Odottavat toukomammat 2015

Nyt oli pakko käydä kattoo pakkaus kun siitä niin paljon puhuttu. Mulla on kahella kaverilla toi pakkaus, oli niin tutut vaatteet. Varmasti sieltä saan tuota sisältöä.

Talvi haalarin haluan ostaa ite. Aattelin kevään ale myynnistä ostaa 68 haalarin, koska en halua liian isoa tällä kertaa.:bootyshake

Sit taas jos menee liian pieneksi niin 74 on yleinen koko ja varmasti jostain saa sitten sen.
 
Terwe!

Meillä jännitetään tulevaa perjantaita kovasti, silloin aika myös tähän kovasti keskustelua herättävään 4d ultraan Femedaan Brunolle. Itse olen käynyt kahdesta lapsesta siellä ja kovin tyytyväinen. Tällä kertaa neljännen kanssa en itse laittaisi rahaa siihen on hinnat noussu sen verta ja kela korvaus viikotkin musta muuttunut. Mutta mummi tahtoo maksaa ja saadaan tietää sukupuoli ennen joulua xD Vaikka rakenne ultrakin ihan käsillä tuolla tammikuun lopulla. Hinta on n.210e kela korvauksen jälkeen ja muuten oliko 250-260e. Kallista!!! :sad001

Äitiyskkaus mietityttää. ... Vanhoista ei mitään tallella. Ja eniten tahdon sen itse laatikon :D se on aina ollut vauvan ensisänky pinnasängyn sisällä. Mutta on tässä hetki aikaa vielä pohtiakkin :)
 
Oon alkanu oleen vähän kiikunkaakun sen äitiyspakkauksen kanssa. Meillä ei ole laatikolle varsinaisesti mitään funktiota, koska ei käytetä sitä nukkumistarkoitukseen, meille tulee semmonen rottinkinen ensisänky vauvalle, sama missä lapsen vaari sekä hänen siskonsa on nukkuneet sekä vaarin lapset että tämän sisaren lapset ja heidän lasten lapset jne. Oli myös meidän esikoisella ensisänkynä. Tää ratkaisu antaa meille lisää aikaa sen kanssa, että meille tuleva pinnasänky täytyy hioa ja maalata, että saadaan se kunnolla valkoiseksi. Mutta niin, laatikossa on monia hyviä juttuja, mutta toisaalta kaikkia noita saa edukkaasti ostettuakin. Pienten vaatteita on kirppareilla isot määrät. Olen vähän kiikunkaakun nyt tän asian kanssa. Jos äitiyspakkaus olisi sellainen mistä ihan oikeasti tykkäisinkin, niin voisin sanoa että 100% varmasti otettaisiin se, mutta nyt kun se ei niin paljon miellytä niin...
 
RV18 pomppasi käyntiin ilman että huomasinkaan. Mieletöntä miten aika kuluu niin nopeasti.
Tilattiin viikko sitten yhdistelmävaunut, turvakaukalo, kehto/pinnasänky, amme, sitteri jne. Onneksi oltiin tutkittu kaikkea jo pidemmän aikaa, niin oli helppo lyödä tilaus koneelle.
Ei jotenkin viitsi ajaa paria tuntia lastentarvike liikkeisiin että saa fyysisesti ostaa kaiken. On se niin paljon kätevämpää röhnöttää sohvalla ja laittaa tilaus sisään. :)

Tilattiin myös BabySense kätkythälytin. Tämä oli ihan must meillä, kun ystäväpariskunta kehui sitä. Nyt on enään itkarit ostettavana, kaikki muu tavara on hankittu, eli kohta pitäisi varmaan alkaa suunnittelemaan pienokaisen huonetta.

Tiedän toki että osien ihmisten korvissa kuulostaa hölmöltä laittaa rahaa "turhaan" ultraan, mutta meitä on moneen junaan. Meillä nyt on sellainen periaate että ostetaan ja tehdään juuri se mitä haluamme ja tosiaan, ei meidänkään talous kaadu parin sadan 4D ultraan. :)
Kysehän ei kuitenkaan ole pääsääntöisesti siitä että pääsee näkemään pikkuisen, vaan että voidaan varmistua siitä että pienokaisella on kaikki hyvin. Kyllä minua ainakin kiinnostaa tietää kaikki mahdollinen ennen synnytystä, että vältytään mahdollisesti epämiellyttäviltä yllätyksiltä. 4D ultrassa nähdään paljon enemmän kuin normaalissa ultrassa, enkä tosiaan tahdo jättää mitään arvailujen varaan.
 
