Nt-ultra

Kirottu kanta.fi! Kattoin veriseula-arvot sieltä eilen ja ihan älyttömän matalat googlettelun perusteella. Sit ku yhdistän vielä lähes oireettomaan alkuraskauteen,niin kaaos mun pään sisällä on taattu. Tottakai luovuin jo toivosta, ku jos jotain vakavampaa löytyy, niin vihellän pelin poikki. :sad001 Viikon päästä vasta ultra.

Ja mitkä arvot matalalla? Mulla on kans tulokset siellä mutta en osaa kyllä huolestua niistä. Ja miten matalat arvot ja oireeton raskaus korreloivat keskenään? En tajuu. Oon ymmärtäny, että oireet on tosi yksilöllisiä ja sekä oireettoman että järkyttävän oksentamisen tuloksena voi saada täysin terveen muksun.

Tsemppiä joka tapauksessa! ❤️
 
Oon ymmärtäny, että oireet on tosi yksilöllisiä ja sekä oireettoman että järkyttävän oksentamisen tuloksena voi saada täysin terveen muksun.
Näin on. Ja toisaalta vaikka alkio olisi kuollut kohtuun jo monta viikkoa aikaisemmin, raskausoireet eivät välttämättä lopu ennen kuin vasta pari viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Eli oireista ei oikein voi päätellä mitään.
 
Suski75 ikävä kuulla, olen pahoillani! :sad001

Meillä on yleensä tehty niin että tulokset haetaan kirjeessä terveyskeskuksesta ja otetaan yltraan mukaan. Olin jo suunnitellut etten todellakaan katso kuoreen ollenkaan. No nyt sitten sain ne arvot jo puhelimessa ja kirjoitin itselle ylös! :/ Ja nyt ne tietysti on takaraivossa koko ajan. Terkka kertoi vielä päivänkin, koska ne on otettu. Ilmeisesti silläkin on merkitystä.
 
Terkka kertoi vielä päivänkin, koska ne on otettu. Ilmeisesti silläkin on merkitystä.
Sillä on merkitystä. Tässä kohtaa raskautta HCG vapaa beta laskee ja PAPP-A nousee, joten ne "oikeat arvot", joihin verrataan, muuttuvat koko ajan, riippuen siitä kuinka pitkällä raskaus on.

Nuo minun arvoni olivat niin matalat, etteivät ne ole hyvät juuri millään viikoilla. Ehkä ihan alkuraskaudessa voisi tuollaisia arvoja tulla, mutta tässä kohtaa ei millään.
 
Kuinka matalat?

Minulla arvot olivat
S -PAPPA 44.8 mU/L
S -hCGBV/D 8.5 ug/l
Soitin ensin neuvolaan, sieltä käskivät soittamaan suoraan äitiyspolille, koska meidän kunnassa äitiyspoli hoitaa NT-ultrat. Kätilö, joka äitiyspolilla vastasi puhelimeen, sanoi, että yleensä näin matalat arvot tarkoittavat keskeytynyttä keskenmenoa, ja siirsi NT-ultrani seuraavalle arkipäivälle, ettei enää tarvinnut odottaa kahta viikkoa. Ultrassa paljastui neljä viikkoa liian pieni alkio ilman sykettä, eli keskeytynyt keskenmeno. Huomenna tyhjennys.

Mulla oli toi hcgbv 7,53ug/l ja pappa "jopa" 269,00 mU/l.
 
Muoks; niin ja mun kokeidenottopäivä oli 10+5...mää taidan odotella tän viikon vaan ja ihmetellä.
 
Suski75 Olen pahoillani, ikävä kuulla! Voimia tyhjennykseen ja surun läpikäyntiin.

Saaramaria: Toivotaan, että kaikki on hyvin!
 
Ja mitkä arvot matalalla? Mulla on kans tulokset siellä mutta en osaa kyllä huolestua niistä. Ja miten matalat arvot ja oireeton raskaus korreloivat keskenään? En tajuu. Oon ymmärtäny, että oireet on tosi yksilöllisiä ja sekä oireettoman että järkyttävän oksentamisen tuloksena voi saada täysin terveen muksun.

