Odottavat toukomammat 2015

Juu kyllä mekin sukupuoli halutaan tietää, jos vaan suostuu näyttämään. Viime yönä tuntin selvästi ensimmäisen kerran liikkeitä, kuplimiseksikin voisi kutsua viikkoja kasassa 15+2!

Vaateasiaan kommentoin sen verran että mun mielestä on ollut ihan hirveen vaikeita löytää unisex vaatteita vauvoille. Tuntuu että kaikki on niin vaaleansinistä tai vaaleanpunaista. Jos kaveri ei suostu näyttämään vehkeitään kunnallisen ultrassa niin mennään varmaan jokatapauksessa yksityiselle 4D:hen, että siellä sitten :) ajateltiin myös kertoa vauvan sukupuoli kuvasarjana (olen valokuvaaja) saa vaan nähdä miten saan itselaukaisimella otettua hyvät kuvat, miehen silmään kun en oikein luota :D

Jos *fingers crossed* kaikki menee hyvin ja kaveri ei kärsi koliikista yms. vaivoista niin juhannukseksi mökille ja heinäkuussa purjehtimaan. Aika tosin näyttää miten hommat sujuu, kun ei voi ennalta tietää mitä on tulossa ☺️
 
Täälläkin sanottiin ettei sisätutkimusta tehdä jos ei oo mitään "syytä". Et saa nähä, se oli vähän sellanen "ei välttämättä tehdä" vastaus terkkarilta :D

Me ollaan oltu jo monta juhannusta rymyämässä mökillä miehen siskojen ja niiden puolisoiden kanssa. Saas nähä mennäänkö sit tänä vuonna kun vauva on vasta reilun kuukauden ikäinen...mökki on sen verran pien kuitenkin ettei oikein pääse "eristäytymään" vauvan kanssa mihinkään oven taakse nukkumaan jne. Ja juoksevaa vettä kyllä tulee mut kaivokylmää eli pitäs lämmittää...eli voi jäädä reissu väliin, ainakaan et jäätäs yöks :D

Mekin halutaan tietää sukupuoli. Kampaaja kun kysy sitä niin se oli vähän ihmeissäänkin mut sanokin sit et sillon "sen aikaan" laitteetkin oli niin huonoja ettei sitä sukupuolta ees oikein tahottu kertoa. Mut hää ei kuulemma missään nimessä halunnut tietää :P en kyllä tiiä uskallanko silti alkaa ostaa hirveesti tytöille tai pojille kohdistettuja vaatteita, neutraalit ois parhaita :D
 
Aijaa, no taitaa vaihdella sitten lääkäristä tai paikkakunnasta riippuen. Eipä mua nyt kyllä mitenkään harmita, että meilläpäin tutkittiin. Hyvähän se on katsoa, että kaikki on kunnossa. Ei tarvi miettiä, pitäisikö yksityisellä lähteä käymään, kun tekivät julkisella.

Vaatteista: luulisi, että aika monet pojalle sopivat vaatteet menisivät myös tytölle. Toisinpäin taas tuskinpa onnistuu. Itse ainakin jätän vaaleanpunaiset mekot varmaan ostamatta, jos sanotaan, että on tyttö. Vielä ei mitään arvauksia ole esitetty, ehkä sitten siellä rakenneultrassa aatonaattona.
 
Sama täällä, aatonaattona pääsis kurkistamaan masuun :Heartred

Mulle nyt on sinällään se ja sama tehäänkö sisätutkimusta vielä, en sitä myöskään ala vaatia jos ei tee :D itellä nyt ei oo mitään ihmeellistä ollu raskauden aikaina tuolla alakerrassa, vuotoja, kipuja tms. Meille on tällä hetkellä tärkeintä saada lääkäriltä todistus mun raskaudesta ettei miehen tarvii mennä toukokuussa pakolliseen kertausharjoitukseen :D
 
En itse tykkää vaaleanpunaisesta enkä vaaleansinisestä väreinä muutenkaan. Pinkit ja turkoosit taas menee musta ihan hyvin sukupuolesta riippumatta. Aika kivannäköisiä vauvanvaatteita musta on kaupoissa ilman liian selkeää sukupuoliprofilointiakin.
 
Olen itse aina ollut sinistä rakastava ihminen, joten en näe ristiriitaa, miksei tytölläkin voi periaatteessa olla vaaleansinistä ym. Pojalle en tosin vaaleanpunaista pukisi.
 
Mä oon ostellut esim. Sinisiä housuja kun on halvalla löytynyt, ajattelen sen niin että voihan tytölle laittaa sinisen kaveriksi esim. Vaaleanpunaisen bodyn tms :)
 
Me halutaan tietää sukupuoli jos se suinkin vaan on mahdollista nähdä. Esikoiselta on äitiyspakkauslaatikollinen jemmassa tyttövaatetta, sikäli pikkusisko olisi toivottu. Toisaalta taas jos tulisi poika, olisi sitten tyttö ja poika. Tärkeintä kuitenkin, kunhan olisi terve. Uudenvuodenaattona on meillä rakenneultra.
 
