Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

Svii: Jep, kunnon supistuksia alko tulemaan just noilla menkkakipujen tyylisillä, ja lähinnä öisin. Ja nyt kun ovat siitä vielä alkanut voimistumaan, tuo kuvailemasi viiltävä kipu jossain tuolla syvällä sisällä kuulostaa juuri samalta :D

Jospa se pieni ei meilläkään loppuun asti pysyisi. Tänään kun asioilla oltiin puolilta päivin muutama tunti, tuntui, että näinköhän se lähtö illan mittaan sairaalaan tulee, mutta kotia päin kun lähdettiin, supistukset hävisi kuin tuhka tuuleen :( Jos siis synnyttää haluan, ei minun kannata ainakaan kotona vartoa :D
 
[align=left]Moikka! Tääl olis kans yks 20v tuleva äippä Porista [:)] Asustelen tääl mun kihlattuni ja kissan kanssa.. Oon nyt viikol 13+3 ja ensimmäine ultra takana ja kaikki hyvin [:)] Oli kyl niin mahtava kokemus se ultra ku siit näki sen pikkusen [:)] Meinasin jo josain välis huolestuu, et onks siel mitään, kun ei mitään oireita oo ollut.. Mitä ny vähä vaan väsyttänyt ja mielialat vaihdellu.. [:D] Laskettu aika olis elokuun 28 päivä.. Odotan kyl niin kovasti ja sitä kans, et tulis jo se ihana vauvamasu<3 Muutamat on jo sanonu, et mul olis pieni masu, mut en ite oo viel huomannut..  Tietääkö kukaan muuten paljon maksaa jos haluu tietää tuleeks tyttö vai poika? Me haluttais tietää ja tytön haluttais, mut nyt on oikeestaan ihan sama kumpi sielt tulee [;)]
[/align][align=left] [/align]
 
tar_: Semmonen 4D-ultra maksaa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla 100-150e, eli kallista on :/ Siihen kannattaa mennä vasta vkon 20 jälkeen. Meille nim. juurikin rakenneultrassa sanottiin, että niillä viikoilla (tehdään vkolla 20) pojan kivekset ei välttämättä ole edes laskeutunu, eli sitä ei edes näkis jos kyseessä olisi poitsu. Vaavia saatetaan siis helposti luulla tytöksi :)
 
Meidän oli tarkoitus mennä 4D:hen tammikuussa, mutta päätettiin sitten odottaa kun la on kuitenkin maaliskuun lopussa :) Mutta jos haluaa tietää etukäteen, niin toi 4D on varma! Kaksulotteinen rakenneultrahan ei koskaan ole ihan varma...
 
Vauvamasu on oikein ihana, kunnes se alkaa olla tooooosi iso ;P Eli yritä nauttia olotilastasi vielä, kun masu on pieni ja vasta alkanut pyöristyä ;PP
 
Sukupuoli asiaa voi kysellä aina ultran yhteydessä ihan neuvolassakin... Tietysti 4D antaa paljon varmemman kuvan sukupuolesta, muttei sekään ihan 100% varma ole.. Tunnen tapauksen, jossa sanottiin varmasti tyttö, mutta poikahan sieltä synty, ja nimen omaa tuolla 4D:llä katsottu.
Ja ole tar_ onnellinen, jos sulla ei kummosia raskausoireita ole, täältä niitä löytyy sitten sunkin edestä :D Onhan se kiva tietää päivittäin olevansa raskaana, mutta ei tää mitään nautintoa ole...
 
