Odottavat toukomammat 2015

Meillä näytettiin np ultrassa 4D kuvaa kun mittaukset oli tehty :Heartred oli se aika ihmeellistä :) ja varmaan myös rakenneultassa... toivottavasti tulisi muillekkin kunnille normi toiminnaksi :)
 
Vitsit tuo olis kyllä siistii että joka paikas näkis 4D kuvana :D

Nuista äitiyspakkauksista sen verta ettei meinata itse ottaa kun meillä on jo kahdesti tuo otettu. En oo ollenkaan tietoinen minkämoinen paketti ois tarjolla (lukuunottamatta mitä tässä ketjussa on tullut ilmi), enkä uskalla käydä kattomassa kun pelkään tykästyväni siihen :D

Ja vitsit pakko hehkuttaa, ihanaa kun tää möyryää täällä mahassa jo siihen malliin ettei yksinkertaisesti voi olla huomaamatta vaikka puuhailisi mitä :) :Heartred Taitaa olla istukka tällä kertaa otollisemmassa paikassa liikkeiden tuntemista ajatellen kun viimeksi, jolloin en tuntenut lopussakaan lähes mitiä.
 
Me varmaan otetaan äitiyspakkaus, varmasti ihan toimiva peruspaketti. Ei oo värien kanssa niin justiisa, meille 99% varmuudella tulee hyvin vaalea lapsi ja jos onkin tyttö niin esim. sininen sopii blondeille äärimmäisen hyvin :grin:grin:grin

Ja kuten myös otamme selvää sukupuolesta jos vaavi sen tahtoo näyttää, enää reilu pari viikkoa siihenkin! :)

Mulla tuntuu liikkeitä harvakseltaan ja vaimeina, en tiedä johtuuko siitä että kohtu on taaksepäin kallellaan o_O Vaikka ekat muljaukset tuntuikin jo silloin viikolla 15-16.. nyt on 18+4... mihin tää aika vierii, en oo viel sisäistäny et oon raskaana :grin
 
Tosta 4 D ultrasta. mie kysyin niistä siellä äitipolilla niin se lääkäri sano että se 4d on kehitetty sitä varten että jos epäillään sikiöllä olevan joku rakennepoikkeavuus niin sillä näkee tarkemmin...esim jos on uhka down lapseen ja pitää tehä valinta pitääkö. Oma mielipiteeni on asiaan että vaik kuin ois toivottu lapsi nii herttilei 200€ johki "turhaan ultraan" on paljon. Kun se syntyy nii sen näkee ihan 10D:nä ;D
 
Täällä länsirannikolla :) ja kätilö kysyi haluatteko nähdä vielä 4D kuvaa... eikä ollut epäilyksiä mistään poikkeavuuksista :) oli kyllä kiva nähdä värikästä kuvaa sen suttuisen mustavalko sijaan :) 4D kuvat mitkä sai mukaan tuli kylläkin mustavalkona.
 
Kävin ihan tavallisessa ylimääräisessä ultrassa 18+1 (missä todettiin, että olisi ollut jo 18+5). Ihan vain oman henkisen hyvinvointini vuoksi. Rakenneultrakin on vasta 21+3.

Maksoi 63€, kun täällä Oulussa on se Meri-Oulun neuvola. Pieni yksityinen. Hyvin ammattitaitoinen ja tarkka, näyttää kaiken, kertoo kaiken, selittää mitä missäkin on ja miksi katotaan, ja lopussa vielä kysyi askarruttaako jokin ja halutaanko, että katsotaan vielä jotain lisää/uusiksi?

Minäkään en maksaisi 200€ ihan huvikseen 4D-ultrasta, niinku en esikoiseltakaan kun naiivina en pelännyt mitään. Nyt kun synnytys- ja raskauspelot on, niin olen varautunut maksamaan koko-/synnytystapa-arvion ihan sitten sinne Gynekoon/Terveystalolle tms. itse, jos en neuvolan kautta pääse keskusneuvolaan.

Jokaisella syynsä. Samahan se on, mihin jengi rahansa käyttää. :)
 
Ei meidänkään rahoista maksettaisi uteliaisuusultrasta, mutta mikäs siinä jos varaa on! Mieluummin maksan alkuraskauden huolenpoistoultrista, kun ei tunne liikkeitä tai muita. Juoksen taas pää kolmantena jalkana ultraan, jos sydänääniä ei jostain syystä maanantain neuvolassa kuuluisi. Plus että kun ei sitä sukupuolta tahdota tietää, niin ei siksikään tietty tahdota 4d-ultraa :D Ja ne on kaikenlisäksi mun mielestä vähän kammottavia, näkyy liian selkeästi..
 
