flunssa lähe millään, ku ei lepokaan ole niin levollista enää tässä vaiheessa..

Ollaankohan meilläkin selkä mahaan päin, ku kovin vaisua on liikkeiden tuntu.. tulee kyllä muilahduksia, mutta melko sellasia vaimeita tuntuntuvat olevan. Muutenkin aika hiljasta ollu tää ja eilinen päivä. Välillä tekis mieli soittaa polille. :eek: yritän olla iisimielin ja laskea liikkeitä. :) eilen ei ollut soitto mielessä, kyllä sen verta tuli tuokioita, mutta tänään on oltu viä vaisumpia ni mietityttää. Ei yhtään sellasta tavallista liikesarjaa ole tullut. Tulispa kunnon jumpat tähän iltapäivään..!

On kans ollut noita menkkasärkyjä ja pistelyä/vihlontaa nyt, ja kummasti kans kadonnut yövirtsan tuntu ja tarve vaikka nestetankkaus päällä. Ei silti tunnu, että mitään laskeutumista olisi tapahtunut.. Supistuksia non! Muuten vaan kipuilua. Johtuiskohan jumiutuneesta selästä ja hitaasta suolistosta.. voi olla, että vauva ehkä vähän alempana on ja siksi alhaalla vatsassa, selässä ja kohdunsuulla ja -kaulalla enempi kipuilua. Mitään paineen tunnetta kuitenkaan ei ole. :) tilannekartoitus.
 
Flunssa slkaa pikkuhiljaa helpottaan ainakin poskiontelot mutta tuo yskä pahentunut...unet pikkasen vähällä...ja nukahtelen milloin mihinkin. Supistukset alkaa illalls koventua ja meen nukkuun kun Tiedän et joudun joka yö nyt herään koviin supistuksiin. Eikä voi tietää milloin on lähtö. Veden menoa odotan. Limatulpan irtoamisesta nyt 5vrk:tta jo. Varhaisultran mukaan huomenna 38. Menkkalaskusta: 37+ 2, Eka synty 39, 2: 38+3 3: 38+0, että Saapi tulla jo...katotaan niin nyt tulee poikkeus sääntöön...ja käynnistykseen mennään.
 
Takaisin
Top