Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Me taidettiin nyt päättää pojalle nimi. Lyhyt vanha suomalainen nimi. Ei ollut mun ykkösvalinta etunimeksi, vaikka kiva nimi onkin.
Mä nyt sitten tulin vähän vastaan etunimen kanssa, toinen nimi on jompikumpi mun valitsemista, ja miehen sukunimihän hänelle tulee..
Kummiasiassa en sen sijaan suostunut tulemaan piiruakaan vastaan. Miehen pikkusisko siis olettaa että hänestä tulis kummi, ja miehen on vaikea pahoittaa pilalle hemmotellun siskonsa mieltä.
Kuitenkin meistä molemmat haluaa kummeiksi yhden ystäväpariskunnan ja mun siskon miehineen. Mies on aina välillä yrittänyt että eikös nyt se hänen sisko siinä kanssa viidentenä menis. Ei mene ei. Hänestä voi sitten tulla aikanaan meidän toisen lapsen kummi, jos vain sellainen meille suodaan.

Meillekin on tulossa vanha suomalainen nimi. Mua on vaan ruennu ahistamaan ne juhlat. Tekis mieli viettää helpoimman kautta ja pitää kotona joku parin tunnin kahvittelu. Kaikki perheen kanssa vietetty aika on parasta, mut nyt kun ite on vastuussa, ni iskee ramppikuume :D vaikka yhdessähän sitä kaikki ollaan aina järjestetty

Onkohan 4 kummia liikaa? Jos ei saada lupaa/ei jakseta anoa ja perustella lupaa niin pyydän veljeäni toiseksi viralliseksi kummiksi. Sitten meillä olisi yhteensä 4 kummia mutta musta se tuntuu paljolta...
Tuosta nimi asiasta, paljastan että ollaan kaavailtu nimeksi Reinoa ja kyllä itsekin pohdin tullaanko lasta kiusaamaan reino-tossuiksi ym mutta eipä tuota pidä miettiä vaan annetaan semmonen nimi joka tuntuu meistä hyvältä :)

Eiks 4 kummia oo ihan normaalia? Meil on esikoisella ja tälle uudellekkin tulossa 4 :) nimi on aikalailla päätetty :) lyhyt, suomalainen ja kellään tutulla ei oo samaa :)

Ollaan mietitty pikkuselle nimeksi Linnea. Ehkä.. ei täysin oo päätetty mut luultavasti. Mut pitäs keksiä toinen (tai ja kolmas) nimikin. Mielummin kaks nimeä. Otan mielellään vastaan ehotuksia :happy: ei sarjaa helena tai maria. Jos jollakin tylsää ni saa heittää ideaa :wink

Meillä on nyt varattu juhlapaikka. Menee 2,5kk syntymästä, mutta saapahan sukulaiset olla pitempään jännityksessä :D maistraattiin paperit lähtee, kunhan saadaan isyys tunnustettua ens viikolla.

Ääh kun meni tunteisiin... Täytettiin maistraatin paperi ja kauan vatvotusta nimestä päästiin ymmärrykseen ja siinä se nyt lukee... Virallisella planketilla, meijän vauvan nimi....... <3 :)

Tekis mieli kertoa lapsille nimi että opitaan käyttämään mutta ne lörpöttää sen kuitenkin liian aikaisin. Pitää vaan itte salaa sitä käyttää... :P

Itelle tuli jossain vaiheessa vähän paniikki kun tuo nimi pyörii vähän joka paikassa :) jotenkin kiinnitän kait enemmän huomiota siihen ku ennen :D

mekin postitettiin eilen paperit maistraattiin. päädyttiin siis nyt nimiäisiin. lapsi saa sitten itse päättää aikanaan haluaako liittyä kirkkoon vaikka riparia ajatellen ja muutenkin. nyt pitäisi viel' miettiä juhlapaikka ...vuokraako jonkun tilan vai kotona...luultavasti kotona.nyt on esikoisen synttärit 2 viikon päästä joten nimiäiset senkin takia sitten helmikuun puolivälissä, ettei oo ihan yhtä juhlaa.

Meillä kans ristiäiset 4.2 :happy:
Tarjoilut oon saanu sumplittua niin että lähipiiristä löytyy kakkujen ja voileipäkakkujen tekijät :rolleyes:

Meillä on ristiäiset 25.2, on saatu vähän jaettua lähipiiriin, kuka tuo mitäkin, mä yritän itte tehdä kakun. Miehen työpaikan kautta tilataan voileipäkakut, niitä ei jaksa alkaa itse pinoamaan. Vielä pitäis kummit saada pyydettyä.. molempia pitäis nähdä tulevana viikonloppuna.

Meilki on 25.2 ristiäiset ja meijän lapselle tulee 7 kummia :D Pikkusen mies innostu, mut ei mua haittaa. Nimee ei olla päätetty, muutama vahva ehdokas kyl on. Sama maku onneks on nimien suhteen. Haluisin ite leipoo tarjottavat, mut saa nähä.

Ostatteko vauvoillenne jotain ns.juhlavaatteita vai puetteko ihan peruskivat puhtaat vaatteet?

Ostatteko vauvoillenne jotain ns.juhlavaatteita vai puetteko ihan peruskivat puhtaat vaatteet?

Ite haluisin juhlavaatteet mut mies on sitä mieltä että ei :D mies haluaa että puetaan pojalle tommonen lila potkuhousu päälle kun sopii niin hyvin pojalle. (ekaa kertaa kun mies näki sen pojan päällä niin kehuin että onpa särmä poika) :laughing025

Meille ei ole tullut maistraatista mitään papereita nimenantoa varten. Olisiko siis pitänyt tulla automaattisesti?

Takaisin