Nuoret (tulevat) äipät 09 ~

Heipähei! Mahtuuko vielä mukaan? Tein ihan äsken testin ja plussahan sieltä tuli. Laskurin mukaan laskettu aika olisi 11.9.2009 :)

Ikää minulla ja osapuolella (aviomies) on molemmilla 21v. Ollaan Keski-Suomesta kotoisin. Olisi kiva saada juttuseuraa :)

Ps. Heisku, olen todella pahoillani :'(

Hei minäkin uskaltaudun nyt liittymään joukkoon :) Eli Keski-Suomesta käsin kirjottelen, olen 20v ja esikoista odotan nyt viikoilla 11+1 eli laskettu aika on 29.7-09.

Täällä asustan avokin (vielä helmiikuuhun asti on avomies[;)]) kanssa. Perheeseemme mahtuu myös 2 kissaa, 2 koiraa, 1 pupu, 2 hevosta ja poni sekä tallissamme asuu myös muutama vieras hevonen.

Tänään oli eka ja täällä päin ainoa ultra. Kyllä siellä liikuttiin niin hirmu paljon ettei meinattu keretä sydänääniä nappaamaan, mutta saatiin ne sitten hetkeksi kuulumaan. Mies kysyikin ultran jälkeen, että "Joko sillä nyt on ADHD?"  Oli se vaan helpottavaa nähdä että kaikki oli kunnossa ja pikkuinen oli kasvanut normaalisti.

Me ei olla kerrottu kun ihan muutamalle kaverille tässä vaiheessa, kun tarkoitus olisi saada häihin (eli helmikuun alkuun) asti pidettyä salassa, jotta siellä saisi sitten kertoa kaikille kerralla. Vähän kyllä rupee epäilyttään että pystyykö vaiko ei, kun tuo maha vaan meinaa turvota [:D]

Heisku: Olen todella pahoillani *rutistaa* itseltäni on mennyt yksi raskaus kesken, mutta hyvin hyvin varhain ja sekin satutti paljon. En voi edes kuvitella miten hankalaa tuo on, mutta toivotaan että ei nyt kuitenkaan mitään vakavampaa olisi, jotta pääsisitte yrittämään uudestaan. VOIMIA!

heipä hei taasen..kyllä on masussa ollu tänään elämää, nyt elellään täällä rv 28+2. Terkan mukaan vauva ehtis näillä viikoilla 36 asti lopullista asentoa joten elämää tuolla saattaa ollakki aikalailla. Neuvola olisi nyt tiistaina, ja lääläri siinä samalla, arvioidaan vähän vauvan painoa ja pituutta..masusta päätellen kasvamaan päin kokoajan, et saa nähdä minkälainen pikkuihminen ja minkä kokoinen se loppujenlopuksi olisi..hirvittää. Sokerirasituksissa kävin ennen vuoden vaihdetta ja arvot olivat ainakin labran mielestä ok, mut saa nähä mitä terkka sanoo...joo mutta iloisia odotuksiaöö kaikille ja nauttikaa täysin rinnoin[:D]

heipsan! takana 33rv:koa, ja hyvin on menny tähän asti..[:)] nyt alkaa jo masu painaa nii paljo, että liikkuminen on melko hankalaa..
kovasti ootellaan että vauva n.7:n viikon päästä putkahtaa maailmaan[:D]. itellä ikää 23 ja yks hulivili on jo ennestään poika 6v.
tämä raskaus ei ollut suunniteltu, kuten ei edellinenkään, pillerit pettivät molemmilla kerroilla.. vaikka niitä niin tunnollisesti muistin syödä joka päivä oikeaan aikaan..noh, mutta elämän tilanne salli ja parisuhe kunnossa niin miksipäs ei vauva olisi tervetullut..[:D]

