Meille tulee ristiäiset. On harkittu, että pidettäisi juhlat vanhempiemme kotipaikkakunnalla jomman kumman kotona. Mummot saisivat häärätä kaiken kuntoon, ja itse vaan saavuttaisi paikalle. Kastemekoksi on ajateltu mekkoa, joka on alunperin tehty vauvan isää (miestäni) varten hänen mummonsa toimesta. Kastemalja saatiin häälahjaksi. Yksi vahva nimiehdotus on mielessä, joka tulee molempien (minun ja mieheni) ukeilta. Nimi päätetään lopullisesti kuitenkin vasta kun vauva on syntynyt.
Oletteko päättäneet tai jo pyytäneet lapsellenne kummeja? Me on valittu jo kummit, mutta ketään ei olla vielä paljastettu eikä pyydetty. On ajateltu odottaa, että vauva syntyy.
Oletteko päättäneet tai jo pyytäneet lapsellenne kummeja? Me on valittu jo kummit, mutta ketään ei olla vielä paljastettu eikä pyydetty. On ajateltu odottaa, että vauva syntyy.
En itse kuulu kirkkoon enää. Alkuun ajattelin, että kinaisin edes naispapin tilaisuuteen, nekun osaa yleensä puhua perhejuhlissa, mutta anoppi haluaa toimitukseen luottopappinsa. Sinällään kiva, kun on miehenkin kastanut, mutta mun kokemuksesta miespapit jaarittelee vaan säästä ja lamasta (juu, olen asenteellinen :) Mutta mun rippipappikin oli nainen! ). Onneksi mulla on valttikortti käsissä. Ei olla naimisissa ja vain mies kuuluu kirkkoon. Kasteeseen tarvitaan siis kirjallinen lupa MINULTA
Kerrottakoon vielä, että anoppi murehtii jo kastepäivän ajankohtaa (ovat reissussa syyskuussa) ja teki luetteloa tarjottavista. Nimi sentään saadaan kai päättää itse, vaikka aika voimakkaita ehdotuksia ollaankin saatu.
Mies kyseli sit jo äitiltäänkin, et onko suvussa kastemekkoa joka olis kiertäny tms. niin saadaan sieltä nyt sit anopin vihkihunnusta tehty kastemekko, jossa kaikki miehen sisarukset ja myös sisarusten lapset on kastettu tähän mennessä. Jatkamme siis tätä perinnettä :) Ja tilaisuuden suunnittelua muutenkin tässä pikkuhiljaa. :)