Nimiäiset vai ristiäiset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonnukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nimiäiset vai ristiäiset?

• Kaikki äänestäjät
    40
Tyksis ainakin sai jalanjäljen siihen lappuseen, joka on siinä vauvasängyn päädyssä...

Meillä on kan nimiäiset nyt 13.päivä eli ensi viikkona on luvassa juhlajärjestelyjä :)

Meillä on 12.päivä eli ensviikon lauantaina nimiäiset. Tänää lähtee siviilikummitodistukset postiin eli alkuviikosta ne saadaan :)

Meillä ristiäiset tänään ja pieni saa nimen. Jännittävää ja ihanaa :) Tekemistä riittää voileipä(liha)- ja täytekakun koristelusta lähtien. Muita tarjoiluja meillä lohipiirakkaa, suklaavadelmamuffinssit ja pikkuleipiä. Muutama suolainen, muutama makea.

Viikon päästä ristiäiset. Olis kiva kuulla kuinka teidän nyyttien ekat juhlat on sujunu, paljastatteko nimiä etukäteen? Meillä mies toivoi ettei etukäteen paljasteta, vaikka toisella jo nimi on ollutkin, masusta saakka.

Eiliset ristiäiset meni mahtavasti! Oli ihanan rento tunnelma ja tuntu että kaikki viihty! Meillä oli paljo porukkaa (n.30aikusta ja reilu 10lasta) ja oli jotenki ihana! Mä oon vielä tänäänki ollu ihan fiiliksissä juhlista :) nykyään on niin vähän juhlia että näkis iloisissa merkeissä sukua. Myös poika oli rauhallinen juhlien ajan, ainoastaan itse kaste otti päähän niin paljo että piti pikku raivarit saada :D tarjoilut maittoi hyvin ja sain kehuja leipurin taidoistani :)

Me on puhuteltu vauvaa oikealla nimellä alusta asti mutta toinen ja kolmas nimi pidettiin yllätyksenä :)

Meillä ei pidetty salassa kahden ensimmäisen lapsen nimeä, kun tytön ja pojan nimet olivat selvillä jo ennen raskautta. Nyt sitten kolmannen kohdalla oli ihan auki mikä nimi annetaan ja samalla sen sai jättää salaisuudeksi :D
AInoastaan kummit tietävät nyt nimet, kun halusimme valmiiksi kaiverretut lahjat.
Jännittääkin tosi paljon mitä porukkani sanovat nimiäisissä, kun annamme isäni nimen toiseksi nimeksi ja kolmas on todella harvinainen, kun neuvolatädillekin sen joutuin kolme kertaa sanomaan ja sen jälkeen vielä kirjain kirjaimelta xD

Meilläkin oli eilen ristiäiset. :) Meitä oli parisenkymmentä henkeä paikalla, esikoisellekin oli pari leikkikaveria. Yllättävän paljon muuten lähtee ääntä muutamasta tyttölapsesta. :D Vauva oli nuhainen, mutta onneksi jaksoi silti ihan hyvin juhlat. Itse kastetilaisuuden aikana vähän kitisi ja piti käväistä välillä äidin sylissä lohtua hakemassa, mutta ei saanut ihan totaalisia raivareita kuitenkaan. Ja saattoi jo vähän nälkä kiusata. Kahvittelun aikana hän sitten syönnin jälkeen otti nokoset vaihtaen välillä syliä. Oli kyllä kivat juhlat ja leipomukset maistuivat täälläkin juhlaväelle hyvin. Lusikkaleivätkin olivat onnistuneet. :D Esikoinen sai niiden leipomiseen osallistua. Ja kerrankin jäi täytekakustakin vain pieni pala jäljelle. Itsellä oli hyvä ja rento fiilis ja sellainenhan se tunnelma taisi ylipäätään olla. Esikoinen ei paljon malttanut kyllä tarjottavista nauttia, mutta jäi noita vielä kotiinkin, niin saa osansa kyllä.

