Nt-ultra

Mihin jatkotutkimukseen olit menossa tuon turvotuksen vuoksi ja milloin voitte odottaa tuloksia siitä? Kuinka muuten jaksat tällä hetkellä?

Kiitos kysymästä, oma vointi on todella vaihteleva. On päiviä, jolloin olen yhtä toiveikas kuin kumppani (hän on liikkeellä ”hyvä siitä tulee”-asenteella) ja sitten taas toisina päivinä ihan varma siitä, ettei meille tule vauvaa. Toisaalta tässä on se hyvä puoli, että tän jännittämisen jälkeen joku Turnerin sydrooma tai hoidettavissa oleva sydänvika tuntuu pieniltä murheilta ja niiden kanssa vois hyvin elää tyytyväisenä siitä, että lapsi on elävä ja elinkelpoinen.

Meen heti joulunpyhien jälkeen 27.12. naikkarille jatkotutkimuksiin, enkä tiedä tarkalleen, mitä siellä tapahtuu. Oletan, että kertovat tarkemmat riskiluvut ja esittelevät eri vaihtoehdot (istukka- ja / tai lapsivesinäyte). Oon tuolloin viikolla 15, joten näytteet voi teoriassa ottaa vaikka samantien (jos halutaan, en tiedä vielä halutaanko). Niiden tuloksissa kestää kai joitain viikkoja jonka jälkeen sikiön sydäntä voidaan vielä tutkia tarkemmin rakenneultrassa, jotta mahdollisen päätöksen keskeyttämisestä ehtii vielä tehdä ennen kuin raja tulee vastaan.

Joku kyseli mun veriarvoista. En tiedä niitä vielä itsekään, eikä kannassa ainakaan perjantaina näkynyt. Nehän on mun tapauksessa aika tärkeitä, koska ainakin down-raskaudessa ilmeisesti arvotkin voi viitata poikkeavuuteen joka sitten nostaa riskiä. Epäilen kuitenkin, että jo tuo turvotus nostaa down-riskin jonnekin 1:10 paikkeille, todenäköisesti lähemmäs 1:5.

Jos jotain tästä yritän opikseni ottaa, niin sen, etten murehtis turhaan etukäteen. Koskaan ei voi nimittäin tietää varmuudella, eikä saada takeita mistään. Elämä on todella arvaamatonta ja ylipäätään se, että saa olla raskaana on ihme ja lahja.
 
Embolle voimia ja energiaa epätietoisuuteen :HeartredToivon sydämestäni, että kaikki olisi niin hyvin, kuin tässä tilanteessa on mahdollista.

Raskaus on tosiaan jo suuri ihme. Näitä asioita kanssa joutunut itsekin pohtimaan jokaisessa raskaudessa, tässäkin... En voi tietää mitä elämä ja tämä raskaus tuo tullessaan...

Halaus ja kaikkea hyvää tulevaan ja tähän hetkeen :Heartred
 
Mulla oli kans keskiviikkona ultrapäivänä verenpaine 145/105 :D kotimittauksissa normaalisti hieman alle 120/70 ja pulssi 60. Sain kauheet nootit ja seurantaohjeet. Onneks eilen neuvolassa mitattiin taas normilukemat 117/68 p.64, käskin laittaa neuvolakorttiin isolla punakynällä, että voin näyttää sitten taas lääkärille ylpeänä,että ei asiat niin huonosti sentään ole. Tosin tuohon ultrapäivän verenpaineeseen vaikutti varmaan jännityksen lisäksi se, että etsittiin parkkipaikkaa yli tunti tyksin alueelta ja huusin ja haukuin kaikki kanssa-autoilijat (ihan auton sisäpuolella mekkaloitsin) jotka kerkesivät vapaille parkkipaikoille ennen meitä.
 
Nyt kun tarkemmin katsoin äitiyskorttia niin siihen oli silloin merkitty kun olin nt ultrassa (15.12)että raskausviikot 12+0 mutta vastaa aikaa 12+5... eli hä?? Nyt oon taas ihan sekasin missä tässä mennään:confused004 Valaiskaas nyt taas tätä tyhmää.
 
Muokattu viimeksi:
Tiitu, mittojen puolesta ois toi 12+5, mutta laskennallisesti 12+0.
Taitaa toi 5 päivää olla raja mittojen heittolle, ettei vielä korjata laskettua. Saa korjata jos oon väärässä :)
 
Mä oon kuullut että yleensä tarvii olla viikon heitto että sitä korjataan. Toki varmasti tässäkin taas eri käytännöt eri paikoissa.
 
Jyväskylässä muutetaan päivänkin heitto tuolla Np ultrassa sen jälkee ei muuteta enää vaikka mihi heittäisi . :D Porissa ei esikoista niin herkästi muutettu...
 
No mulla oli 3 päivä heitto, eli se mitä itse laskin oikeaksi ajaksi, mutta ei sitä muutettu kun sanoi että hyvin vastasi kokoa kuitenkin. Nt-ultrassa oli 13+1 ja vastasi 12+6..
 
Takaisin
Top