Mulla ois kuun lopussa rakenneultra, viime neuvolakäynnillä täti sanoi että lääkäri tulee sen tekemään, ehkäpä paremmilla laitteilla, 3d/4d?, viime raskauden radin takia, et näkyis selvemmin kaikki. En pane pahakseni jos ja kun sais sen kokea, kun ei muuten tulis lähdettyä yksityiselle 4d ultriin. Viime kerralla oli kontrolleja useasti loppupuolella, aina ronklattavana ja ultrattavana, mitenköhän nyt käy?
 
Mä oon melkoisen varma että meinaan kyllä maksaa 35+ viikoilla ylimääräisen ultran ihan vaan jotta nähdään minkä kokoinen otus sieltä on tulossa. Siis jollen pääse mihinkään synnytystapa-arvioihin (eli tuskin) niin mielelläni maksan. Meillä ei kuitenkaan talous sellaiseen kaadu ja mielelläni maksan sellaisesta joka tuo mulle mielenrauhan :)
 
Täällä odotetaan tammikuun rakenneultraa. Tuntuu että tämä alku on taas mennyt kauheen nopeasti ja se hitaasti mateleva loppu aika on vielä edessä.

Ultrassa haluttaisiin tietää sukupuoli. Kahdella aijemmalla piti paikkansa ja oli kiva ostaa värikkäät harsot ja sellaset valmiiksi. Harsot on mielestäni kalliita (materiaaliin nähden), mutta nyt Aijon hankkia niitä vähintään kaksi pakettia koska en kestä jos niitä ei oo riittävästi. kaikkea sitä kerkee tässä vaiheesssa raskautta miettiä!

Pahoinvointi ois saanu tässä raskaudessa loppua, mutta jatkuu varmaan loppuun asti niin kuin aijemmissakin.
 
Palmikko, jatkuuko sulla pahoinvointi edelleen? Tosi kurjaa. Mä tuskailen pahoinvoinnin kanssa myös edelleen. Nyt 16+2. Toivoa vielä on, että loppuisi jossain vaiheessa ennen viikkoa 20. Miten olet jaksanut koko raskauden kestäneet pahoinvoinnit?
 
Hattentatti, voi tilata vasta kun raskaus kestänyt 154 päivää, eli ei vielä kukaan ole niin pitkällä toukokuisista. Lasketaankohan noi päivät muuten samoin kun raskausviikot, eli olisi rv22, vai lasketaanko vasta oikeasta raskauden alusta?
 
mä en oo varma mut mulle varas jo viime viikolla neuvola-ajan tonne 2.2 että sillon täytellään noi kelan paperit
 
Lasketun ajan mukaan menee noi paperit eteenpäin :)
Elikkäs raskausviikkojen mukaan
 
Muokattu viimeksi:
Mimimami, kyllä ne on vaan jotenkin loppuun menty, mutta ei kauheen hyvät muistot raskausajoista.

Jonkun verran pahoinvointiin auttoi lääkärin määräämä närästyslääke. Muuttama viikko sitten oli jatkuvasti sappikivimaisia kipuja/oireita joihin jouduin syömään Litalginia ja sekään ei kunnolla tehonnut. Sitten oli järkevämpää kokeilla pitkävaikutteista närästyslääkettä kun oksensin renniet ym. Yllätyin miten se lääke on vaikuttanut moneen asiaan. Oksennan vaan kerran tai kaks päivässä, enkä ees joka päivä, ei sappi, eikä närästys vaivoja.

En oikeestaan ees haluu tietää jos siitä lääkkeestä on jotain haittaa, koska nyt toimintakyky on niin paljon parempi kun aijemmin. Toki hoidan myös ruokavaliolla ettei sappirasitu.

Ei mua tällä hetkellä haittaa jos tulee oksennus, koska yleensä oksennan vettä. Eli olen kyllä juonut lähiaikoina mutta esim aamulla muuten maha tyhjä. Eikä se oksennus ole enää niin hapokasta kun on tuo lääke.

Onnellisena pitää se että odotan saavani sen vauvan rinnalle ja säilytän muutaman päivän paidan alla kaiket päivät. Yöllä toivon vauvan nukkuvan siinä pikku sängyssä, että saan ladattua voimia seuraavaan päivään. Näin on siis aijenmat raskaudet päättynyt ja ihanaa loppua toivon myös tästä raskaudesta.

  1. Tulipas tekstiä:)
 
Oih, minä olen niin puun ja kuoren välissä tuon pakkauksen kanssa. Olen ottanut molemmilla kerroilla, joten tavaraa on yllin kyllin. Ja toiseksi en ole mitenkään erityisen ihastunut nykyiseen laatikkoon, mutta jotenkin se kuitenkin kuuluu asiaan... Ja tuo raha ei tunnu ollenkaan samalle vaikka sille toki käyttöä olisi.

Ääh. Dilemma. Hukutaan tavaraan, mutta se fiilis kun laatikko saapuu, se on ihan ykkönen. En siis ole vielä päättänyt, mutta jotenkin on sellainen kutina että laatikko löytää tiensä meille kuitenkin:wink Onhan tässä vielä aikaa miettiä onneksi:)
 
Takaisin
Top