Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä ei muuten ollut mitään ohjetta täyteen rakkoon, mutta täältä luettuani päätin niin toimia - mitä vain jos säästyy sauvalta :D
me mennään ensi viikolla uusintana, kun oltiinkin pari viikkoa liian aikaisessa. nyt ei jännitä ihan niin paljoa, kun olen jo kerran nähnyt siellä elämää olevan :)

Janspi, mä sorruin ostamaan yhden vaatekerran, mutta jo edes hieman suuremman koon kuin vastasyntyneelle. Meillä ainakin oma äitini on hoitanut tuon hössöttämisen ja ostellut jo kamalan määrän vaatteita.. Neuvoja otetaan vastaan, miten ihmeessä tulevat isovanhemmat saadaan takaisin "normaalien" kirjoihin..:wacky:

Neuvoja otetaan vastaan, miten ihmeessä tulevat isovanhemmat saadaan takaisin "normaalien" kirjoihin..:wacky:

Ainoo neuvo minkä oon todennu toimivaks (tästä ei siis omakohtaista kokemusta, mutta muiden touhuja vierestä seurannut): mitä enemmän teet niitä lapsenlapsia niin kerta kerralta niitä yleensä kiinnostaa vähemmän :hilarious:

Sori. :D
Se nyt vaan kuuluu isovanhempien hommiin se hössöttäminen. Sille ei voi mitään. :wink

Kannattaa myös nauttia niistä isovanhemmista! :D Mun ei oo esim tarvinnut ostaa esikoiselle itse vaatteita/leikkimattoja/leluja/kävelynopetteluautoja/keinuja jne.. x) Ja siis esikoinen 7kk, joten kaikkea ei ees vielä tarvita.. :DD Toisaalta myös harmi, kun vaatteita tulee koko ajan lisää, niin en edes muista mitä kaikkea jo löytyy ja mitä kokoa. Saa nähdä joko innostus laantuu tämän seuraavan kohdalla :D

Smiley, isovanhempia tosiaan ei voi hillitä, kuten aiemmin mainittu, ne rauhoittuu sitten kun lapsenlapsia on tarpeeksi monta. Ei täällä ainakaan tieto toisesta nappulasta enää aiheuttanut samanlaista kohtausta kuin tieto ensimmäisestä, paitsi oman äitini kohdalla.:grin

Mua on ruennut kamalasti jännittämään maanantain nt-ultra, jostain syystä tuntuu siltä, että joku on vialla. :sorry:.

Ultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin! :) vastasi viikkoja ja niskaturvotus oli 1,0mm. Siellä se potkiskeli ja pomppi menemään.
Meillä piti rakon olla tyhjä ja alakautta ultrasi. Tuolla vissiin aina alakautta ultrataan. :D rakenneultrassa sitten mahan päältä.(onneksi! :'D)
Saatiin monta kuvaa matkaan. Nyt on niin helpottunut olo. Ihanaa kun meille tulee vauva. :') <3

Janspi, mulla vähän sama juttu. En tiedä johtuuko siitä että on jo kolmas, ja jotenkin ajattelee että todennäköisyys sairaaseen vauvaan kasvaa kokoajan, koska aikaisemmat ovat terveitä. Jostain syystä kuitenkin menen ekaa kertaa nt- ultraan vähän varoen...

Itse oon kattonu vaan hyvällä sen isovanhempien hössötyksen. Meidänkään ei tarvinnu esikoiselle ostaa yhtään vaatetta tms ite. Kaikki on hommattu jo etukäteen. Ollaan päästy siis halvalla ja ihana se on kun muistaavat ja ovat innoissaan :)

Janspi, mulla vähän sama juttu. En tiedä johtuuko siitä että on jo kolmas, ja jotenkin ajattelee että todennäköisyys sairaaseen vauvaan kasvaa kokoajan, koska aikaisemmat ovat terveitä. Jostain syystä kuitenkin menen ekaa kertaa nt- ultraan vähän varoen...