Tsemppiä joka tapauksessa! ❤️

Yllä jo kirjoiytelinkin mitykä matalia olivat. Faktahan on se, etten minä osaa tulkita noita, mutta netistä kun googlettelee (tyhmä minä kun niin teen) nii sieltä löytää jos jonkunnäköstä esimerkkiä ja kirjoitusta viitearvoista ja muiden kirjoittamia tapausesimerkkejä. Tiedän ettei niitä saisi ees kattoa eikä välttämättä yksinään kerro nuo arvot mitään, mut minkäs sitä utelias ittelleen mitään mahtaa muutaku sit vast kun on myöhästä. Ja kanta.fi:n kiroan sen takia,.että mahdollistaa niiden näkemisen. :D ja oireeton alkuraskaus on jo tuntunut liian hyvältä ollakseen totta, ni siks heitän lisää vettä mun paniikkimyllyyni. Ja en ees usko olevani ainoo joka syyllistyy samanlaiseen hysterisointiin.

Mut kiitos tsempeistä, toivotaan, et kaikki olis hyvin.

Suskille voimia :sad001 en mää oikke muut ossaa sannoo :sad001
 
Mulla oli toi hcgbv 7,53ug/l ja pappa "jopa" 269,00 mU/l.

Mulla oli pappa 266,6 mu/l ja hcg-b-V 37ug/l eli ei mullakaan korkeat . rv 10+4 oli otto aika. Pääsin tarkistus ultraan 11+1 ja kaikki ainakin siinä oli hyvin. Arvoihin tosiaan vaikuttaa äidin ikä, paino, tupakointi jne.. sitten noihin lisäksi se nt-ultran tulos niin tietää vasta paremmin. Myös näistähän lasketaan se Mom-arvo joka kertoo enemmän.
Hcg-b-v on kyllä aika matala näille viikoille sulla...
 
Minua se auttoi, että heti ensisilmäyksellä arvot kannassa nähtyäni tajusin, ettei tästä raskaudesta tule lasta. Kun muutamaa päivää myöhemmin meni aikaistettuun ultraan, tiesi jo etukäteen odottaa huonoja uutisia, eikä se tullut siellä yllätyksenä. En edes ottanut neuvolakorttia mukaan, sen verran varma olin asiasta. Paljon hirveämpää olisi ollut kuulla asiasta siellä paikan päällä ultrassa, nyt sai tottua asiaan rauhassa jo etukäteen.
 
Sen takia Suski itsekin kävin siinä varmistus ultrassa välissä kun epäilytti asia.. ennemmin tietää itse asian ja osaa varautua pahimpaan, kuin että olisi järkyttävä yllätys..
 
Kävin minäkin Kannasta katsomassa tuloksia. Ja matalat on arvot täälläkin. S-PAPPA 469.0 mU/L ja S-hCGBV/D 15.2 ug/l.

Nt-ultra olis vasta viikon päästä torstaina. Nyt on jotenkin mieli matalana ja en oikein usko hyviin tuloksiin ens viikolla.

Pahoittelut Suskille!
 
Jännä, että itseltä verikoetulokset on otettu pois näkyvistä kannasta.. Koko neuvolakäynti, jossa lähete on laitettu on mennyt piiloon. Tarkoittaakohan se, että arvot sitten ovat niin huonot..? Näin siis Tampereella.
 