Palmikko, KIITOS niin paljon kun jaoit sun kokemusta raskauspahoinvoinnista selviämisestä (vaikka se jatkuisi koko raskauden)! Mä oon joutunut ottamaan närästyslääkkeen käyttöön myös. Se helpottaa oloa kovasti enkä uskalla lopettaa ennen kuin etominen helpottaa. Lääkkeen syöminen häiritsee tietenkin, kun pyrin olemaan muuten ilman mitään lääkkeitä, mutta Omeprazolia on raskauden aikana suositellut niin äitiyspolin lääkäri, työpaikkalääkäri kuin neuvolalääkäri. Sen pitäisi olla hyvin tutkittu ja turvallinen raskauden aikana. Mä nyt vaan yritän luottaa siihen enkä tee elämästäni hankalampaa syyllistymällä liikaa lääkkeen syömisestä. Yritän vaan hyväksyä, että tämä on tällainen raskaus.

Oli ihana idea pitää vauvan pikkupaitaa jossain lähellä. Mä askartelin sellaista vauvan omaa kirjaa ja se toi lohtua. Kuitenkin se juttu meni pilalle, kun mun äiti sanoi, että kansi oli tyttömäinen. Oon ihan yliherkkä ja tavallisesti en antaisi äidin tyhmien kommenttien vaikuttaa :confused:

Oon varmaan vähän masentunut, kun en ole oma itseni. Ajatukset pyörii vain oman navan ympärillä. Miten saisin syötyä ja milloin olo helpottaa.
 
Mistä kätkythälytin hälyttää jos on hälyttääkseen? t.laiska googlailija

Voi sua Mimimami :sad001 Kovasti tsemppiä oloihisi ja toivottavasti kohta helpottais edes pikkaisen :Heartred Ja tuosta vauvakirjasta, kaikilla on oma näkemys mikä on tyttömäistä ja mikä vaikkapa vauvamaista. Mielestäni onnistunut teos jo siinä kohtaa kun on lohtua sinulle tuonut :)
 
Kiitos Bnt! Ja kaikki muutkin tuesta :) Mä nimenomaan yritin valita neutraaleja teemoja, kuten keijuja ja pupuja, ja loukkaannuin kun äiti on heti laukomassa totuuksia.

Lopulta tänään oli ihan hyvä päivä. Sain nukuttua pari tuntia keskipäivällä ja aurinko paistoi, kun vein koiran ulos. Mies oli kaverinsa kanssa pihvillä ja mä sain jopa laitettua mulle ja pojulle tapas-henkisen ilta-aterian. Oli kivaa vaihtelua olla kaksin toisen pojan kanssa, kun toinen lähti isälleen yökylään.
 
Bnt, kätkythälytin tarkkailee vauvan hengitystä ja hälyttää jos vauva ei hengitä vähään aikaan.
Meillekin tulossa tuollainen kun olen niin vainoharhainen :P en varmaan saisi nukuttua yhtään yötä, kun valvoisin paniikissa vauvan vieressä katsoen, että hän hengittää o_O
Jotkut sanovat olevan turha laite ja jotkut taas vannovat sen nimeen, koska ovat saaneet nukkua yönsä rauhassa.
Kukin siis taas tyylillään :)
 
Kiva kun kääntyi hyvälle mallille siellä Mimimami päiväsi :)

Kiitos Kirsikka tiedosta, että tuommoisiakin siis olemassa :D Itseni kohdalla uskon että menee kolmannen muksun kohdal enempi mielenrauhan kanssa eka vuosi tuon pelon suhteen, viimeks tommonen ois saattanut kyllä olla kätevä. Olin esikoisten kohdalla yksi niistä mammoista jotka pitkin yötä ja päikkäreitä kävi tunnustelemassa terveiden vauvojen sykkeitä ja hengitysteitä tuon tuosta. Mut hyvä tietää nyt sit tuommoisista hälyttymistä, jos samaa rataa meneekin mielenrauhan suhteen. ..vaikka siitä menekkään takuuseen että luottaisinko tuommoisen laitteen toimivuuteen kummiskaan :oops:
 
Jouluja :) Kuinkas moni maisteli/maistelee joulun aikana maksalaatikkoa :anyone? Itelle se oli lähes joulun kohokohta kun pääsi vähän maistamaan sitä herkkua pitkästä aikaa..
 
Söin eilen ja niin tein tänäänkin :) ja niin neukku sanoi että saa syödä kunhan ei vedä koko laatikkoa yksin :D
 
Söin kyllä eilen, mutta jäin miettiin että uskallankohan sittenkään enää tänään. Mutta ehkä sitten jos tekin. :) Harvoin kyllä muuten syön maksalaatikkoa tai maksamakkaraa, että ehkä se näin jouluna on sallittua nauttia kaikesta vähän kielletystäkin :wink
 
Maksalaatikko oli mun ainut mieliteko esikoista oottaessa!! Nyt ei oo ollut, mutta söin sitä kyllä sillon tällön:) oon mä nytkin pari kertaa tainnut sitä syödä, enkä usko et pieninä määrinä haittaa on :) ihanat loppujoulut vielä kaikille toukomammoille!!
 
Takaisin
Top