Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

Hei millahh!  mukava suaha savon suunnaltakkii tänne keskustelijoita..ite oon kuopiosta kotosin.. muutin savosta tänne keski suomeen vasta puol vuotta sitten. Oletko mistee päen savvoo?
Mulla kans meinas mennä jonki aekoo ennenku uskoin olevani raskaana..:) Nyt on viikkoja 19.. ja mukavoo on ollu, menis tuo aeka vuan vähä noppeemmin niinn piäsis näkemään oman vauvvan. [:)]
 
Heips, Mikkelistä olen, en nyt mistään savon sydämestä, mutta kuitenkin :) juu, kyllä tässä aikaa tuntuu menevän, ennen ku tajuaa, huomenna pitäs soitella sinne neuvolan suuntaan. [;)]
 
nyt tein yhen testin lisää ja kyllä, viiva vaan vahvenee, mitä useemman miä teen :) voi että. ihanaa on, kunhan tästä pää selvenee [:)]
 
Ajatukset pyörii kyllä jatkuvasti tuolla mahassa kasvavassa katkaravussa.. ;) siltähän se kaiketi tällä hetkellä näyttäisi kun viikkoja vasta 6+6. 2.3 olis eka neuvola ja tuntuu pitkältä ajalta odottaa, kun ei tiedä yhtään onko kaikki hyvin.
Epätodelliselta tuntuu, vaikka oireita onkin.. rinnat on niin turvoksissa, että voisi varmaan nuppineulalla puhkaista.. turvotusta muutenkin ja etovaa oloa. Haluaisi vaan tietää että mahassa kaikki kunnossa. Sydänäänteän kuuleminen on varmasti hieno kokemus ja toisi vähän todellisuutta tähän odotukseen.

Oliko millahh90 teillä ihan suunniteltu raskaus? onnittelut vain sinullekin:) neuvolaan vain soittoa, siellä neuvovat ja katsovat sinulle ensimmäisen ajan.
 
kyllähän ne ajatukset tuolla alhaalla pyörii :) Ei kyllä ollut suunniteltu, en ainakaan niin myönnä :) kahteen kuukauteen en pilleireitä hakenu ja nyt ku kävin ehkäisyrenkaan hakemassa ja aloin menkkoja oottaa, niin ei niitä sit näkynykään [:)] Mutta oikein onnellinen olen, vaikka just taisin hyvän ystäväni menettää, kun tänään vaavista hänelle kerroin [:(] mutta, onneks on mies, joka on yhtä onnellinen ku miä <3
Tänään tosin soitin sinne neuvolaan, sain 24.2 ajan, viikkoja tasan viisi
 
Olin syönyt useamman vuoden ehkäisypillereitä ja loppuaikana käytin ehkäisyrengasta. Ehkäisyn lopettamisen jälkeen tein ensimmäisen raskaustestin kun menkat olivat n.viikon myöhässä. Silloin näytti negatiivista ja toisen testin taisin tehdä n.viikko sen jälkeen ja taas negatiivinen. Sitten vähän lueskelin ja kyselin ja sain kuulla että voi mennä yli puolikin vuotta että tulee raskaaksi jos on käyttänyt pillereitä tai rengasta.
 
Noh, sitten vaan elelin normaalisti kunnes tuli se PAHA olo ja totaalinen väsymys, olisin voinut nukkua koko ajan. Ällötti kaikki ruoka ja hajut ja suolisto ei toiminut kunnolla. Jopa hississä tuli paha olo. Ensin ajattelin että vatsatautiahan tämä kai on. Mutta, "oireiden" jatkuessa jo toista viikkoa tiesin itsekin vastauksen, ennen kuin testin teinkään. Ja positiivinen tuloshan sieltä tuli. :)
 
