Nimiäiset vai ristiäiset?

Nimiäiset vai ristiäiset?


  • Kaikki äänestäjät
    40
Ihania nimiä. :)
Meidän pojan nimeksi tuli Nuutti **** ******. :)
Toinen nimi on isäni etunimi ja kolmas mieheni ja hänen isänsä toinen nimi. Ja Nuutti nyt vaan on ihana nimi ja tarkoittaa urheaa ja ylpeää. Toki sillä on myös tämä länsirannikolta tuttu merkitys; paha Nuutti-pukki vie joulun pois.. se tosin ei ollutkaan minulle niin tuttu juttu, eikä vaikuttanut nimen valintaan.

Leivoin mansikkakermakakun kermahörhelöreunoilla ja mango-mascarponekakun sokerikuorrutteella, johon väänsin koristeluksi itse syksyisiä lehtiä ja tein sulasta suklaasta oksiston.. samanmoiset kakut väänsin vielä gluteenittomina miniminiversioina sille ainoalle gluteenitonta ruokavaliota noudattavalle vieraalle.. haluan, että myös ruoka-aineallergikolla on yhtä paljon vaihtoehtoja, kuin muillakin. Hän sai myös kolme erilaista gluteenitonta voileipää sekä miniriisikakkuja munavoilla. Lisäksi leivoin browniesja tuorejuustomarmoroinnilla. Suolaiset herkut jäi tällä kertaa minulta tekemättä, niistä vastasi anoppi ja sylikummi. Meillä oli piiraita ja ihania empanadoja. Äiti toi kuivakakun ja sitten vielä anoppi oli extrana leiponu perhoskeksejä, joten herkkuja meillä riitti. Ja koska mä en halua, että juhlista loppuu eväät, niin riisipiirakoita ja munavoitakin vielä väänsin mukaan. Sieltä vieri väki ulos ku bileet oli ohi.

Poika käyttäytyi kuin unelma juhlissa. Toimituksen ajan oli hereillä ja ihmetteli vaan kirkkoa ja sylikummiaan. Kahvitilaisuuden ajan hän sitten aterioi pullosta äidinmaitoa ja lopun aikaa nukkui.

Oli ihanat juhlat ja vieraita oli 21. Ihan tarpeeksi. :D
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top