Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuli aika postissa alle viikossa lähetteestä. :)

Mulla tuli kahessa päivässä lähetteen laitosta. Ja ite nt ultra oli viikon päästä.

Kuinka pian saitte ajan nt-ultraan? Mulla lähete on tehty kaksi viikkoa sitten, mutta aikaa ei ole tullut. Viikkoja on nyt 10+6. Edellisessä raskaudessa nt-ultra taisi olla rv 13.

Meillä varataan aika itse yksityiseltä gynekologiasemalta, kunta ei ultraa lainkaan.. Ja verikokeet otetaan siellä samalla käynnillä.

Meillä varataan aika itse yksityiseltä gynekologiasemalta, kunta ei ultraa lainkaan.. Ja verikokeet otetaan siellä samalla käynnillä.

Saanko udella missä asut, ihan suomessa vai? :o

Ja jos suomessa kustannetaanko sulle toi ultra vai meneekö omasta pussista? :rolleyes:

Meilläkin varataan itse aika yksityiseltä lääkäriasemalta ja kunta kustantaa. Ovat ostaneet heiltä ultrauspalvelut.

Ai tämmöistäkin on! :D en ole ennen kuullutkaan, siksi vain ihmettelin. :)

Saanko udella missä asut, ihan suomessa vai? :eek:

Ja jos suomessa kustannetaanko sulle toi ultra vai meneekö omasta pussista? :rolleyes:

Jep, sama kuin Niialla. Kaupunki ostaa yksityisen palvelut. Oon kyllä pohtinut, että tuleeko tää muka kaupungille edullisemmaksi, kuin ostaa omat laitteet... :rolleyes:

Kajaanissa ei tule edes mitään kutsua erikseen kotiin postin mukana .:eek: soittavat synnäriltä ja aika sovitaan siinä, en saanut sen suurempia ohjeita miten NT-ultraan pitää valmistautua. Vastaanotolle mennessä kätilö kysyi milloin viimeksi olen vessassa käynyt. Vatsan päältä yritti tehdä ensin tutkimuksen, mutta istukka oli hankalasti edessä niin tehtiin ultraus alakautta.

Ihmetyttää vain ettei täällä ruukata ohjeita sen koommin NT-ultraan antaa. :D

Pakko sanoo kyllä tähän, että täällä on niin vähän asiakkaita, että ei niiden tarvitse siellä KAKSilla kovin tarkkaan miettiä, että miten saa kaikki asiakkaat käymään oikeilla viikoilla nt-ultrassa. Ne antaa puhelimessa ajan, joka sopii asiakkaalle parhaiten koska niillä on siihen mahdollisuus. Täällä saa ajan kyllä omasote-palvelun kauttakin, jos ei tykkää puhua kätilön kanssa puhelimessa.:grin Ja ymmärtääkseni ne ei anna erillisiä ohjeita, koska semmoisia ei juuri ole. Jos ne huomaa ultran aikana, että rakko on liian täynnä tutkimusta varten niin ne käskee vain käydä vessassa. :-D

Meillä myös kunta ostaa yksityiseltä palvelut, itse varataan aika molempiin ultriin ja aikoja on tosi hyvin saatavilla! Asutaan pienellä paikkakunnalla.

Pakko sanoo kyllä tähän, että täällä on niin vähän asiakkaita, että ei niiden tarvitse siellä KAKSilla kovin tarkkaan miettiä, että miten saa kaikki asiakkaat käymään oikeilla viikoilla nt-ultrassa. Ne antaa puhelimessa ajan, joka sopii asiakkaalle parhaiten koska niillä on siihen mahdollisuus. Täällä saa ajan kyllä omasote-palvelun kauttakin, jos ei tykkää puhua kätilön kanssa puhelimessa.:grin Ja ymmärtääkseni ne ei anna erillisiä ohjeita, koska semmoisia ei juuri ole. Jos ne huomaa ultran aikana, että rakko on liian täynnä tutkimusta varten niin ne käskee vain käydä vessassa. :-D

Tottakai positiivisesti yllätyin että soittavat ja kysyvät parhainta aikaa. Niitä aikoja vaan ei oikeasti ollut vara mistä alkaa valkkaamaan, kaksi aikaa oli mun ultraviikolle josta sain parhaimman valita. :D
Että ei niillä siellä oikeasti nyt niin väljää kuitenkaan ole mitä tekstistäsi ymmärtää.