Esikoisesta ei tiedetty sukupuolta, mutta haluaisin tietää tästä toisesta. Tahtoisin kokeilla sitä millaista on kun tietää etukäteen, eikä sitä tiedä tuleeko meille tämän jälkeen enempää.
 
Mä tahdon kyllä tietää sukupuolen, toivotaan että vauva on sitten suopealla päällä, meillä on rakenneultra 29.12 eli ei enää montaa viikkoa, iik.
Minäkin olen ajatellut ainakin yrittää kestoilla joten vaippoja ajattelin myös hamstrata edes jonkinverran valmiiksi, täytyisi nyt vain perehtyä mitä kannattaa hommata ettei tulisi ihan hirveästi huteja!
 
Hirveän paljon ei kestovaippojakaan kannata etukäteen hamstrata, olen monelta kuullut et on aika yksilöllistä, mitkä sitten istuu parhaiten. Ja toiset voi juuri sillä meidän muksulla olla katastrofaaliset, vaikka muilla olisi hyvät. Jonkin verran kyllä mekin hankitaan etukäteen, mutta kovin paljon en tahdo investoida ennen kuin näkee. Muistakaa myös kestovaippalainaamot, josta voi lainata testattavaksi erilaisia!

Me ei haluta tietää sukupuolta, osittain juuri tuon vaateasian takia :D tahdon välttyä vaaleanpunaiselta vyöryltä, mikäli onkin tyttö tulossa! En siis kuitenkaan osaisi piilottaa tietoa muilta, jos me tiedettäisiin.. Kivempi muutenkin erityisesti esikoisen kanssa odottaa yllätystä :)
 
Matkustamiseen vielä; me ollaan aina matkustettu paljon ja jo hyvinkin pienten kanssa koska itse olen kokenut sen helppona.. ruoat kulkee mukana, puhdistuspyyhkeillä pärjää vaipanvaihdon ja vauva nukkuu paljon.. ens kesänäkin lähdetään ainakin merelle muutamax viikox ja elokuulla eteläeurooppaan.. noitten vanhempien kanssa oon ollu niin mökillä kun ulkomailla (mm. turkki, kreikka, bulgaria) kun ovat olleet alle 3kk. Lentäminen on helppoa kun imevät mielellään (helpottaa korvia) ja koneeseen on saanut kopan missä ihan pieni nukkuu..
 
Meillä on takana kestoilu esikoisen kanssa niin osaan toki varautua siihen, et kaikki vaippamallit ei istu kaikille. Esikoisen kanssa käytettiin hyvin pitkälti harso+villahousu settiä kunnes alkoi olemaan vähän isompi ja liikkui enemmän eikä harsot enää pysyneet kunnolla paikoillaan. Tällä kertaa ajattelin kokeilla myös yökestoilua, esikoisella ei pylly kestänyt kestovaippoja öisin enää siinä vaiheessa kun muuten oli kuiva, mut yöllä tuli pissat vaippaan. oh, well, semmosta se on. :)
 
En oo vielä pohtinut vaippa-asiaa paljonkaan. Olisi huippua kestoilla. Pyykin määrä hirvittää, kun sitä tulee jo nyt ihan hulluna. Mut toisaalta vauva ei välttämättä likaa paljon muuta kuin kestoja.

Esikoinen oli tässäkin jotain muuta kuin kuvittelin. (Hah! Koko raskaus ja vauvavuosi oli mulle sellainen "älä suunnittele tai kontrolloi tai tee mitään ennakko-oletuksia vaan elä hetkessä jokaisella solulla" -korkeakoulu.) Pissaa tuli niin paljon, että mitkään kestot ei riittäneet enkä ihan Michelin-ukoksi halunnut tyyppiä pukea. Kestoja piti vaihtaa jotain puolen tunnin välein. Eli meillä käytettiin sujuvasti rinnakkain kestoja ja kertsejä. Toki suosin kestoja, mutta jossain lietsussa olis ollut välillä ihan turhaa säätöä alkaa räveltää niiden kanssa. Ja edelleen tämä samainen,nyt neljä vee, käy veskissä tosi usein!

Mutta siis mulla oli läjäpäin kestoja esikoisen kanssa ja alan niitä varmaan hamstrailemaan (kaikki menneet lainaan siskolle/serkulle), mutta huomattavasti lähempänä laskettua aikaa. Esim. mammalomalla tai viimeisellä raskauskolmanneksella saattaa ehkä tuntua ajankohtaisemmalta. Kyllä haluan, että mulla on kestoja valmiina parille ekalle kuukaudelle koska tuskin jaksan niitä miettiä lapsivuodeaikana.
 
Me halutaan kans tietää sukupuoli, esikoisesta ei ollut mahdollisuutta tietää, tokasta ja kolmannesta haluttiin ja nähtiin kyllä itsekkin selvästi kumpi siellä masussa köllötteli. Jotenkin odottaa kolmen pojan jälkeen jo sitä tyttöä ja että pääsee ostamaan kaikkea pinkkiä, röyhelöä ja mekkoa, mut sit taas poika tuntuu normaalimmalta kun niitä on jo :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin
Top