Itse lopetin pillerien syönnin viime vuoden vappuna ja päätettiin ottaa ihan iisisti, tärppää jos tärppää. Jostain syystä sitten menkat olikin päivälleen säännölliset, mitä eivät todellakaan olleet aikoinaan ennen kun aloitin pillerit. Testin olin tehnyt pariin otteeseen kesän aikana "ihan vaan varmistaakseni" ja aina negatiivinen. Nyt sitten oli tullut semmosia kramppeja, että olin varma et menkat alkaa. Juoksin tosin siteiden kanssa vessassa ihan turhaan, sillä mitään ei tapahtunut. Nyt teinkin testin ekaa kertaa sillä fiiliksellä, että en todellakaan epäillyt olevani raskaana, halusin vaan sulkea sen vaihtoehdon pois ja "varmistua" siitä, että menkat on vaan myöhässä. Ja positiivinen oli! :) Kaapissa oli vaan yksi testi, joten juoksua apteekkiin vettä juoden hakemaan 2 testiä lisää, ja positiivisiahan ne kaikki oli. Sit vaan fillarilla miehen töihin testit laukussa, hyvä etten ajanut ojaan :DD
 
Positiivisen testin myötä sain myös vastauksen siihen, miksi olin ollut niin tappavan väsynyt! Siihen päälle tuli sitten vielä kamala pahoinvointi ja nää jatku oppikirjamaisesti vkolle 12 saakka. Muutenkin kaikki oireet olleet kuin suoraan oppikirjasta :D
 
Nyt menossa vko 33+1 ja oon alkanut nähdä unia synnytyksestä, yhdessä unessa sanottiin tarkkaan, että syntyy vkolla 34 :D eli katsotaan onko ensi vkolla enää masua, hehe :D
 
 
 
Onnea Tapsukalle poitsusta! :)
 
Itsellä tulossa tyttö :):) Sain tietää hieman erikoisemmalla tavalla: kärsin pari vkoa sitten oksennustaudista ja jouduin mennä Kättärin päivystykseen. Ottivat tietty ultran ja oli pakko kysyä, vaikka oltiin sovittu että odotetaan :D mutta mieskin oli iloinen uutisen kuullessaan. Ja itse olen nähnyt koko raskauden unta tytöstä ja masukin on tyttömasu ;)
 
Kyllä mullaki jo alusta asti unet on kertonu et poika ois tulossa :) Ja poikamaha kans ollu koko ajan :) Kyllä se äidinvaisto on pettämätön! [:)]
 
Taitaa se olla juu :) vielä on semmonen olo, ettei uskalla ostaa mitään tytölle ettei ns. "kiroa" tuota uutista :D koska meidän onnella nimenomaan silloin se oliskin poika! Eli vielä ollaan pysytelty kummallekin sopivissa väreissä vaikka sormet syyhyäiskin ostamaan kaikkea vaaleanpunaista :D
 
Kyllä mäkin yrittäny pysyä suht neutraaleissa väreissä, mut vaaleet vaatteethan on tosi nättejä, varsinki erilaiset beiget, sopii sitte molemmille :) Mut eiköhän täs ala pikkuhiljaa uskaltaa ostaa poikamaisiaki vaatteita :)
 
Nii ja mitä välii sil on oikeesti, minkä värisiä vaatteita vauvalla on päällä :D EI yhtikäs mitään.
Tai omapa on mielipiteeni, mut tollanen väreistä stressaamine on ihan turhaa!
Monesta vauvasta ei edes erota onko poika vai tyttö, ellei tajuu kattoo et ahaa sillonn vaaleenpunasta päällä... moni vauva on niin kummanki näkönen ihan pienenä?
 
