Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

Kiitos miskaro! Pittääpä kysästä sit varmaanki sieltä yksityiseltä.
Mut onkohan mahollista suaha neuvvolan kautta lähetettä äippäpolille ultraan jos oikein nätisti pyytää vai pittääkö siihen tosiaan olla jottain vialla ennenku onnistuu??
no on mulla neuvvola tuas ens kuun 9. päivä nii sillonhan sitä voin kysästä..
Nii ja nuista kissoista.. meilläkin on yks kissa, enkä usko että tulloo ongelmia muussa ku siinä että se saattaa kuseksia vaunuihin tai mennä nukkumaan sinne..joten vaunut kannattaa pittee kissalta piilossa (ei tietenkään kaikki kissat niin tee).. ja olen käsittänyt ja lukenut että lapsi ei tule allergiseks jos se joutuu eläinten kans tekemissiin jo pienestä pittäen, pikemminki hyvä olis jos altistus jo pienenä eri eläinten hilseelle ja karvalle nii tulloo sit ainaki immuuniks..eli sit ei allergiaa heleposti tuu.

Olisko muuten keski-suomen seudulta innokkaita lähtee vaikka kahville juttuseuraks, meinaa hieman yksinäistä olla ku päivät mies on töissä ja kavereita ei oo sillä muutin tänne Äänekoskelle vasta 6kk sitten. Ja erityisäitiyslomalla olen joten aikaa riittää vähä liikaakin..

täälläpä uusi tuleva äippä Lapista joukkoon liittyy :)
esikoista ootellaan ja LA ois 11.3 saas nähä miten käy.
pikkunen rinsessa tuol masussa asustaa :)

tapahtui pahoja!!
menetimme meidän tulokkaan aamuyöstä ja se on rankkaa!olin jo illalla sairaalassa,sillä oli vatsa pahasti kipee!oli siis pikkuinen munuaisen viereen lähtenyt kehittymään ja se tukkii mun munuaisen ja meinattiin siksi leikata pois!no,se päätettiin sitten poistaa lääkkeillä ja se oli kamalaa!ultras näin sen kuvan ja tuli kauhee ja melkein loputon itku!sehän näytti melkein pieneltä ihmiseltä,mutta jos ei sitä olisi poistettu,olisi oma henkeni vaarassa!en edes tiennyt,miten pahalta sellainen voi äidistä (tulevasta) tuntua.SE ON KAMALAA!!en tiedä,uskallanko ikinä enää edes haaveilla asiasta ja se on pelottavaa!!mitä tekisin??olisikohan enää mitää mahista ikänä saada vauvaa??se in pahina ajatus mikä liikkuu mielessäni!!

meidän pieni enkeli siirtyi nyt pilven reunalle ja sieltä se vilkuttaa ja toivottavasti vahtii jokaisen odottavan äidin lapsukaisia!toivon,että kukaan muu ei joutuisi kokemaan samaa!

varovaisia odotuksia teille kaikille!

Maikkuli: Otan osaa suruusi [&:] Ei tosiaan ole helppoa käsitellä tuollaista asiaa! Itse olen myös kärsinyt Keskenmenosta, viikolla 13. Millä viikoilla sä olit?
Ja tottakai sulla pitäis ainaki olla mahdollisuus saada lapsia myöhemminkin, ellei sulla sitten kohtu vaurioitunu pahasti, tai jotain vakavampaa. Mä pelkäsin kans sillon etten enää sais lapsia, ku ei sekään pysyny sisällä, mut no kylläpä vaan onnisti, eikä mitään ongelmia ole tähän mennessä ollut.

voimia ja jaksuja paljon.mullakin kesken aikasemmin (nuorempana tosin) mennyt yks raskaus.
pitää yrittää ajatella niin että sen on luonto järjestäny,tää pieni ei vaan ollu tähän
maailmaan vielä valmis.ehkä hän olisi ollut pahoin kehitysvammainen tai jotain muuta.
unohtaa sitä ei koskaan voi,mut sen kanssa oppii elämään. ja Tintti83:selle,on ihan normaalia että tuossa
vaiheessa ei kuulu sydänääniä vielä...koska periaatteessa nuin aikasin ei ees ultraankaan kannattis mennä välttämättä :)

Voi ei.. Otan osaa sun suureen suruus Maikkuli! [:(] Tuo on todellakin pahinta mitä odottajalle voi tapahtua, mutta siitä kokemuksesta vaan vahvempana yrittämään uutta! Kyllä se vielä onnistuu, usko pois! Jaksamisia sulle hirveesti! 