Siis minäkään en ensimmäisen kohdalla jännittänyt lainkaan, menin silloin ultraan ihan rennoin mielin. Nyt toisen kohdalla, kun alkuraskaus on ollut todella vaikea, eikä vaikeuksista ole vieläkään päässyt eroon, niin on alkanut tuntua, että ei tämä tästä voi muuttua paremmaksi. Mitä lähempänä maanantai on, niin koko ajan enemmän pelottaa, vaikka toisaalta ei millään malttaisi päästä näkemään, että onko masussa ylipäätään vielä elämää. :confused2

Mä taas inhoon sitä vaatteiden ostoa. Sitten tuputetaan niitä 80-90 luvun vaatteita, mitkä oli niiiin söpöjä mun/veljen tai miehen sisarusten päällä.. juu ei kiitti. Äitiltä oon kyllä ihanimmat omat vanhat vaatteet ottanut tytölle käyttöön, mutta en mä kaikkea retroa huoli :D Anoppi sairaalasta tultua kävi ostaa pinon 50 kokosia vaatteita kun ei ollut kotona sopivaa ja ne oli kyllä tosi ihania ja tuli tarpeen! Muuten kyllä en halua vaatteita kun niitä on muutenkin ihan liikaa.

Tarvikkeitakin ollaan osa saatu lahjana, ollut kyllä iso apu, vaikka vähän turhaa roinaakin on tullut. :) Eipä meilläkään ainakaan miehen puolelta jakseta hössöttää kun nyt kuudetta lapsenlasta tässä yritän maailmaan saada, aina vain laimenee reaktio, vähän ikäväähän se on tavallaan. Oma äiti taas pomppi jäniksenä halaamaan heti ultrakuvan nähtyään, mikä ei todellakaan ole hänen tapaistaan :D muuten kyllä on antanut olla rauhassa, vaikka omaa kotiaan muuttaa kovasti aina vain enemmän mummolaksi :D

Meilläkin tänään ultrassa kaikki hyvin, pari päivää isompi ku menkoista laskettuna mut laskettua aikaa ei alettu muuttamaan. Turvotus 1,4. Rauhallisen olonen kaveri tuntu olevan, heräsi kyllä potkimaan ku vähän heräteltiin. Jospa tää ois sitte vähän rauhallisempi yksilö ku esikoinen, ku se riekku jo nt-ultrassa ja sama riekkuminen jatkuu edelleen vuoden ikäisenä ;)

Meillä oli nt-ultra jo päälle viikko sitten 1.9. (rv 12+0), mutta en oo koulujutuilta kerennyt tänne pahemmin päivittelemään mitään.
Kaikki oli hyvin pienellä, niskaturvotusta 1mm ja sydämensyke 168 (taitaa pitää tyttöveikkaus paikkaansa). :Heartred Ultra suoritettiin alakautta vähän sellasella "liukuhihnameiningillä" mitä osasinkin ehkä odottaa julkiselta, pääasia, että kaikki on ultran mukaan kunnossa vaikkei siellä kauaa mennytkään. Sikiö vastasi paria päivää nuorempaa (11+5) samaten kuin varhaisultrassakin ja CRL oli 49.9mm. Neuvolasta labratuloksia soitellessa sain Down-riskiluvuksi 1:71000. :) Ihana lukea, että muutkin ovat saaneet hyviä uutisia. :Heartred Nyt kun kohonnutta riskiä keskenmenoon ei enää viikkojen puolesta ole, on se ihanaa ajatella, että meille on tulossa vauva. :Heartred

Mulla on kummallakin pojalla ollut ns. tyttösykkeet ja vahvasti noi poikia on.. :D

Mulla ihan samat fiilikset, myös siskon tulevan vauvan lievä rakennepoikkeama sai ajattelemaan asioita.
Tieto lisää tuskaa. Mutta omakohtaisesti kokemukset on olleet hyvin lieviä mitä ongelmia ollaan edellisten lasten kanssa kohdattu.

Edit. Toki meillä oli kaikki ok nt-ultrassa mutta varovaisesti iloitsen vasta tästä pienestä kun menetys pelottaa.

Eilen oli NT-ultra ja LA aikaistuikin reilu pari viikkoa, viikkoja tänään 13+0. Mahan päältä saatiin ihan hyviä kuvia, sydän löi 153 ja pikkuinen liikuskeli mukavasti.

Kuvassa löytyi sitten myös kooltaan n. 7 viikkon kokoinen toinenkin, joka ei ollut enää elossa. Lääkäri piipahti myös sitä katsomassa ja oli sitä mieltä että kaksosraskautena alkanut mutta toinen menehtynyt. Sen pitäisi kuivua itsestään ja tulla sitten "kivenä" pois kun toinen syntyy. Pieni huoli tietysti tästä tuli, mutta ei ollut lääkärin mukaan syytä huoleen, ja oletettavasti toista ei enää seuraavassa ultrassa välttämättä edes näy.

Takaisin