Niin, ja se tärkein. Meidän pienempi neiti on nyt sitten nimeltään Kiira Emilia. :)

Ristiäiset olivat meillä kotona, paikalla parikymmentä henkeä. Kaunis juhla oli, vieraat viihtyivät ja tyttö oli kuin prinsessa niin kauniina ja oli tyytyväisenä juhlassaan. Juuri ennen kastetilaisuuden alkua syötin hänet, nukahti ja nukkui koko toimituksen ajan. Kerran raotti luomiaan ja jatkoi uniaan. Kasteen saadessaan tyttö nukkui rauhallisena, ei inahdustakaan :)
Ihana juhla, jäi hyvä mieli. Täytekakku oli mielestäni erityisen onnistunut, mutta voileipäkakku sai erityisesti kiitosta. Olen itse niin kriittinen varsinkin kun oli elämäni 2. tai 3. voileipäkakku, että olin yllättynyt :) ei siis ollut viimeinen kerta. Nimi oli kaikille yllätys, emme etukäteen puhuneet siitä. Hyvin otettiin vastaan :)

Täällä vielä pari viikkoa nimijuhlaan :) Täällä alkaa olla juonittelut juoniteltu, ainakin nimiäisten osalta. Nyt pitääkin keskittyä tykötarpeiden hankintaan. Kortitkin ovat löytäneet perille oikeisiin osoitteisiin.

Tällaisia tuli kutsukorteista:
pikkuinen 176.JPG

Nimeä ei olla vielä paljastettu eli se tulee yllätyksenä sitten juhlassa :)

meillä on ens viikon sunnuntaina ristiäiset ! ja viikonloppuna pitäs alkaa leipoo kaikki mitä voi pakastaa. Viel pitäs suunnitella vähä suolasta tarjottavaa, mut pääasias on jo tarjottavat mietitty. Siskon kaveri tekee kahvi ja kastepöytään kukka-asetelmat. (opiskelee puutarha-alaa).. :) Juhlat on porukoilla nii ite ei sillee tarvii kauheesti "tehä mitää".. tehdää kyllä miehen kanssa täytekakku ainaki. katotaa sit lähempänä et mitä muuta ehtii tekemää itse :)

Meillä oli eilen ristiäiset. Tyttö sai nimen Moona Helmi Mariella :) Helmi on ainut ns. "suvussa kiertävä nimi", tuli miehen mummolta. Itse oon aina miettiny tytölle Mariella- nimeä, muttei enää viime vuosina sitten mielestäni sopinutkaan etunimeksi. Moona oli yksi useammista nimi"heitoista" joita miehen kanssa ilmoille viskeltiin ennen synnytystä, ja molemmat päädyttiin samaan nimeen ilman sen suurempia mietteitä kun tyttö sitten syntyi.

Juhlat meni oikein hyvin, tyttö nukahti kun vieraita alkoi tulemaan, nukkui koko tilaisuuden ajan ja vielä sen jälkeenkin vaikka kiersi sylistä syliin valokuvattavana :D Sylissähän se parhaiten nukuttaakin, mut näköjään sama neidille että kenen sylissä unta sit ottaa.. ;)

Meillä oli eilen kastajaiset. Oikein onnistuneet juhlat ja vieraita kävi päivän aikana yli 30 ja silti on jääkaapissa vielä täytekakuista toinen täysin korkkaamatta ja liha ja kala voileipäkakkuakin jäi reilusti. Tarjottavaa oli siis tosi paljon, näiden lisäksikin.
Kastepappi oli oikein mukava.
Minä porasin jo heti ekasta virrestä ja koko kaste meni vähän itseä kokoillessa :D
ImageUploadedByVau Foorumi1381676775.254688.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1381676858.834198.jpg
Mummi siellä tekee viimeisiä valmisteluja :)

Neiti sai nimekseen Enna Tuulia
ImageUploadedByVau Foorumi1381676915.229501.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1381677095.197770.jpg

Takaisin