Tulevalla viikolla olisi ensimmäinen "virallinen" ultra luvassa. (Alkuraskauden ultrassa kävin jo vk:lla 8) Siinä olisi tarkoitus ainakin niskaturvotus mitata.  Jänskättää ihan hirmusti![:D] Toivottavasti vaan kaikki on hyvin. Siispä kyselenkin jo muilta tuossa ultrassa käyneiltä että millainen kokemus oli? Ilmeisesti alakautta mitataan tuo turvotus..? Kuuluukohan tuossa sydän äänet jo..?[:)]  Raskausviikot 11+4 meneillään nyt. 

TINSKULI: Kyllä mulla ainakin Niskaturvotus seulottiin mahan päältä...vaikka itsekkin olin odottanut, että se katsottaisiin "alakautta". Ja Sydän äänet kuului kyllä myös, ja ihan selvästi =) Olin silloin viikolla 11+1.
Mitään muuta ei "alakautta" ole ultrattu, muutakuin lääkärit katsoivat kohtuvaltimoiden virtauksia, mutta se oli kun osallistuin vapaaehtoiseen tutkimukseen... ei ollut edes mikään tavallinen äitipolikäynti.

JNA viikkoja olisi tullut lauantaina just täyteen 11,mutta se sit ei ihan sinne asti päässytkään...

Ajattelin liittyä keskusteluun. Olen esikoista odottava nuori, kesällä 23-vuotta täyttävä äiskä. Laskettu aika on 8.6. joten raskausviikkoja on kertynyt täyteen jo 22. Hyvin on sujunut odotusaika, 4kk kestävää pahoinvointia ja loputonta väsymystä lukuunottamatta. :)

20:n viikon ultra meni hyvin. Pikkuisella on ollut alusta asti kaikki kohdallaan eikä pelkoa downista ym. Ei näkynyt vielä pojan sukupuolielimiä, joten voi olla edelleen kumpi vaan tulossa. Vatsa pullahti vasta kunnolla esiin n. viikolla 18. Pitkään meni ennen kuin huomasi mitään. Olen rakenteeltani 160cm ja hoikka, paljon urheileva. Raskausaikana urheilu on tosin vähentynyt puolella. Sitä olen ihmetellyt kun ruokahalu ei vieläkään ole kovin hyvä, eikä ole mitään kummallisia mielitekoja ilmaantunut.

Onnellista odotusta kaikille tuleville äideille. :)

Heippa!
Täällä on vasta viikonloppuna tullut plussa testistä, laskurin mukaan viikkoja vasta 5+6. Ensimmäistä odotellaan.Olen 23-vuotias ja avomiehen ja koiran kanssa asustelen. Tätä on odotettu ja nyt sitten ihana odotus alkakoon, toivottavasti. Vähän on etovaa oloa ja turvotusta ollut. Pelkään ihan tolkuttomasti keskenmenoa, mutta täytyy yrittää vaan ajatella positiivisesti ja ottaa rennosti. Mukavaa kuulla toisten odotuksesta ja varsinkin kun kaikki ovat eri vaiheessa.

Feline: Mullakin pullahti maha esiin näkyvästi suunniltee kans viikol 18... Oon ite 167 pitkä ja hoikka, mut en mikään niin urheilullinen:D Ruokahalun kanssa on kans ihmeteltävää, kun välillä ei ruoka meinaa maistua ollenkaan ja välillä voisin syödä vaikka hevosen. Mielihaluja mullei oo ollu myöskää, muutakuin kerran teki älyttömästi mieli punasta maitoa, ja karambolaa(tähtihedelmä) :D
Huolestuttaa välil ihan tosissaa et onkohan tässä ees raskaana ollenkaa, ku ei "oireile mitenkää"?
Kyllä potkuista kuitenki tietää et elossa ollaan :D

