Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jo vastasinkin, että otan ilman muuta. Mulle taas värit ei ollut jo pakkauksessa ihan lemppareita. Mun mielestä aikaisemmin on ollut kivempia. Nauroin vaan, että voi ei, kun itse 1970-luvun lopun lapsena sai päälleen keltaista, ruskeaa ja myrkynvihreää, niin vähän samaa meininkiä ja fiilistä on nykyisessäkin pakkauksessa. Kun tässä on välissä ollut vuosikymmeniä, että on ollut heleää pastellisävyä... Mutta tottahan äitinsä lapsen pitää saada päälleen samat sävyt ;) Teistä suurin osa on varmaan nuorempia kuin minä, niin ootte säästyneet vuoden 1978 pakkaukselta. Mut en valita ikinä, mitä ilmaiseksi saan. Tuo pakkaus on niin mahtava kädenojennus. Naurattaa vaan ne värit.

Jees, me ollaan erilaisia kaikki ihmiset ;)

Eikä ne nyt ihan samanlaisia ole kuin 1970-luvulla, mutta jotain samaa fiilistä oli. Muotihan tietysti vaihtelee vuodesta toiseen ja nyt on tämänkaltaisten kuosien vuoro.

Tänään Eka neuvolalääkäri. Rv 17+4 menossa. Ei oo tullut painoa yhtään lisää ja verenpaine ok. Juteltiin raskausdiabeteksestä ja mahdollisesta ennenaikaisesta synnytyksestä. Sydän ääniä ei taaskaan kuulunut, piti ultralla katsoa että pikkusella kaikki hyvin :)

Seuraavana onkin sitten 2ultra joulun jälkeen :)

Aiotaan ottaa äitiyspakkaus, kun on esikoinen kyseessä. Aika turkoosin sävyisiä värejä, mutta menee tietty kummalle vaan. Retrohenkisyys ei haittaa, en itse tykkää hempeistä pastilleista. En ole ostanut tulokkaalle kuin yhden bodyn (kirppikseltä) niin tulevat kaikki käyttöön. En aio vaatteita kauheasti hamstrata. Muutan varmaan mieleni vielä ja täytän kaapit ihanilla pikkuvaatteilla :D

Yhdistelmävaunut, Isofix-telakka ja turvaistuin laitettiin myös tilaukseen, kohta ne varmaan tulevatkin postiin. Jännää! Ei malta enää odottaa :)

Mäkin tykkään paketin vaatteista/väreistä. Vaikka tulis tyttö niin sillä on varmasti vaatteissa turkoosia, vihreetä jne...:P ja toi apinapussi on ihan huippu :D vähän epäilen et kerkeekö uus paketti markkinoille, just siitä jauhettiin vissiin jossain toisessa ketjussa..vai oliks se tässä :D jostain luin et viimestään 2kk ennen laskettua pitäs hakea noita avustuksia et se on siinä rajalla, uus äippäpakkaus julkastaan varmasti viimestään maaliskuussa mut luin kelan sivulta et vanhat jaetaan aina ensin...ite en malta ainakaan oottaa kun jo tammikuussa voi pistää paperit kelalle :D

Täälläkin aiotaan ottaa pakkaus, vaikkei nyt ihan kaikki tuotteet silmää miellyttäneetkään, eikä niin tietysti voikaan olettaa. :) Mutta paljonhan sieltä tulee tarpeellista tavaraa ja juurikin se että niitä juttuja pääsee ajoissa hypistelemään! ;)

Nennu, mä olen samaa mieltä, että miellän tän vuoden pakkauksen aika poikamaiseksi. Jos saan tytön niin varmaan on aika iso houkutus pueskella häntä kaikkiin tosi tyttömäisiin ihanuuksiin. Pitää varmaan vähän katsoa mitä kaikkea meillä jo on vaaville ja tehdä sitten ratkaisu. Toisaalta musta oli niin huippua, kun siellä on myös vaatteiden lisäksi kaikkea mahdollista tarpeellista tarviketta. Ja mustakin se makuupussi on hurjan soma :)

Mä kans aluksi meinasin että otetaan pakkaus, kun ei oo enää hirveesti mitään säästössä. Mut melko varmasti päädyn ottamaan sen rahana. Kirpparilta ja alkuvuoden alesta löydän varmasti mieleiset ja edulliset vaatteet vauvalle.

Oon jo hankkinut kantoliinan sekä sitterin. Lastenvaunutkin viimeviikolla tuli hankittua. Niin ja ensimmäisenä me vaihdettiin farmari tilaautoon :) Vaunut ois ollut ennestääkin mut oli pakko ostaa pienemmät mitkä mahtuu autoon koiran kanssa.