Jännä, että itseltä verikoetulokset on otettu pois näkyvistä kannasta.. Koko neuvolakäynti, jossa lähete on laitettu on mennyt piiloon. Tarkoittaakohan se, että arvot sitten ovat niin huonot..? Näin siis Tampereella.
Mulla neuvolatäti sanoi ekassa neuvolassa, että piilottaa multa ne verikokeiden tulokset etten ala itse niitä analysoimaan. Sitten kun nt-ultra on ollut ja kaikki analysoitu yhteen, ne tulokset avataan näkymään myös mulle.
Itse kyllä olin tyytyväinen tähän ratkaisuun, koska muuten olisin kyllä myös googletellut kaiken mahdollisen :hilarious: Toki pyydettäessä sä varmaan ne tulokset saat, mutta itse suosittelen odottamaan jos et niistä mitään ilman googlen apua ymmärrä. Eri asia sitten, jos oot enemmän perehtynyt noihin arvoihin :)
 
Nyt kun tarkemmin katsoo, niin mun kannassa näkyy kaikki muut tulokset mutta ei noita kahta yllä mainittua. Ne näkyy kyllä lähetteessä, mutta ei tuloksissa. Kokeiden ottamisesta on tänään viikko ja ultra on maanantaina. Nyt tietysti aloin kehittämään päässäni (aiemmin en edes tajunnut huolehtia asiasta) salaliittoteorian siitä, MIKSI ne arvot ei näy vaikka muut näkyy?!

Onko sulla Suski75 oireillut se kkm mitenkään? Tai että onko raskausoireet olleet kuitenkin ja onko ollut vuotoja tms? Oon tosi pahoillani sun puolesta :sad001
 
Onko sulla Suski75 oireillut se kkm mitenkään? Tai että onko raskausoireet olleet kuitenkin ja onko ollut vuotoja tms? Oon tosi pahoillani sun puolesta :sad001
Ei ole oireillut. Tämä raskaus on ollut lähes oireeton, mutta niin oli esikoisenkin raskaus, ja esikoisen raskaudessa kaikki meni hyvin vaikka mitään oireita ei ollutkaan. Maha on kasvanut tässäkin raskaudessa, ja ultrassa tosiaan isossa lapsivesipussissa köllötteli liian pieni alkio ilman sykettä. Mitään vuotoja ei ole ollut, ei edes ruskeaa tuhrua. Ei tätä olisi mistään osannut päätellä, paitsi juuri niistä verikoearvoista.

Esikoisen raskaudessa katsoin myös arvoja kannasta, ja totesin, että onpas hyvät arvot, NT-ultraan voi mennä hyvillä mielin. Ja siksi tällä kertaa tiesin jo ennen ensimmäistä vilkaisua, mitä suuruusluokkaa arvojen pitäisi olla.
 
Toisaalta ihan järkevää, eivät ne arvot niin yksiselitteisiä ole :) Itsellä onneksi ultra perjantaina heti kahdeksan jälkeen, joten ei ole enää pitkää aikaa jännättävänä.

Pahoittelut Suski75 :sad001
 
Parempi olis ollut omalle mielenrauhalle et ne tulokset olis ollut piilossa. Nyt vähän harmittaa että menin katsomaan, mutta toisaalta osaanpa nyt varautua pahimpaan...
 
Embo: Ehkä tulokset eivät ole vielä valmiita. Voi varmaan tää itsenäisyyspäiväviikkokin hidastaa tutkimuksia.

En taida uskaltaa itse katsella arvoja ennen ultraa. Ensi tiistaina olisi verikokeet ja seuraavana maanantaina ultra. Ehkä ne tulokset ei edes näy ennen sitä.
 
Nyt kun tarkemmin katsoo, niin mun kannassa näkyy kaikki muut tulokset mutta ei noita kahta yllä mainittua. Ne näkyy kyllä lähetteessä, mutta ei tuloksissa. Kokeiden ottamisesta on tänään viikko ja ultra on maanantaina. Nyt tietysti aloin kehittämään päässäni (aiemmin en edes tajunnut huolehtia asiasta) salaliittoteorian siitä, MIKSI ne arvot ei näy vaikka muut näkyy?!

Ei hätää, ei näy seulonta arvot minullakaan, pelkästään peruskokeet. Tämä siis HUS, epäilen että on ihan peruskäyntäntö HUS asiakkailla.
 
Takaisin
Top