Eihän niillä olekaan :) Lähinnä tarkoitankin juuri poikamaisia tai tyttömäisiä vaatteita yleensä, eli en viitsi ostaa vaaleanpunaista potkupukua jossa lukee "little princess" jos vaavi onkin sitten poika ;DD
 
Lähestulkoon kaikki värit sopivat todellakin kummallekin, poikkeuksena ehkä ihan vaaleanpunainen ja -sininen, juurikin siksi, koska vaaveista ei helposti näe kumpi on kyseessä :) Ettei sitten aina tarvitse oikaista vieraille, että kyseessä ei ole tyttö vaikka päällä onkin vaaleanpunaista. Mutta muuten mielestäni vaavit voivat käyttää kaikenvärisiä vaatteita! Itsekin olen ostanut paljon beigeä, vihreää, tummanpunaista, keltaista, tummansinistä, vaalea, ruskeaa yms. :)
 
heh.. poikkeenkohan mie jotenkii normi äiteistä ku mua ei nuo vaaleet värit oikein houkuta..[:D]
meillä on vaavville tulossa mustaa harley-davidson bodya, liekki vermeitä ja pääkallo tuttia yms. vaikka olis tyttökin.. Ollaan koko perhe semmosia rokkareita..[8D]
 
onnea uusille odottajille!
täällä tuli tänään rv 36 täyteen,elikkäs loppusuorilla ollaan :) pikkasen jo merkkejäki siitä että tää vauva ehkä joskus tuolta äitin masusta haluaaki pois :)
viel yks ultra edessä,katsotaan et kuinkas se vauva on kasvanu,kun hä on vähä pienehkö yksilö [:D] mut tulee äitiinsä :D mulla on nyt vasta sellanen "raskaus"masu tullu esille...ja kohta tästä luovutaanki jo [;)]
 
ihanaa lukee teidän juttuja, ku ootte jo niin paljon pidemmällä ku miä :) hei ajattelin kysellä, et onkos kellään tietoa millon kannattaa töissä ja koulussa kertoa asiasta, ku oon määräaikainen työntekijä, työsopimus on heinäkuun loppuun asti, mut eihän sitä sit tiedä pystyykö tekemään loppuun asti.. ja syksyllä olis tarkotus suorittaa viimeinen työharjottelu, että valmistuisin, mutta jos vaavilla ja miulla menee kaikki hyvin, niin sitten en pystyis sitä tekemään sillon. Onkos kellään kokemusta?
 
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin sillä, että työsopimuksesi on määräaikainen, ei pitäisi olla merkitystä. Tarkoitan, että eivät ainakaan voi purkaa työsopimustasi, sillä raskaus ei mielestäni koskaan oikeuta siihen :) Työsopimusta ei tietenkään varmastikaan jatketa, mutta purkaa sitä ei voi työnantajan puolelta raskauden perusteella.
 
Itsellä oli tarkoitus kertoa töissä vkon 12 jälkeen kun pahin keskenmenovaara on ohi, mutta jouduin kuitenkin kertomaan aikaisemmin pahoinvoinnista johtuvien poissaolojen vuoksi. Tiesin, että pomoni tunnistaa raskauteen viittaavat koodit saikkutodistuksesta, joten en halunnut hänen saavan tietää tuolla tavoin :) Tietääkseni raskaudesta tulee kuitenkin kertoa viimeistään 2kk ennen äitiysloman alkua (koskee myös pelkkää äitiysloman ajankohdasta ilmoittamista).
 
Toivottavasti tästä oli edes vähän apua :D ja korjatkaa ihmiset jos olen väärässä! :)
 
Nicki, tuollainen rokkarityyli vaavilla on kyllä söötti! :) Meillä mies on kova Motörhead-fani ja haluaisin ostaa vaaville samanlaisen bodyn kun miehellä paita :) olen myös nähnyt mielettömän söpöjä esim. liekkikuvioisia kestovaippoja. Ei aina tarvitse olla söpöä pastellia :)
 
Itse tykkään myös nyt vallalla olevasta retrotyylistä, tosin en froteesta materiaalina. Lindexillä esim. on oikein suloisia printtejä vauvanvaatteissa, poikkeavat kivasti ns. perinteisistä kuoseista :)
 
Takaisin
Top