Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

juu, kiitoksia, tuollaset ajatukset työasioista miullaki on, kattoo nytte missä vaihtees kertoilee :)
Kouluasiat vaan huolettaa, mutta katotaan nytte :)
 
[:)] Hyvä että ies joku ymmärtää mun erilaista tapaa pukkee vaavvi.. juu motörhead relleet olis kyllä kans aika hell hieno juttu! :)  En tosiaan muutenkaan kuulu ns. perusimmeisiin jotka pukkeutuu ja käyttäytyy stereotyyppisesti.. olen erilainen..ja olen sen saannut kuullakkin muutamaan kertaan.. [:D] Itse en sitä pidä niinkään huonona asiana.
Harrikkaakin aion ajella vuan niin lähelle laskettua aikaa ku suinki mahollista.. (laskettu aika heinäkuun 5.).. vaikka ajotakin kanssa suattaa olla ehtiminen että massu sit mahtuu.. [:)]
Onko tiällä muuten muita prätkä mammoja linjoilla?
 
Heippa, liitynpäs itsekkin tänne mukaan. Eli täällä yksi nuori odottaja Pohjois-Savon suunnalta, Iisalmen kupeesta tarkemmin.

3 ultran mukaan tyttö tulossa, ja vatsan muoto lupailisi vähän samaa. Nyt viikkoja kasassa 34+6 [:)]
 
Nicki,meillekki tulee ainaki sellaset pääkallo tutit ja pullot :D pikkuprinsessaa odotellaan, ja ite tykkään pinkistä jtn sitä tulee varmaa paljon..mut musamaku aika raskasta..ja tykkään kyl myös just pääkallo printeistä ja liekkikuvioist etc.
ei varmaan tule paljoa lastenlauluja meän vauva kuuleen...nytki jo tykkää masussa kuunnella raskaampaa musaa nii varmaan sit syntymän jälkeenki :)
ja raskaudesta on työpaikalla "pakko" kertoa viimistää sillon ku pitää ilmottaa siitä äippälomalle jäämisestä...mut koulun kanssahan sitä ei kait ole ongelmaa..koska kouluahan saa jatkaa sitten ku vauva on syntyny.ainoa vaan niitte opintotukijuttujen etc:n kanssa pitää olla tarkkana....
 
Olen samaa mieltä PandaMamman kanssa tuosta kouluun ilmoittamisesta :) veikkaan, että riittää kun ilmoittaa samaan aikaan sinnekin, kuin työpaikalle.
 
Onnittelut Verdelle tyttelistä! :) Oletko arvaillut raskauden aikana kumpi olis tulossa, vai tuliko ihan yllärinä? :)
 
Pääkalloprintit on kyllä suloisia mun mielestä varsinkin tytsyllä :) Mique-sisustusliikkeessä oon mm. nähnyt pääkallotutteja, suloisia ovat!
 
juu, pääkalloja ja liekejä.. itsekkin suosin toisenlaista mussiikkia vaavville ku lastenlauluja..pittää opettoo jo tavoille pienestä pittäen..[;)] EMP-onlinesta löytyy kans pääkallo tutteja ja tuttipulloja sekä bodyja, ja myös aikuisille erittäin paljon kaikkee rokki vaatetta yms. Käykee ihmeessä katto.

Tuosta työnantajalle kertomisesta sen verran että ensin kannattaa vähä kahtoo että mitä töitä ees tekköö (tai opiskelloo) ku tietyissä ammateissa ei saa työskennellä ollenkaan raskauden aikana.. eli kannattaa työpaikkalääkäriltä kysellä jos on tekemisissä vaarallisten aineitten kanssa että saako tehä raskauden aikana.. kuten mie jouduin heti lomille alkuraskauden aikana koska olen hitsari ammatiltani. Eli jos tulloo tieto että et saa tehä omia töitä raskauden aikana nii silloinhan on pakko kertoo jo työnantajalle.. työnantaja silloin ehtii sulle muita hommia tai jos ei ole niin sitten erityisäitiyslomalle.
 
