Nimiäiset vai ristiäiset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonnukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nimiäiset vai ristiäiset?

• Kaikki äänestäjät
    40
Tapana siis on että ollaan ihan tiptop ensin kahvitilaisuudessa, sitten ruokailussa nakataan jo pikkutakit naulaan :) tämän jälkeen rääpitään vielä jälkiruoaksi kahvipöydän antimia.

Meillä on ristiäiset klo 12 esikoisen päikkäreiden vuoksi. Suolaisena meillä tarjotaan kasvis sekä kinkkupiirakkaa ja cesar salaattia. Ja makeaksi kinuskikakku sekä mansikkajuustokakku + pipareita.

Meillä on ristiäiset huomenna, julmetusti porukkaa kutsuttu kun häät vedettiin vain lähipiirissä, ja yritän täällä hiki hatussa leipoa yhdellä kädellä - toisella kädellä pidän siis Tyyppiä, joka syö jatkuvasti, onneksi 3-kiloista pystyy vielä kantamaan imettäessä. Tämä imetyksensekainen leipominen on vain aika taitolaji: äsken piti laittaa murotaikinaan neljä ruokalusikallista sokeria, mutta laitoinkin neljä desiä!

Nyt takaisin lieden ääreen -

Voi helli, tsemppiä leipomiseen!!!! Rupes ihan naurattamaan sun teksti imetyksen sekaisesta leipomoisesta, kuullostaa monimutkaiselta :) Tekis mieli lähettää mun manduca sulle pikapostina.....

Onkos kellään mitään ihanan, suussasulavan täytekakun täytteen ohjetta? :) Jotain uutta ois kiva kokeilla, ehkä jotain raikasta?

Meillä on ristiäiset sunnuntaina. Ensin syödää kunnolla. Ruokana on lohta, lihapullia tomaattikastikkeessa, perunaa, salaattia, piirakoita ja ruokajuomat. Sen jälkeen kahvitellaan. Kahveilla tarjotaan lakkakakkua, pätkiskakkua (kuivakakku) ja pikkuleipiä.

Jonnukka, itsekin oon niitä kinuskikissan joitain täytteitä kokeillut ja havainnut aika maukkaiksi :) Nuo kaksi oli kyllä uusia tuttavuuksia, voisi toista kokeilla kastejuhlan kakkuun!

Mä en vielä oo varma mitä tarjotaan ristiäisis mutta äiti ainaki tekee pullakranssinnja sit jotai ihanan raikasta juustokakkua varmaa ja täytekakku mahdollisesti sacherkakku.. ja jotai Karjalanpiirakkaa ja joku suolainenpiirakka. Äidillä on tapana tehä aina kauheesti tarjottavaa ja sanoinki sille jo että ei tarvi liikaa tehdä :)

Ihanat ristiäiset oli tänään meillä ja nyt on sitten virallinen nimi tytöllä :) Neiti oli tosi rauhallinen koko juhlien ajan ja nukkui suurimman osan ajasta. Saatiin ihania lahjoja mm. kummilusikka, korulipas, jatkettavat kastehelmet, kalevalan siivet-koru, pieni vauvan sormus, vaatteita ja mobile. Nuo korut ovat hieno muisto, samat olen aikoinani toivonut myös esikoiselle!

Me saatii nimiäispäivä päätettyy; 12.10.
Ja aattelin et ihan kahvittelun merkeissä, eli ei mitään ruokatarjoilua. Suolasena meinasin tarjoa tuulihattuja, sen lisäks tulee tehtyä pari erilaista täytekakkua ja oma äiti lupas tehä kuivakakut. Ja tietty keksejä pitää aina olla, en vaa tiiä vielä mitä ja teenkö ite vai tuleeko ne kaupasta.

Me ei saada päätettyä nimeä, se minkä minä haluan mietityttää miestä ja sen minkä mies haluaa mietityttää minua. phuhuh!

Mitä te olette mieltä tai miltä teistä kuulostaisi jos sisaruksilla olisi yhden kirjaimen eroavaisuus nimissä?
Esim. Lari ja Sari? Anu ja Aku? Aino ja Eino? Kia ja Kim? ja sitä rataa..?

Tiutsi: Ei tuo pahalta kuulosta varsinkin, jos on tytöstä ja pojasta kyse. En sitten tiedä miten menisi, jos olisi samaa sukupuolta.
Itsellä lapsena oli ihan selvää, että jos saisi esim. kaksoset ja vielä samaa sukupuolta, niin olisi saman tyyppiset nimet esim. Lilli ja Ninni, mutta nyt se ei olisi laisinkaan enää selvä juttu.
Onneksi nimiä nykyään harkitaan, kun se lapsi kantaa sitä koko elämän :)

Mä itse tykkään että sisarruksilla saa olla vähän samantyyppiset nimet :) Esikoisen nimi on lyhyt joten lyhyen sai myös kakkonen.

Ja mä kun olen miehelle yrittäny perustella ettei hänen ehdotuksensa käy, koska vain yksi kirjain muuttuu verraten esikoisen nimee :D (ei kuitenkaan mitkää esimerkeistäni) ja mun ehdotus kyllä alkaa samalla kirjaimella kuin esikoisen mutta muuten eri kirjaimet ja hiukan pidempi.. Kohta mulle on kyllä ihan sama jos ei osata päättää :D

Tuo mascarponevadelmatäyte Kinuskikissalta on hyvä ja ajattelin tehdä sillä ohjeella ristiäiskäkun:)

Takaisin