Moi! Mukava kuulla että keski-suomen suunnalla muitakin nuoria odottavia mammoja..
Itse asun äänekoskella (muutin kylläkin vasta puol vuotta sitten tänne savosta)  miehen ja hänen kolmen poikansa kanssa. Ensimmäistäni odottelen ja viikot on 16+4! Jännittäähän tuo aika pirusti.. [:)] 
Nii ja ikää itelläni 21, ens kuussa 22.  Ja laskettu aika olis 5.7. Eli kesän lasta odotellessa[:)]

nii ja ku kyseltiin tuos että miten muut suhtautunu asiaan nii mun puolen suku on aivan haltioissaan ja suunnittelloovat jo kaikkee mahollista:ristijäisiä yms. [:D]  Avomiehen äiti ei ollut kovin "innoissaan", varmaan johtuen siitä että avomiehelläni on jo kolme lasta (poikia)  edellisestä liitosta..  Avomiehen pojille ei olla viel kerrottu, mut mie ainakin jännityksellä ootan että miten suhtautuuvat..saattaahan se aluksi olla kova paikka pojille! Onkos kellään kokemusta tällasesta?? olis mukava kuulla kohtalo tarinoita äitipuolilta..
Mukavaa odotusta muuten kaikille! [:)]

Heippa hei!

Täällä kirjoittelee 20-vuotias esikoisen odottaja Pohjois-Pohjanmaalta. Raskausviikkoja olisi koossa 12+2 ja "Kirppua" mun seurana ja tukena odottelee tuleva iskä, 2x koira ja kani. Laskettu aika olis 4.8. Saapa nähä, millanen hulivili sieltä tulla tupsahtaa.. :)

Moikka! Täälä kanssa yksi tuleva äippä lisää. Kohta täytän 19 ja avomies on 22 :) Ensimmäistä odotellaan. Nyt elellään raskausviikkoa 18 ja kaikki  menny tosi loistavasti, eli pikkuista odotellaan syntyväks heinäkuun alkumetreillä :) Tällä hetkellä pohjanmaalla asustelen pietarsaaressa ku tuo ukko on pelailemas kiekkoa täällä, mut huhtikuussa muutto takasin kotikonnuille kouvolaan :) Ja jos hyvin käy niin vielä tämän vuoden aikana asuinpaikaks muuttuu Tampere :) Miten muilla noi pahoinvoinnit menny? Itellä vieläki pahoinvointeja vaikka viikkoja on jo ton verran. Kahen viikon päästä ois rakenneultraa, sitä kovasti odottelen jos vaikka sais sukupuolen tietää ;) Pikkusen tulo ei ollut millään tavalla suunniteltua mut kun tottunu ajatukseen ni aivan ihanaa! Meidän molempien sukulaiset ja ystävät on ottanu asian tosi hyvin, vaikka molemmilla opiskelut vielä kesken jne.. :)

Moikka kaikille odottajille!
Täälä Pohjois-Pohjanmaalta 19-vuotias esikoista odotteleva [:)]
Avomiehen kans asustellaan, ja lapsen laskettu aika 17.4 eli nyt rv tasan 28!

Heippa hei!
Täällä olisi kanssa yksi tuleva äippä. Ikää itsellä on 24, avokilla 30 ja esikoista ootellaan. Alkuraskautta elellään, meneillään on "vasta" vk 10+3. Laskettu aika elokuun 19pv. Kuopiossa majaillaan, joten muihin samalla suunnalla asuviin odottajiin olisi mukava tutustua[:)]

Moikka!
Olen 22-vuotias tyllerö Etelä-Pohjanmaalta. Lasta on yritetty jo 9kk ja vihdoin eilen sain testin plussaamaan. Eli rv vasta noin 4+2. Huomenna teen toisen varmistustestin ja jos todella näyttää plussaa niin voishan sitä heti soitella neuvolaan niin tietää, miten edetään. En voi uskoa asiaa todelliseksi eikä vielä niin kannata innostuakaan, sillä takaraivossa on pelko pahimmasta. Rauhallisesti päivä kerrallaan. Mutta ajatukset karkaavat myös tulevaisuuden suunnitteluun:) Kyseessä on perheemme esikoinen. Haluaisin vauvamasun heti, vaikka mahaa on kyllä muutenkin :D Onnea kaikille odottajille!