Nonni, nyt on jännitys laskenu hartioilta, oli tänään eka neuvola ja sain kaikkiin suuriin kuin pieniinki kysymyksiin vastaukset :) ihanan helpottunu olo :)
sit varasin ekan ultran, mut sinneki on vielä aikaa eli se on 1.4. mutta eiköhä tää aika tästä kulu ja toivon vaan et kaikki menis hyvin :)
 
Svii,mulla on juuriki samanlaisia tuntemuksia kuin sulla...ihanko sukkapuikkoja sais sisuksiinsa melkein :D ei sillä,olen oikein tyytyväinen näihi tuntemuksiin..nyt jo rv 38 täynnä! ja 2viikkoa laskettuun enään..vauvalla kaikki hyvin,käytiin painoarvios ja n. 3kiloa saatiin tulokseksi,sillä varauksella että heittää +/ - 300g.
saisi kyllä tämä vauva alkaa oikeasti syntyä jo.ei jaksa enää odottaa.olo on mulla edelleenki ihan hyvä,pikkusen turvottaa mut ei mitenkää pahasti.kukas se niistä suppareista kysykää et mille ne tuntuu..mulla tuntuu just sille et masu kovettuu ja ikäänku joku kiristäs sitä,nyt alkaa sitte olla jo jomotusta,pistämistä,vihlontaa alamasussa samaan aikaan ja sit selkään sattuu myös.mut tosiaa ne ennakoivat ei satu
 
Mulla ois 26.viikko menossa. Pari kertaa on nyt alavatsaan urheillessa vihlonut. Ensimmäinen kerta oli kuntosalilla, kun taisin maastavetoa tehdä. Ja toisen kerran olin lenkillä, ehdin jonkun puoli tuntia kävellä kun alkoi alavatsaa pistelee ja vihloo. Vihlonta loppui kun oli jonkun aikaa paikallaan. Että, en nyt tiedä oliko se kipu mihin viittaavaa. Yks aamu on sitten ollut sellasta kovaa vihlontaa ihan sisuksissa, hirmu epämiellyttävän tuntuista. Kohta onkin neuvola, niin pitää kysyä neuvolatädiltä.
 
PandaMamma: sukkapuikot on aika osuva kuvaus kyllä :D mulla noin vihlonnat ja "menkkakivut" vaan koventuneet ja tulee useammin pitkin päivää. Kipeitä supistuksia alkanut tulla iltaisin, eilen tuli aika tiheästikin. Ja juuri niinkuin sanoit, että sattuu silloin myös selkään. Supistukset itsessään tulee myös menkkakipujen siivittäminä. Tiistaina on 3. neuvolalääkäri, saas nähdä onko tuolla alhaalla jo alkanut tapahtua jotain :) Ja hieno homma, että vaavilla kaikki kondiksessa! :) Itse odottelen kovasti painoarviota! :)
 
feline: Nuo kivut kuulostavat juuri semmoisilta, mitä mulla alkoi olla jo n. vkolta 20: kävellessä (ja muutenkin paljon liikkuessa) rupes pistää ja vihloa niin pirusti alavatsaa, itsellä aina oikealta puolelta. Noi vihlonnat olikin ennen selän prakaamista mulla se suurin hidaste liikkumiseen. Tuntu, ettei kovinkaan lujaa tai pitkään tarttenu mennä, ku pisti niin, että piti pysähtyä kokonaan. Itsellä oli kyse "vain" liitoskivuista ja siitä, kun kohtu kasvoi :) Uskoisin, että voit olla ihan huoleta, kuulostaisi samalta hommalta sinunkin kohdallasi :):) Mutta kannattaa ehdottomasti kysyä neuvolassa ettei jää vaivaamaan :) Ja tosiaan nuo kivut hävisivät sitten aikanaan, varmaan siksi koska liikkumisesta tuli "luonnostaan" hidasta ;P
 
Onkos teillä, jotka olette jo pidemmällä, irronnut limatulppa? Tai siis oletteko moista huomanneet? :O Itsellä nimittäin ehkäpä juu, en ihan varma ole...
 