Niin, ei olis muuten tienny raskaana olevansakaan jollei olisi ollu sitä inhottavaa pahaa oloa niin pitkään. Paha olo kun loppu niin sitten alkoi maha näkyä ja potkut tuntua. :) Huonosta ruokahalusta huolimatta on painoa tullu n.3kg. Lähtöpaino oli 50kg, joista 40kg lihasta, eli kulutus on kovaa jos urheilee. Jätinkin sit urheilua vähemmälle kun ei ois saanu syötyä niin paljoa kuin pitäis. Eikä oikein ollut kiva lähteä mihinkään hyppelee, kun sai oksennusta pidätellä. Hemppari on tosi huono, 110. Jollei ole jo tippunut alemmaksi, vaikka syön rautavalmistetta. Voi tämä väsymys johtua osittain siitäkin. Hitsi, kun on koko ajan ihan jumi olo, kuin olisi ihan tyhmentynyt.

Meillä oli kihlattuni kanssa aika suunniteltu juttu tämä. Ja helpostihan se sitten kävikin, ei pitkään tarvinnut yrittää. Saa nähä miten meidän siamilainen, ylisosiaalinen kiehnääjä kissa (2-vuotias) tähän tulevaan pikkuiseen suhtautuu. Osaa nimittäin välillä olla aika rasittava, eikä anna hetken rauhaa.

Heips! 22-vuotias tuleva äippä liittyy keskusteluun, jos vain mahtuu vielä :) Viikkoja tällä hetkellä 32+3 eli kalkkiviiva melkein häämöttää (onneksi) :D En ole vielä ehtinyt tutustua aikaisempiin "puheenvuoroihin" mutta työn alla on! Mukavaa päästä juttelemaan muidenkin raskaana olevien kanssa :)

Onko kuinka monella ollut ongelmia selän kanssa? Itsellä ongelmat alkoivat jo vko 22 paikkeilla ja pahentuneet entisestään. Olen seisomatyössä ja ollut sairaslomalla selän vuoksi jo pitkään :( Kaikki hyvin jos vain makailen kotona ja otan toooodella rauhassa, mutta lopulta alkaa seinät kaatua päälle. Sitten taas kun lähtee kaverin kanssa vaikka kahville, niin kotiin tullessa tulee itku kun sattuu selkään niin paljon :(

Niskapoimu ultra oli ja ainakin kaikki näytti olevan hyvin[:)] Nyt viä viikon verran jännäillään kuuluuko mtn soittoa, mutta ainakin alustavasti mitat vaikutti "normaaleilta". Vaavikin liikuskeli kovasti, eikä ois millään halunnu mennä sellaseen asentoon missä mittaukset ois saanu parhaiten otettua, kun vasta ihan lopuksi[;)]
Oli se vaan sellanen kokemus että pitempäänkin ois pienen liikeitä halunnut seurailla..<3
Viikotkin vastaili (onneksi) laskettua aikaa. Itseasiassa oli päivän edellä[;)]
Nyt sitten vaan neuvolaa oottelemaan, parin vk:n päähän..

Hei, huomenna 19-vuotta täyttävä raskaana oleva nainen Savosta liittyi vauva-keskusteluun. Vasta eilen kolmen raskaustestin haamu-viivan jälkeen sen uskoin, eli viikkoja on vasta 5. [:)] Jännittää ja mietityttää, en tiiä mitä pitäs tehä, soittaa lääkäriin tai jonnekin? Jos työ auttaisitte [8|]

Onnea kovasti uuden tulokkaan johdosta, eli nyt vaan soittelemaan neuvolaan :) Numero pitäis löytyä netistä.. Ne sieltä sitte kyselee viimisistä kuukautisista ja varailee sulle sopivan ajan. Sitte vaan odottelet sitä neuvolaa :)

Jeps, kylhä se olis sinne soitettava, aattelin viikon alusta soitella ja ehkäpä vielä yhen testin tehä, jos alkaisin sit tajuamaan, et tää on totta [:)] Niin epäuskoinen olo on. Kyllä tää tästä [:D]

Takaisin