Nimiäiset vai ristiäiset?

Nimiäiset vai ristiäiset?


  • Kaikki äänestäjät
    40
Ristiäiset. Muutamia nimiä on valmiina. Lopullinen päätös tehdään sen pohjalta, miltä pikkuinen näyttää.
 
Isä olisi kai halunnut nimiäiset, mutta kyllä kait niistä ristiäiset tulee. Ei minulla sinänsä erityistä uskonnollista syytä ole. Ristiäisillä on kuitenkin pitkät perinteet suomalaisessa kulttuurissa ja jos kastemekko on ollut käytössä jo omalla äidillä, niin onhan se hienoa päästä käyttämään sitä taas kerran.
Annan tässä kirkkojutussa periksi sitten häiden kohdalla. :wink
 
Kastejuhlaksi meidän perheessä kutsuttu..(mut joo, siis ristiäiset.)
Kutsut oon jo askarrellut ja suunnitellut menun valmiiksi... syksy on teemana ajankohtansa vuoksi, ja kakkujen koristeluun teen oranssisia, vihreitä ja keltaisia lehtiä yms. Kastemekko on uusivanha, reilu 20 vuotta sitten siinä kastettiin pikkuveljeni, jolloin se oli ihan uusi. Eli nyt tulee toisen kerran vasta käyttöön. Hih.. :)
 
mäkii oon jo menua suunnitellu kun on vähän sillee et yks ei voi syödä tuota ja yks ei voi syyä tätä ja mummo ei voi syyä mittää ja muut on muuten vaa nirsoja :mad:
 
ristiäiset. mun kotona :) kastemekko on sama mikä on ollu äitin sisaruksilla ja melkein kaikilla lapsenlapsilla.. jos nyt sais lapsenlapsenlapzi käyttöö sen :)
mä en oo mitää suunnitellu vielä, ku haluun et vauva syntyy ekana..:) ja et se on varpisti tyttö kans :D.. äiti tekee varmaaaika paljon kaikkee ja koitan itsekki jtn ehtiä tekemää:)..enkä tiiä vielä et mitäväriä haluisin käyttää ristiäisissä.. olisko joku muu ku perus vaaleenpunanen.... syksyn värit olis kyl kivat, ja vähä erikoisemmat :)
 
Meillä pidetään nimiäiset :) ja nimikin on jo päätetty, kunhan vaan poika näyttää yhtään sen nimiseltä :D
 
Kastejuhla pidetään meilläkin ja kotona.
kastemekko meillä taitaa olla yli 55 vuotta vanha, miu mummo sano, et sen pitäs ottaa projektiksi, et kirjoilis kaikkien kastettujen nimet siihen mekkoon.. :)
iteki tässä jo suunnitellu kutsuja ja menuja, kaikki riippuu nyt vaa siitä, et kumpi tulee :)
 
nimi meilläki on, mut ei oo satavarma viel.. katotaa näyttääkö se yhtää siltä :)
 
Meillä pidetään nimiäiset :) Täytys alkaa suunnittelemaan, ei tässä kauheen kauan oo aikaa, kun pitäs pienelle nimi antaa :Heartred
 
Niin ja tosiaan ajateltiin pitää mun vanhempien luona, kun heillä on iso maalaistalo ja piha. Kastemekko on ihan uusi, jonka mun mummu osti vauvakutsuille lahjaksi. Olisin halunnut sen mekon missä mutkin on kastettu, mutta meneehän tuokin... :)
 
Meillä pidetään nimiäiset :) Haluan kuitenkin mukaan ristiäisten juhlallisuutta. "Kaste"mekkoa pidetään, on ollut miehen puolella kierrossa kaikilla lapsilla ja lapsenlapsilla vaikka heilläkin pääasiassa nimiäiset olleet. Anoppi on joskus aikoinaan itse neulonut mekon. Vielä en tiedä pidetäänkö juhlat täällä kotona, on nimittäin vähän remppa kesken :smiley-ashamed005
Muutamia alustavia nimiä on jo mietittynä, ei olla vielä lyöty lukkoon.
 
Meillä pidetään nimiäiset. Nimet on valmiina kummallekin sukupuolelle. Ultras kyl ollaa saatu jo selville et kumpi on tulos, mut jostain syystä pakko olla myös se toinen nimi valmiina jos vaik kaikkien silmät ois erehtyny ultras ;D Mä en oo suunnitelu viel ollenkaa niit nimijuhlia.
 
Meillä kans nimiäiset. Tällä kertaa pääsemme ehkäpä ulos juhlimaan ainakin osaksi, jos ei ihan veny pitojen ajankohta. Kun siis aiemmat lapset ovat molemmat talvivauvoja :)
Kakkuja ym. mietin vasta sitten, kun tiedetään syntyykö vauva terveenä ja kumpi sieltä oikein tulee :)
 
Meillä on ristiäiset ja päivämäärä on jo sovittu sekä pappi varattu. Nimestäkin on jo puhuttu, mutta mies haluaa vielä miettiä sitä :)
 
Kävin tänään varaamassa paikan ristiäisiä varten, sama paikka kuin esikoisella. Kahvit jateet sekä astiat tulee paika puolesta ja leivonnaiset teen itse pääasissa :)
 
Takaisin
Top