Svii: Kyllä mulla itellä on koko ajan aika vahva tyttöolo ollut, ja naurattanut kun toiset väittää että poika tuolta on tulossa. ;)
 
Kyllä se äidinvaisto useimmiten kuiteki voiton vie [:D] Niiku mullaki tutut veikkaili tyttöä, mut ite "tiesin" kokoajan sen olevan poika, ja niinhän se oliki [:)]
 
Mie en lähe ies veikkailemmaan et onko tyttö vai poika..ellei sit mullekkin tule semmonen äidin vaisto mikä kertoo et kumpi on:) enkä aio ottaa rakenneultrassakkaan edes selevee että kumpi on, vähä jännitystä..[:)]
 
tänään on sit rv 37 täynnä ja vauvalla lupa syntyä.lääkärineuvolas käytiin ja kiinnittyny neitillä pää lähtökuoppiin.
toissapäivänä kyllä tunsin selvästi tuo ku kiinnitty vauva,kävi kipiää! kovasti tässä jo oottelee et tulis lähtö...vaan sepä vaa ei auta vaikka kuinka äiti täälä toivos synnytystä alkavaks :D mulla oli itellä poikaolo aluksi....mutta muut sanoi että typy..ja niihä se näytti olevan.viel yks ultra 24pvä ja aion kyl tarkistaa tuon sukupuoli asian vielä :D saas vaa nähä että onkos mulla vauvaa viel sillo masussa vai joko on kainalossa :) elämme mielenkiintoisia aikoja ;)
 
Jännät paikat PandaMammalla :) Tuntuu itellä olevan niin hurjan pitkä aika vielä synnytyksee.. Mut kaipa tää kevät tästä nopeesti menee.. [:)]
 
Meillä ei ihan vielä ole lupa syntyä, viikkoja vasta 35+4 mutta kovin on nyt sellainen olo että ei pysytä kasassa enää pitkään. Kohdunkaula kadonnut kokonaan ja supistuksia tulee varsinkin iltaisin ja öisin, osa jo kipeitäkin. Mutta toisaalta näillä viikoilla kuitenkin jo todella hyvät mahdollisuudet selvitä.

Selkä älyttömän kipeä ja öisin ei meinaa saada nukuttua ollenkaan.
 
PandaMammalla on kyllä jännät päivät edessä :) Hyvällä ystävällä on laskettu ensi viikon torstaina ja kovasti toivoo jo pojan tuloa :D On yrittänyt kuulemma pontevasti imuroida ym. mutta ei ole auttanut.
 
Itsellä alkaa maanantaina 36. vko joten täälläkin saisi vielä ainakin viikon olla masussa :) Sitten pääsisi myös Kättärin Haikaranpesään, minne ollaan ilmoittauduttu. Vaavi on kuulemma kääntynyt jo muutama vko sitten pää alaspäin joten toivotaan, että tää levoton sielu pysyisi kiltisti niin :D
 
Verde: Täällä myös sellainen olo, että ei ihan jakseta viihtyä pallon sisällä loppuun saakka, supistuksia tulee enemmän, kuin ennen ja myös kipeitä, ja muutenkin olo aikalailla erimoinen kuin aikaisemmin :)
 
Mukava varmaan ku ootte jo nuin pitkällä..[:)] Osaatteko muuten sannoo että miltä ne supistukset sit tuntuu vai pittääkö se ite kokkee? kyllähän se tietysti tietää sit ku itellään on supistuksia.. Mull nyt ei pitäs viel vähhään aikaan tulla supistuksia (kai) ku on vkot 20+6..  
 
Itse kuvailisin supistusta tunteena, että masu vaan kovettuu ja jähmettyy. Sen tuntee myös kun laittaa käden masun päälle :) Mulla tunne alkoi alavatsasta ja eteni koko kohti kohdun yläosaa. Sinänsä aika vänkä tunne :) Ennakovat ei tosiaan satu, tuntuvat korkeintaan epämukavilta. Ja ennakoivat myös häipyvät yleensä kun vaihtaa asentoa tai, kuten itse tein, taivuttaa selkää taaksepäin. Vähän sama siis kun esim. pohje kramppaa ja venyttää vastaan :)
 
Mulla on ollut ennakoivia supistuksia jo n. viikolta 20, voimistuvissa määrin. Vkon 30 paikkeilla muuttuivat luonteeltaan voimakkaammiksi ja joskus kivuliaiksi. Nyt vkon 36 kynnyksellä eivät katoa enää asentoa vaihtamalla.
 