Heipsan,itse täytän kesäkuun 4.päivä 20v ja ensimmäinen raskauteni on menossa,raskausviikkoja itselläni on kertynyt huomenna jo tasan 31+0 ja laskettu aikani on: 31.03.2009.Nytten olen joutunut kärsimään loppuraskauden pahoinvoinnista ja yököttelystä mitkä oli alkuraskauden aikana,kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa mutta yökkimistä on ollut senkin edestä.Synnytys lähenee ja jännittää ihan älyttömästi ja ollaan avomiehen kanssa erittäin onnellisia kun ei ole kauan että saadaan vauvaa pitää sylissä.Mitenkäs teillä on raskaus sujunut?onko ollut minkäänlaisia pahoinvointeja alkuraskaudessa ym? Me ajattelimme avomiehen kanssa joskus tämän vuoden lopulla yrittää sitten toista lasta kun ensimmäinen kerkiää täyttää 1v :) 

Hih, kova on temmeltämää tuo vauva tuolla mahassa [:D] Ois enää tasan kaks viikkoa ni sais tietää varmuudella kumpaa sukupuolta masuasukki on [:)] Onko muilla rakenneultrassa käyneillä näkyny sukupuoli? Mulle ainaki kovasti lupailtii että näkyis [:)]

Aika ihmeelistä jos noin on lupailtu... vauva kun liikkuu kohdussa kokoajan se saattaa olla vaikka miten päin siellä, kun menet ultraan. Sitä ei voi etukäteen tietää näkyykö vai ei :( Mulla esim. olin ihan varma et "joo joo kyllä sen näkee ja saan tietää" ja toivoin kokoajan et se olis sellases asennossa rakenneultrapäivänä et sen näkis, mut en valitettavasti saanu tietää vaikka kuinka paljon olisin halunnut  :(
Kaiken lisäks vauva liikkuu sen ultran aikanakin ja voi kääntyillä miten sattuu, ja juuri kun yritettiin sen ultralääkärin kans zoomailla kuvaa josko, sinne haaroväliin näkisi, (osaan itsekkin lukea ultraääni kuvaa ja hyvin!) niin näki kuvasta aivan selvästi että vauvveli veti jalat vaa tiukemmi yhteen ja rupes kääntyy. Meinas varmaan, et "Lälläslää jaksappa vaan odottaa syntymään asti! minähän en sukupuoltani paljasta"

En taho tietenkää mitenkää pelotella, ja siis suurin osa äideistä saa kyllä tietää sukupuolen halutessaan, mut kerroin vaan että näinkin voi asiat olla pahimmassa tapauksessa!

No itse kun kävin rakenneultrassa silloin joskus 20.raskausviikolla niin ei näkynyt kumpi olis tulossa ku ei vauva suostunu näyttämään ollenkaan haaroväliä,se oli sikiöasennossa polvet koukussa-Mutta saa nähdä kumpi tulee..Veikkaanpa vain että tulee poika,on sen verran kova tunne ollu alusta asti jo.[:)]haluaisin vielä yhteen ultraan että näkis kuinka vauva on kasvanut ja kehittynyt kovasti.[:)]Huomenna olis neuvola käynti [:)]

Niin ja odotappa tapsukka90 sitä kun pääset näihin 30.raskausviikkoihin,silloin vauva potkii jo silleen että sen näkee mahan päältäkin hyvin.[:)] Itselläni ei ole aikaa enään synnytykseen kuin 64 päivää.

Oon joo varautunu siihenki että välttämättä ei näy, mut toivottavast ois sen verran hyvällä tuulella tuo pieni et suostuis näyttämää [:D] Voi että ku menis nopeesti tuo aika ni pääsis itekkin fiilistelemää että kohta syntyy [:)]

Ite kans aluks ajattelin et jännään loppuun asti kumpi tulee, mut nyt on mieli muuttunu ku onhan se sitte mukavaa tietää kumpi tulee ja kummalle sukupuolelle ostelee vaatteita yms [:)] nekin kun on nykysin siin poikamaisia/tyttömaisia eikä niinkään neutraaleja.. Avomies ollu alusta asti sitä mieltä et haluis tietää kumpi on :)

Takaisin