Minun vaavini lähti pilven reunalle istumaan 1.3.-09 [:(] Viikkoja oli vasta 7+6, mutta suru on kova.
Toivon teille kaikille onnea ja ihania vaaveja ja olkaa onnellisia! Miä vielä tuun tänne kirjottelemaan kunhan saadaan aikaa kulumaan ja miehen kanssa aloitamme vauvaprosessin, kun aika siltä näyttää [:)]
 
Svii: Juu, samalta kuulostaa. Minullakin on yleensä se oikea puoli alavatsassa mihin vihloo. Liitoskipuja ne kai on. Neuvolatäti sanoi että ne on vaan sen merkkejä että vauhtia tulee hidastaa ja kuntosalilla jättää painot pois. Eihän laskettuun aikaan ole enää kuin 3kk. :) Eli, taidan hylätä nyt kuntosalin kokonaan ja kävellä vaan ja polkea kuntopyörällä. Sali saattaa kuluttaa myös mun pientä hemppariarvoa. Se oli enää 106. :(
 
Millahh90: Osanottoni teidän pikkuisen menetykseen.:( Pitäisi vain ajatella että kaikella on tarkoitus. Se pieni ei olisi todennäköisesti ollut terve tai sitten sen aika ei vain vielä ollut. :( Olet hyvin nuori, niin vielä te lapsen ehditte saada. Onnea tulevaisuudelle.
 
millahh90: osanottoni myös minulta pikkuisen menetyksen johdosta. Kuten feline jo tuossa sanoikin, että varmaan on ollut tarkoitus miksi pikkuista ette saanneet pitää. Pienokaisesta tuli enkeli ja katselee pilven reunalta alas. Seuraava runo on lainattu eräältä keskestelupalstalta.

Rakas lapseni

jossain kaukana

taivaan tähtivyön takana
on sulla koti kultainen

pilvilinnassa

pumpulista vuode pehmoinen
sinun nukkua

minä kyynelin

ylös pilvihin ikävääni
vilkutan

ristin käteni

uskoen että vielä kerran
me kohdataan
 
Heippa hei kaikille pitkästä aikaa.

millahh90: Osanotot myös täältä ja paljon voimia tulevaisuuteen.

Mulla masu sen kun kasvaa ja leviän joka suuntaan. Pahoinvointi ilmesty muutaman viikon tauon jälkeen takasin, ja nyt on sitten saanut ihan oksentaakkin, mitä ei alkuraskaudesta tarvinnu tehä.

Neuvolantätikin on välillä vaihtunu, en tätä uutta ole edes vielä nähnyt, seuraava neuvola kun on vasta ensi viikolla. Ja ens kuun alussa pääsiskin jo rakenneultraan.

Kovasti on ollu totuttelemista varsinkin yksinoloon kotona elukoiden kanssa kun mies on armeijan harmaissa. Helppoa ei oo ollu, varsinkaan kun sain muutaman päivän osastoreissun jälkeen kiellon koirien lenkittämiselle yhtäaikaa ja käskyn levätä. Hyvä yrittää levätä kun joutuu tuplalenkit vetämään. Onneks on apujoukkoja ollu.
Samoin kiellettiin ratsastus, kengitys ja tallihommien teko, elikkäs on aika löysällä lukkarilla koulussa menty. :)
 
Millahh90: osanottoni menetyksen johdosta :( Vaavi katselee teitä pilven reunalta ja toivoo, että jaksatte yrittää uudelleen kunhan aika on parantanut haavat :) "onneksi" tapahtui näin varhaisessa vaiheessa; hän oli vielä hyvin pikkuinen.
 
feline: mulle annettiin samanlaiset ohjeet, että vauhtia alas :D itse en ollut pystynyt tosian aikoihin käymään salilla; ensin pahoinvoinnin vuoksi ja lopulta tuon vihlonnan ja selän vuoksi. Sanoinkin monesti neuvolatädille, että ei oikein PYSTY enää vauhtia hidastamaan, kun muutenkin käveltiin ihan hiipimällä ja hyyyyyvin hitaaaasti :D
 
Kohta ollaan lähdössä Kättärille katsomaan hyvän ystävän tuoretta poitsua, syntyi ma 2.3 :):) laskettu oli 25.2 ja pojalla olikin painoa huimat 4350g!! Koottiin kaverin kanssa viemisiksi paketti: viinirypäleitä, suklaata ja Omar-karkkeja (kaikki hänen lemppareitaan), talkkia, liivinsuojia, ohuita yösiteitä, vaippapaketti, vaavin puhdistuspyyhkeitä ja KaksPlus-lehti :) isälle viedään kaksi Batterya ;P lisäksi ostin vielä hänen toivomansa vauvakirjan. Vitsi, tulee varmaan kahta kauheampi hinku saada oma tyllerö syliin kun käy katsomassa vastasyntynyttä nyyttiä :)
 
Kyllä olen vahvasti sitä mieltä että joku korkeampi voima tämän asian päätti, että mein pieni vaavi sinne lähti ja olen myös sitä mieltä että kaikella on tarkoitus! Elämä alkaa hymyilemään, kun aika siltä näyttää.