 
 
Oli ihan pakko kirjautua, vaikka pitkään olenkin taustalla tutkaillut. Tuosta äidinvaistosta kumpaa sukupuolta mahassa kasvetaan, niin kummasti se äiti vaan tietää...Itsellä ollut ihan alusta asti vahva tunne, että poikahan meille syntyy, mutta maha on ihan tyttömaha ja vaavin sykekin viittaa uskomusten mukaan tyttöön. Ainoa poikaa osoittava merkki mulla on tuo mahaviiva, joka alkaa ihan ylhäältä asti :) Ultrassa asiaa kun kyseltiin, niin poikahan sieltä vissiinkin on tulossa!

Nyt menossa rv37 ja maanantaina vaihtuu uusi viikko, olo on jo tukala ja pientä on odotettu syntyväksi jo viikon verran... Ainoa mutta on kun noita kipeämpiä supistuksia on alkanut tulemaan vasta toissa yönä ja niitäkin hyvin harvakseltaan, eikä edes kovin kipeätä tee. Taitaa vaavi antaa nyt odottaa itseään. La olisikin vasta 16.3, mutta saisi se silti jo syntyä :D
Toivotaan siis kipeitä supistuksia tänne ja paljon, jottei kauaa tarvitsisi enää kärvistellä :)
 
Heipppa!
 
Jep, elikäs täällä 23 vuotias esikoistaan odotteleva Päijät-Hämeestä. Ja asustelen avomieheni ja kissani kanssa. Vauva on todella odotettu meillä! Laskettu aika 14.9. Ensimmäinen ultra 4.9,jännittää jo kamalasti. Haluan vaan tietää että kaikki on hyvin pienokaisella :)
 
 
Kiitos Svii! :) Ehkäpä mie ne supistukset  sit tiedostan kun tulloo ja luultavasti ne on jokkaisella erinlaiset..hyvähän se on vaan tietää jo etukätteen että miltä ne noin tuntuu..
On mulla tällä viikolla ollu koviakkii nipistyksiä , mut ne taitaa enemän olla kasvukipuja..:)
Ens viikolla olis keskiviikkona rakenneultra yksityisellä..jännittää ihan vietävästi! Toivottavasti on kaikki hyvin ku tosiaan ollu hieman normaalia kippeempi massu nyt tän viikkoo..äkkinäisiä liikeitä on saanu todenteolla varroo.
 
Nicki: Mulla oli kanssa tosi alusta asti paljon vihlaisuja alavatsassa molemmin puolin ja varsinkin liikkuessa. Johtuivat kuulemma kohdun kasvusta, eli kannatinkipuja. Ei varmastikaan siis mitään vakavaa :) Välillä tuntu, että sai tosiaan edetä ihan hiipimällä kun kävelynkin aiheuttamat tärähdykset koski niin vietävästi. Oli varmasti mielenkiintoinen näky :D
 
Mulla noi kivut helpotti oikeastaan vasta vkon 30 paikkeilla, kun selän vuoksi joutui hidastamaan tahtia huomattavasti ja lepäilemään paljon enemmän. Mut kyllä välillä pelästyin niitä vihlaisuja, koska olivat tooooosi voimakkaita! Menin kerran jopa terveysasemalle päivystykseen, kun sattui jopa kun virtsatessa ponnisti :( Ottivat virtsanäytteet ym. eikä mitään löytyny, eli liitoskipujahan ne. Panadol auttoi pahimmassa tapauksessa :)
 
Tänään alkoi vko 36, vielä viikon kun kestäis niin oltais voiton puolella! :)
 
KristaSir: Teillä eletäänkin jänniä aikoja!! :):) Mulla tosiaan alkoi tänään vko 36 ja supistuksia on päivittäin paljon, osa hieman kivuliaampia. Itsellä on vähän semmonen fiilis, että ei tää pysy masussa loppuun saakka :D Onko sulla ollut menkkakipumaisia tuntemuksia, supistusten aikana tai muutenkin? Mulla on nyt parin vkon ajan tuntunut (ja koko ajan enemmän) menkkakivuilta tuntuvia kipuja, välillä ihan sellaisia kramppimaisia. Ja muutenkin viiltävää kipua jossain tuolla... syvällä sisällä :D
 
Tai onko muilla kokemuksia vastaavasta?
 
Takaisin
Top