Mua on mietityttäny kauan aikaa et otanko äp-pakettia vai en. Esikoinen tulossa mutta ne värit on omaan silmään jotain aivan kamalaa :O Löytyy siitä ny toki tarpeellistaki tavaraa mut mut ku suurin osa niistä vaatteista tulee mitä todennäköisemmin päätymään kirppikselle käyttämättöminä... :(

Me ei tällä kertaa oteta pakkausta. Meillä kävi silleen, kun tyttö oli sen verran pieni niin kaikki potkarit olis ollu sopivat vuoden iässä. Ei me niitä voitu enää käyttää kun olivat jaloista umpinaisia trikoisia ja tyttö jo käveli. Muutoinkin kaikki pöksyt jäi tuosta syystä pitämättä, että
Olivat kauhean isoja. Plus mä oon tykännyt melko tyttömäisistä vaatteista itse :) mutta kyllä se oli ekan kanssa huikeeta hakea sieltä postista!!

Jos pakkauksessa olisi joku tietty tai joitain mieluisia ehtisin kirpparilta keväällä. Kevään mittaan ne varmaan sinne jo ilmestyy.
Olin tosi tyytyväinen äp-pakkauksessa siihen, että sai lämpömittarin, harjan ja ne kynsisakset mitä ei kaupoista tahdo saada.

Myöhemmin ymmärsin että lapsille kannattaa kirpparilta ostaa osa vaatteista ja että niitä melko paljon saa myös käytettynä. Sen jälkeen olen ottanut rahana ja pistänyt "sivuun" , että sillä sitten hankkia mitä vielä tarvii. Meillä on nykyään viisi makuupussia kun niitä tahtoo saada jokaiselta tutulta. Käytän niitä mm. petauspatjana pinnasängyssä. Kestävät hyvin pesua.

Ehdottomasti otetaan äitiyspakkaus! Meillä käy sinäänsä tuuri että saadaan minun siskolta myös kahden muun pakkauksen sisältö. Heillä kun nuorimmainenkin on jo kasvanut siihen mennessä niistä vaatteista ulos.

Sukupuoli selvitetään myös ehdottomasti! Heitettiin huulta aamulla että tilattaisiinko netistä sukupuolitesti ja kokeillaan pitääkö paikkansa. Taitaa kyllä jäädä ihan vain huuleksi. :)

Meillä on kuunneltu sydänääniä kotona nyt muutamana iltana. Kyllä on mahtavaa kuulla oman vauvan sydänäänet. Niihin sitä sitten melkein nukahdetaankin iltaisin...tai siis minä. :) Kyllä on pakko sanoa että se kotidoppleri on kyllä mahtava. Kiva olla se kotona kun olen tällainen stressipussi. Varsinkin kun viime neuvola käynnillä ei kuultu sydänääniä.

Meillä on seuraava neuvola 18.12., rakenneultra 8.1. ja 4D ultra 4.2. Varasin ajan Bruno Cacciatorelle. Sitä odotellessa. Brunolle mennään oikeestaan vain tämän sukupuolitakuun takia ja tottakai myös senkin että olen kuullut hänestä pelkkää hyvää. Kun kerran hinnoissa ei ollut niinkään eroa, päätettiin lähteä "parhaalle" lääkärille.

Oletteko muut ajatelleet 4D ultraan menemistä?

Bubbles onko minkä hintainen tuo Bruno? Itseä kinnostaa kovasti kyllä mennä tosin vähän pidemmälle ku päästään. Rakenneultra 29.12.

Femedan sivuilla lukee että ultraäänitutkimus olisi 79-107 €. Jotenkin muistelisin että 4D oli kalliimpi, mutta voi olla että muistan väärin. Tuohon päälle tulee varmasti pkl maksu jne. eli pyöritään varmaan jossain 150-160€ paikkeilla. Tai siihen olen siis itse varautunut. :)

Meillä ainoa syy niin aikaiseen 4D ultraan on se, että olen lomalla juuri viikko 6. Muuten joutuisin ottamaan vp:n töistä että päästäisiin paikalle. Emme siis asu pk-seudulla, vaan lähdetään Helsinkiin vain Brunon takia. :)

mieki tahoon :D kai se on pakko pitää vaan muistaa et kelakorvaus on vaan viikolle 24 asti... kuulemma parhaita kuvia saa viikolla 27 tai joku joskus näin heitti.

mieki tahoon :D kai se on pakko pitää vaan muistaa et kelakorvaus on vaan viikolle 24 asti... kuulemma parhaita kuvia saa viikolla 27 tai joku joskus näin heitti.

Takaisin