Nimiäiset vai ristiäiset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonnukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nimiäiset vai ristiäiset?

• Kaikki äänestäjät
    40
Launtaina nimiäiset. Kovasti yritän täyttää vauvakirjaa, jotta sitä voi sitten lueskella. Haluaisin myös koostaa videon muutamasta pätkästä, jonka olen saanut tallennettua ekoilta viikoiltamme, mutta en löydä haluamaani kappaletta taustamusiikiksi mp3:na enkä ole ennen koostanut videoita. Kiire tulee. Onneksi ulkoistin tarjoilut isovanhemmille, tädeille ja kummeille. Jokaisen kanssa sovittu joku leivonnainen ja mun siskoni tuo skumpat :).

Aika paljon 25 vierasta söivät, siltikin lauantain (taisi olla sama päivä kuin orvokilla) ristiäisistä jäi yli voileipiä, pussillinen voisarvia (siipan isotädin), pullia (samalta), täytekakkua jossa haikara tuo uuden muumilapsen (anopin tilaama, me kun olemme muumiperhe), kaksi omppupiirakkaa joista molemmista maistettu pala (omia), kahvikakku (anopin), piimäkakku (oma), maustekakku (oma), pari mokkapalaa (serkkutyttöjen), pussillinen muffineita (tyttären) sekä kaupan vohveleita, kaneliässiä ja kaurakeksejä, nämä nyt ainakin.

Pitäisiköhän järjestää rääppiäiset elomammoille :)

Ohjelmassa oli kastetoimituksen lisäksi oma pieni runo- ja musiikkiesitys, tytön koiraesitys, lampaiden paijailua ja poniratsastusta pihassa. Mukavaa oli, minä tosin istuin kúin tatti makkarissa imettämässä...

Lähettääkö kukaan muu kiitoskortteja nimiäis/ristiäis vieraille?

Me on ajateltu lähettää kiitoskortit. :)

Ei olla ennen lähetetty, kun ei tullut edes mieleen eli nyt ei oikein viitsi, kun ei ole aikaisemmillakaan kerroilla tehty.. Mutta tuntuu, ettei välttämättä ole aikaakaan, kun viimeistään nimiäisviikolla pitää lähettää esikoisen synttärikutsut ja sitten ruveta suunnittelemaan joulukortteja ja ennen joulukortteja tai samaan aikaan lähettää keskimmäisen lapsen synttärikutsut :whacky011

Me lähetettiin kutsukortitki, ni kai maar sit kiitoskortitki. Ifolorilt vaa tilaus ku siel on pohjii valmina. Nopsaa ja helppoo, jos en sit taas innostu askarteleen ;)

me lähetetää kiitoskortit. varmaa ifolorilt tilataa helposti. Mutta kutsut iha laitetaa viestillä.

Mäkin teen kaiken aina ifolorilla, mutta on siinä silti homma, kun pelkästään synttäreille pitää teettää ja postittaa 30-40 kutsua.. Mutta onhan tuo kiitos-kortti kiva idea. Mies vaan sanoi:"Lähisukulaisethan sinne vaan tulee, miksi niille lähettää" ja kun on meidän suvusta kyse olen samaa mieltä xD

Ristiäiset parin viikon päästä ja jei, eilen saatii lyötyä nimi lukkoon! :)

Me tilattii ifolorilta kutsukortit ja aion myös kiitoskortit tilata. Samalla teetetään ristiäisistä oman valokuvakirja, niinkuin tehtiin esikoiselleki. Alkaaki aikamoinen puuhaaminen, kun esikoiselle oon tehny jokaisesta (jo huimat kaks) vuodesta oman valokuvakirjan tekstein ja runoin niin nyt sitte tälle pikkuveikalle pitäis väkertää kanssa. Onneks kun on asentanu koneelle ohjelman sitä varten niin voi pitkin vuotta tehdä eikä sitte heti kerralla. Oon nyt ne kaks aikasempaa tehny ja tilannu sillein, että ehtivät aina synttäreiks kotio ni saa ihmiset katsoa menneen vuoden tapahtumat kirjasta. Ihana muisto, kun saavat itselleen sitten isona. Saas nähdä kuinka monena vuonna sitä vielä tulee väkerrettyä ;)

Tuo kuvapalvelu ja muutenkin digikuva-aika on niin paljon helpottanut niiden ihmisten elämää, jotka tykkäävät laitella kuvia albumeihin, teettää muistokirjoja ym. Kyllä pitää ihaila niitä, jotka vielä ihan vahän aika sitten teettivät kaikki kuvansa filmeiltä ja lajittelivat paperikuvia.
Itselläni on jo monta albumia ja isäni oli ihmeissään mistä olin saanut paperikuvia ja oli todella yllättynyt, kun sellaisia voi teettää ihan digikuvista :D Luuli raukka varmaan, että koneelle ne kaikki jäävät nykyään, eikä niitä sieltä pois saa ihailtavaksi..

Ihania juttuja olette jaksaneet näpertää! Mä en ole oikein koneella osannut lähteä kuva-albumeita tekemään, mutta otan paljon valokuvia ja olen laittanut ne kansioihin. Molempien vauvakansioihin olen myös liimannut onnittelu ja ristiäiskortit, sairaalasta saadun jalanjäljen ja tiedot, kastetodistuksen yms. Säilyvät siellä ihanina muistoina ihanista päivistä :)

Niin ja meidän isä meni sen vuoksi kuvankäsittelykurssille että oli tehnyt meidän esikoiselle hienon kuvakirjan hänen ristiäisistä :) toivon että myös kakkonen saa samanlaisen!

Voi kun ihana kuva vauvastasi kunusiini, oikein sai hymyn huulille :)

mirabella: meillä sairaalasta samanlainen jalanjälkikortti kuin kunusiini kuvaili.

Ei täälkää mitää jalanjälkikuvia saatu sairaalasta :(

Mun kysymyksestä voi päätellä ettei mekään mitään jälkeä saatu :confused013 Satuitteko orvokki81 ja Kunusiini olemaan samassa sairaalassa, jos teillä kahdella on nuo jäljet? :bounce

Takaisin