Ohjeistuksella tarkoitin juuri sitä että pitää kävästä vessassa ennen tutkimusta ja mahdolliset aikaisemmat lapset ei saa tulla käynnille mukaan. Niistä ei halauistua sanaa sanottu puhelimessa. :)

Omasoten kautta saa joo kans ajan jos sitä haluaa käyttää. Itse rekisteröidyin sinne vasta sen NT-ultran jälkeen vain sen takia että saan ne tulokset seulonnasta sinne kun eivät Omakantaa täällä ilmeisesti käytä ja senkin vuoksi että saa ne neuvolan kyselyt siellä täyttää muutoin en sitä käytä kyllä. Puhelimen kautta asiointi ei ole ongelma itselle kuitenkaan kun sitä työssäni on paljon. :D

Täällä käyty ultrassa pari viikkoa sitten. Lääkäri sanoi että kaikki olisi hyvin, mutta laittoi kuitenkin lähetteen TAYSiin äitiyspolille istukan virtauksen takia :o Sanoi kylläkin, että todella monelle kirjoittavat lähetteen ja kaikki on kunnossa, mutta nyt alkoi itseä epäilyttää onko kaikki sittenkään hyvin. Laskettu aika ultran mukaan olisi 4 päivää myöhemmin kuin kuukautisista laskettuna. Eikö sikiö saakaan tarpeeksi ravintoa tmv :sad001

Täällä käyty ultrassa pari viikkoa sitten. Lääkäri sanoi että kaikki olisi hyvin, mutta laittoi kuitenkin lähetteen TAYSiin äitiyspolille istukan virtauksen takia :eek: Sanoi kylläkin, että todella monelle kirjoittavat lähetteen ja kaikki on kunnossa, mutta nyt alkoi itseä epäilyttää onko kaikki sittenkään hyvin. Laskettu aika ultran mukaan olisi 4 päivää myöhemmin kuin kuukautisista laskettuna. Eikö sikiö saakaan tarpeeksi ravintoa tmv :sad001

Jos se halus pelata varman päälle. Mielummin tutkitaan hyvin ku jäis tutkimatta. Mut ymmärrän huolestumisen, toiv kaikki hyvin. :shy:

Tottakai positiivisesti yllätyin että soittavat ja kysyvät parhainta aikaa. Niitä aikoja vaan ei oikeasti ollut vara mistä alkaa valkkaamaan, kaksi aikaa oli mun ultraviikolle josta sain parhaimman valita. :D
Että ei niillä siellä oikeasti nyt niin väljää kuitenkaan ole mitä tekstistäsi ymmärtää.

Ohjeistuksella tarkoitin juuri sitä että pitää kävästä vessassa ennen tutkimusta ja mahdolliset aikaisemmat lapset ei saa tulla käynnille mukaan. Niistä ei halauistua sanaa sanottu puhelimessa. :)

Omasoten kautta saa joo kans ajan jos sitä haluaa käyttää. Itse rekisteröidyin sinne vasta sen NT-ultran jälkeen vain sen takia että saan ne tulokset seulonnasta sinne kun eivät Omakantaa täällä ilmeisesti käytä ja senkin vuoksi että saa ne neuvolan kyselyt siellä täyttää muutoin en sitä käytä kyllä. Puhelimen kautta asiointi ei ole ongelma itselle kuitenkaan kun sitä työssäni on paljon. :D

Mulla kyllä oli edellisen kohdalla tosi paljon aikoja, joista sain valita silloin mieluisimman puhelimitse, mutta liekkö silloin ollut aika jolloin vähän ollut asiakkaita. Tämän hetkisestä tilanteesta en toki tiedäkään, kun otin ajan omasoten kautta kun en kuitenkaan muistaisi vahdata puhelinta, että koska ne soittaa. :rolleyes:

Joka tapauksessa en ole ikinä saanut täällä mitään ohjetta ultrassa asiointiin, viimeksi siellä ainakin oli kiireetön ilmapiiri ja pääsin vessaan kesken toimenpiteen. Ei ne edes kysynyt vessassa käynnistä ennen kun menin sinne koppiin. Sitä en ole selvittänyt saako aiempia lapsia ottaa mukaan, kun itse en halua esikoista ottaa mukaan joka tapauksessa, mutta mitään kieltoa en ainakaan ole koskaan kuullut. Luulisi, että olisivat jo neuvolassa antaneet mainintaa, jos jotain kun siellä siitä asiasta kuitenkin puhuttiin.:)

Soitin tänään sairaalaan, josta selvisi ettei mun lähete ole koskaan mennyt heille asti. :angry1 Aikoja oli tästä johtuen jäljellä tosi vähän, joten nt-ultra on vasta 19.9 :/ Odottavan aika on pitkä, monessakin mielessä :wink

Takaisin