Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onneks mulla ei tarvinnu olla rakko täynnä, en ois mitenkään kestäny pidätellä :D

Ei onneks minunkaan rakon tarvinnut olla täynnä vaikka yllätyksekseni mahan päältä ultrattiinkin. Kaks edellistä kertaa on tehty sisäkautta nt-ultra.. Mut kai tämä kolmas jo kasvaa muun vauhdilla (kohtu siis), että löyty ihan helposti varsinkin päältä ja sai mitattua ja katsottua vaikka mitä.

Oli muuten tosi mukava kätilö joka ultras, kun katsoi tarkemmin kaikki reisiluut ja sisäelimiä mitä jo löytyi ym

Vuonna 2014 kun kävin, niin ultras vaan turvotuksen ja ulos :z

Mulla on huomenna ultra 12aikoihin. Olen jännittäny sitä siitä asti ko tuli lähete sinne. Kaikkia kauhujuttuja käyny mielessä. Seki sitte että miten pystyy olla käymättä vessassa vähään aikaan ku rakko pitäis olla täys,huhuii,rankka aamu tulee olemaan :D
Mulla ei ollut tietoa tästä, että rakko pitäisi olla täynnä? Onko näin, vai ymmärsinkö jotakin väärin? Niin ja osaisiko joku sanoa että tehdäänkö se mitä kautta? Itselläni ei ole tehty ensimmäistäkään ultraa sisäkautta, vaan vatsapeitteiden päältä.

Meidän sairaalassa tehdään alakautta.

Smiley, siinä ultrakutsussa pitäisi lukea ohjeet, tai siis meillä ainakin on ihan tarkat ja selkeät ohjeet siinä.

Joo ultralapussa kyllä lukee jos sinne tarttee mennä rakko täynnä. Tai sit terkan on pitäny mainita asiasta. Joka tapauksessa siitä kyllä infotaan jos tarvii.
Mulla se erikoislääkäri sano ultrassa, että eka ultrataan mahan päältä mut jos kaikki ei näy hyvin niin sit alakautta. Ei tarvinnu alakautta onneks.
Yleensä se menee niin, että jos ultrataan alakautta, niin rakko tyhjä, mut jos mahan päältä niin rakko täys. Se täys rakko nostaa kohtua ylemmäs, jollain vauva näkyy paremmin.

Niin ja tietenku riippuu myös siitä, että miten hyvät ultralaitteet on että mitä kautta se tehään. Jos kauheen huonot, niin näkyy paremmin alakautta, mut jos paremmat niin varmasti näkyy massun päältä. :)

Meillä luki siellä aulassaki ihan, että käythän vessassa ennen tutkimusta tms.
Tsemppiä ultraan menijöille! :)

Ultrassa käyty ja niskapoimu sallituissa rajoissa. Viikon verran täytyy odotella verikokeiden tuloksia kuulemma.

Siellä se pikkutyyppi yritti jatkuvasti ponkaista itseään suoraksi :) mittaaminen oli haastavaa kun jatkuvasti liikkui niin ettei kuvaa meinannut saada.

Ei tuossa kutsussa kyllä ollut mitään sellaista. Sen verran oli, että ei lapsia mukaan. Voisiko tuosta päätellä että tehdään alakautta..? No se selviää ensiviikolla, turha sitäkin on etukäteen jännittää. Jännittää jo kyllänsä valmiiksi. Harmi vain, kun joudun lähes kaikille käyneille mennä yksin, kun mies on viikot poissa. :sorry:

Musta tuntuu, että on myös ultraavasta henkilöstä kiinni miten haluaa ultrata. Mulla kummatkin edelliset otettiin suoraan vatsan päältä, vaikka omaa on jo entuudestaankin. Nyt halusi ottaa alakautta ja näkyvyys oli huono niin otti vatsan päältä lopulta.

On niin ihana lukea, miten väki tulee iloisin mielin ultrasta. Nämä on niin jännittäviä hetkiä!!:love7

Meillä luki kutsussa, että rakossa olisi hyvä olla virtsaa. Kun lääkäri oli myöhässä niin kysyin hoitajalta, saako käydä vessassa. Hän sanoi että kannattaa käydä. Kuulemma mahan päältä ultratessa on hyvä jos rakossa on jonkin verran virtsaa, mutta jos se on ihan täynnä niin sekin häiritsee. Eli itseään ei kannata kiduttaa ;) Ja kyllä se saadaan sieltä näkyviin tavalla taikka toisella. Kävin sitten pissimässä osan rakosta tyhjäksi kun halusin ottaa varman päälle :D

Meillä uusintakäynti torstaina, kun pari viikkoa sitten ei ihan kaikkea näkynyt. Otin vastaan uuden ajan, kun kerran tarjottiin.

Meillä samat ohjeet kuin Kultamarjalla, jonkin verran piti olla virtsaa rakossa niin helpottaa ultrausta. Viime raskaudessa mulla oli ihan täys rakko ja jouduin käymään vessassa kesken kaiken kun ei saatu kunnolla näkyviin :D
Mulla on huomenna, iiks jännittää!

Lähete kirjeessä luki että rakon pitäisi olla täynnä. Meillä on "kivasti" 3tunnin ajomatka sinne sairaalaan joka on sitte sama missä pitäis synnyttääkki..

Se lasten kielto on pääsääntöisesti sen takia ettei häiritsis ultraavan henkilön työrauhaa. :)

Onnea kaikki jotka ultrassa käyneet! ☺ mulla ultra ens ma. Tänään käyty verikokeissa. Hitusen alkaa jo jännittämään, tulee pitkä viikko...:hilarious:

Mulla kanssa maanantaina ultra ja huomenna aattelin soitella verikokeiden tuloksia :) Jännää!

Helsingissä ainakin erikseen lukee, että pitää käydä vessassa ennen ultraa.. Ja ultraavat mahan päältä ensisijaisesti, jos näkyvyys on huono niin sit alakautta. Näin selitti ainakin mulle kätilö käytänteitä..

Kuinka pian saitte ajan nt-ultraan? Mulla lähete on tehty kaksi viikkoa sitten, mutta aikaa ei ole tullut. Viikkoja on nyt 10+6. Edellisessä raskaudessa nt-ultra taisi olla rv 13.

Kajaanissa ei tule edes mitään kutsua erikseen kotiin postin mukana .:eek: soittavat synnäriltä ja aika sovitaan siinä, en saanut sen suurempia ohjeita miten NT-ultraan pitää valmistautua. Vastaanotolle mennessä kätilö kysyi milloin viimeksi olen vessassa käynyt. Vatsan päältä yritti tehdä ensin tutkimuksen, mutta istukka oli hankalasti edessä niin tehtiin ultraus alakautta.

Ihmetyttää vain ettei täällä ruukata ohjeita sen koommin NT-ultraan antaa. :D

Takaisin