Nimiäiset vai ristiäiset?

Nimiäiset vai ristiäiset?


  • Kaikki äänestäjät
    40
Ihania kuvia Lady Moon ja sormuskin sormessa pienellä (: kiva nimi. Itsekin olin todella liikuttunut kastejuhlassa ja hädin tuskin sain itseni hillittyä etten ala vollottaa, kun siitä ei varmaan sitten olis tullut loppua :)
 
Mun isoisotäti oli Tyyne ja sieltä se nimi tuli. Oli jo päätetty ennen ku tyttö synty, mutta on se kyllä ihan Tyynen näkönen :)
 
Mirabella aivan upea toi kolmas nimi :Heartred
 
Kiitos Bettie :) Se olikin pojan nimen "erikoisuus". Yritämme aina saada lapselle kauniin nimen ja lisäksi jotain jännää. Esimerkiksi tyttäremme oli vielä ainakin viime vuonna Suomen ainoa Aprikoosi kolmannelta nimeltään ja kun Baltazar 3 vuotta sitten osui silmiimme, niin ihastuimme siihen :D Emme kuitenkaan ihan ensimmäiseksi nimeksi sitä päätyneet laittamaan juurikin sen erikoisuuden vuoksi :)
 
Meilläkin ensi viikonloppuna nimijuhla. Huomenna ostelemaan herkkuja, koristeita ja skuppanjoita :) Onneksi olo on jo vähän parempi viime viikkoisesta ja jaksaa puuhailla.
 
Bettie se täyte kuullostaa toooosi herkulliselta myös, nam! Mietin itseasiassa noiden kahden täytteen välillä mut meillä ei ollu vadelmia ni valitsin ton toisen. Mut joskus vielä varmasti kokeilen tuota ihanuutta :)
 
Marbles se täyte oli tosiaan ihana ja menestys :) Vieraat kehu sitä tosi paljon ja muutama pyys reseptiä, kannattaa kokeilla. Ja ainaha ei tarvi ees juhlia olla täytekakkua syödäkseen :wink
 
Meillä myös ristiäiset takana. Kotona pidettiin ja kaikki onnistui loistavasti. Herkkkuja jäi reilusti, joten saa tämän viikon vielä herkutella. Tytöstä tuli Stella Elvi Johanna. Päätinkin vaihtaa vadelma-mascarpone täytteen passion-mansikaksi. Onnistunut valinta, joka on omittu koko suomi leipoo sarjan resepteistä.
 
Täytyy itsekin laittaa täyte, kun ovat nyt tapetilla ja onnea kaikille uusista hienoista nimistä:) Tykkään tuosta Stellasta myös.

Meidän täyte oli Juhlattaren kakkublogista, persikka-valkosuklaa-kerma-mango, jota laitoin kahteen väliin. Toisessa kakun välissä oli lisänä mansikkaa. Päälle laitoin mustikoita ja kiilteen sekä sinisiä ruiskukkia reunoille sekä kermavaahtoreunuksen :) Täyte oli juuri sopiva kakusta ei tullut liian makea, voi myös suositella. Ai että kun olisi tulossa jotain juhlia niin voisi testailla noita teidän käyttämiänne täytteitä, kuulostivat oikein herkullisilta.
 
Meilläkin on juhlat juhlittu ja kyllä stressi valahti heti harteilta. Pojan nimeksi tuli Sulo Viljami :Heartred Nimi "arvottiin" kulhosta. Vielä on jääkaappi täynnä herkkuja, vaikka kovasti olen niitä yrittänyt tuhota. Kolmena aamuna oon vääntänyt täytekakkua aamupalaksi....

Tuntui että itse juhla meni ohi tosi nopeesti, tuntuiko muistakin? Aivan kuin pikakelauksena ja jälkeenpäin piti miettii että mitä ihmettä just tapahtu.

Laitan myöhemmin kuviakin, kunhan saan latailtua koneelle :)
 
meillä oli sunnuntaina kans ristiäiset. Juhlat meni oikein hyvin ja neiti oli kiltti toimituksen ajan.. :) Mitä nyt ku pää kasteltii nii neiti ei siitä tykännyt... :D kaikki meni tarjoilun puoleltaki hyvi. rääppiäisii jäi kyllä herkkuja... :angry1
Oli kyllä iha mukavat juhlat ja kiitoskortitki sain aikaseks tilata jo heti SEURAAVANA päivänä ;D
 
Täällä oli eilen Ristiäiset jotka vietettiin Mummolassa..huomattavasti enempi tilaaa kun meillä..Vieraita oli yhteesä 16...
Tytsy sai nimekseen Heta Aino Matilda..Syötävää riitti..Piirakoita,Täytekakkuu,Mutakakkuu,Voileipäkakkuu ynmuita lisukkeita ja syömistä vielä jäi... Ja en vähään aikaan meinaa nousta va`alle :D
 
Kiitos Bettie..Aino tulee minun mummoa kunnioittaen ja Matilda tulee miehen Isomummolta :). Ja Heta sit vaan muokattiin..Herttaa ei valittu kun siittä tulee niiin vahvasti Lehmän nimi..Mä kutsuin Herttaa ja Helunaa soi heti päässä :D..
 
Takaisin
Top