Mutta! Jaksamisia teille kaikille ja voikaa hyvin <3
 
Minäkin näköjään lukeudun mukaan tähän kategoriaan! [:D]
Elikkä ikää on 23v ja esikoista odottelen täällä Turun seudulla. LA on 25.6. eli 24+1 on viikkoja kasassa tällä hetkellä.
Ongelmia on ollut yksiä sun toisia. Supistuksia, kohdunkasvukipuja (vahvoja sellaisia) ja uusimpana uutena iskias hermoon kohdistuvat kivut jotka välillä aiheuttavat sen että jalat (tai vaan 1 jalka) menee tunnottomaksi. Vaavilla sentään ultrassa kaikki hyvin. Ainoastaan huomattiin että napanuorassa on vain 1 valtimo, joten kasvua seurataan tiivaammin ultrassa.
Olen opiskelija ja opiskelen lähihoitajaksi. Muuton vuoksi opintoni keskeytyivät vuodeksi ja nyt keskeytyvät taas kerran hieman toisesta syystä. Heh! No, ei voi mitään... :-) Toivottu pakkaus tämä on silti.
Mutta juu, jää on murrettu niin jos sitä uskaltautuisi liittyä keskustelemaan tänne enemmän. :-)
 
Tervetuloa PikkuNasu ja onneksi olkoon vaavin odotuksesta! :) Itselle myös hyyyyyvin tuttuja ennakoivat supparit ja kohdun kasvukivut, nyt loppuvaiheessa myös vasen iskiashermo muistutellut olemassaolostaan :D
Yksi ystävä, joka tosiaan sai maanantaina pojan, oli koko raskauden elämänsä kunnossa, ainoastaan väsynyt :D ei suppareita, selkäkipuja tms. niin ne jotkut...
 
Nooh, nyt menossa rv 36+4, eli maanantaina vaavi on täysaikainen ja saa täyden luvan tulla maailmaan! :) Tää tytsy on hikkaillu viikkojen ajan todella voimakkaasti, välillä näkee ulospäin ihan selkeästi sen tärähtelyn :DD ja joskus niin vahva, että tuntuu kun itellä olis hikka :D
 
Jeee, tänään rv 37+0 eli vaavi on virallisesti täysaikainen!! :)
 
Supistuksia on ollut vajaan vkon ajan iltaisin aika kipeitä ja välillä tiuhaankin, mutta aina loppuneet yöksi. Eilen illalla oli erityisen kipeitä, mut niinpä vaan taas lopahtivat :( Mies alkaa olla nyt jo aika kärsimätön. Saisi pieni munkin puolesta kyllä jo tulla. Hyvin levottomia ollaan oltu masussa, isoja liikkeitä ja ihme myllerrystä. Onneksi tosin laskeutui viime torstaina ja hengitys helpottui! :) Nyt vaan kauhea paine alhaalla, kumartuminen toooosi vaikeaa. Masu näyttää myös pienemmältä :D
 
Onko ihmisillä omakohtaista kokemusta tms. siitä, kuinka kauan yleensä vaavin laskeutumisen ja synnytyksen alkamisen välillä on ollut aikaa?
 
Moikka!

Täällä mös nuori tuleva äippä. ikää kohta 22 ja raskausviikkoja on kertyny 16+2. Laskettu aika olis sit 30.8. Yksin odottelen, isä ei halua isäksi, mutta väleissä kuitenkin ollaan, mikä sinänsä tuntuu oudolta. Kaipa sekin ajan kanssa.
Mut onnea kaikille muillekkin!

Nin4
 
Takaisin
Top