Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Nimiäiset meidän osalta onnistuneesti takanapäin. Pidettiin jo viikko sitten sunnuntaina ihan täällä kotona. Vieraita riitti, pitkästi yli 20, vaikka osa oli estyneitä töiden ja osa sairastelun vuoksi. Kutsuttiin ainoastaan läheiset, molempien vanhemmat sekä sisarukset lapsineen. Meitä on vaan aika iso porukka mun puolelta. Juhlissa ei ollut minkäänlaista ohjelmaa tms. Kunhan jutuseltiin ja mies jossain kohti ilmoitti pojan nimen ja sitten kahviteltiin. Rennosti ilman turhia paineita, oli ihan meidännäköiset juhlat :)
 
Meillä on kaksipäuväiset nimijuhlat nyt tulevana viikonloppuna. Nimen tietää kaikki ystävät ja kaverit täällä kotipuolessa, juhlat pidetään toisella puolella suomea miehen vanhemmilla ja siellä saa sitten sukulaiset ja ystävät sielläpäin kuulla nimen :)
 
Noni. Eilen sitten äiti rupes tosissaan tenttaamaan sitä lapsen nimeä ja nähtävästi jo loukkaantuikin kun en halunnut kertoa. Sanoin vaan torveloksi kun ärsytti niin paljon :D kyllä osaavat vanhat akat olla pirun uteliaita! Onneks meidän äitin suuttumiset ja loukkaantumiset ei oo vaarallisia, eikä niistä tarvi välittää, mutta tekis mieli nyt ihan periaatteesta kiusata nimiäisissä anoppia ja äitiä sanomalla "osa teistä jo tietääkin nimen mutta kerrottakoon se nyt kaikille.." Mwah!
 
Oon persoona joka tykkää tehä juhlavalmistelut ja sopimukset ajoissa. Varsinkin nyt kun on ensimmäinen lapsi ja muutenkaa suvussa oo ollu pitkään aikaan ristuäisiä haluaisin itse tavata papin. Kaste sunnuntaina eikö papista kuulu.. alkaa olee tunne onko koko ristiäisiä ...
 
Tänään tulee pappi käymään ja illalla käyn tutustumassa tilaan mikä saatiin. Eilen tuli postissa vanhemman tytön mekko, aivan ihana... Tuli äitille kyynel silmään kun niin nätti tyttö:) vauvalla ja pojalla vaatteet kans kuosissa. Ite pitää käydä viel kaupoilla ja loppuviikko menee leipoessa.
 
Poika sai kasteessa nimen Reino Aleksi Johannes. Vähä itkeskeli juhlan ajan. Nukahti heti kun vein sänkyyn tilaisuuden jälkeen. Otettiin kuvia sitten myöhemmin. Tuli tehtyä vaikka mitä niin saaki herkutella nyt pari päivää :D
 
Mirri! Oh my God miten ihana söpö suloinen nimi! :Heartred mun serkun nimi on Eino ja sitäkin aina ihastelen! :D
 
Vihdoinkin virallista :Heartred Aava Tuuli Susanna

555319a81b40f5ae86bc73e61e7f33f2
 
Meil on lauantaina ristiäiset eikä olla vielkä lyöty nimee lukkoon :D Kolme nimee tulee ja kolmannesta nimestä mies pohtii et kumman vaihtoehdoista otetaan. Mulle käy kumpi vaan. Leipomisia oon suunnitellu, tai pikkuleivät leivoinki jo, viel täytekakut ja voileipäkakut, sit varmaan valmiit karjalanpiirakat ja munavoi. Muna-riisi pasteijoita haluisin tehä, mut en tiä riittääkö aika :)
 
Me juhlitaan myös lauantaina. Meillä oli olevinaan nimi jo aika pian pojan synnyttyä.. kuinkas ollakaan, alkoi käytössä tällä hetkellä oleva työnimi kuulostaa omaan korvaan kauhean kivalta ja poikakin näyttää sen nimiseltä. Joten nyt sitten työnimestä tulee etunimi ja se muu nimi jää toiseksi ja kolmanneksi nimeksi.
Ja mä kun olin niin varma että mun lapselle ei kolmea nimeä tuu :D
 
Me keksittiin nimi jo syksyllä ja se oli synnytyksen jälkeenkin niin sopiva että pysyttiin siinä. Meinattiin lisätä kolmas nimi väliin, mut se rupes kuulostamaan sukunimen kanssa liian kansainväliseltä, joten jätettiin pois. :D
Kahden viikon päästä voidaan ruveta käyttämään nimeä :Heartred Ollaan puhuttu vaan vauvasta ja vauvelista, ettei lipsauteta sitä oikeeta nimeä kellekkään. Outoo oli kun neuvolan täti käytti sitä, kun se oli tullut jo niiden tietoihin.
 
Meilläkin on la ristiäiset, onpas monella nyt! :) meidän nimi on lyöty lukkoon jo paljon ennen syntymää, kesällä päätettiin ja jännitettiin kovin onko tyttö nimen näköinen ja olihan hän. Ihan parasta tulla Suomeen kastamaan hänet ❤
 
Meilläkin oli onnistuneet, kirkossa vauva nukku koko toimituksen ja kahvitilaisuudessa seurusteli, mutta jouduttiin kuitenki lähtee vähän kesken kahvituksen takas sairaalaan kun rupes tukkoisuus vaivata. Meidän pojasta tuli Peetu Kalevi Kristian.
 
Ihania nimiä ❤
Meillä oli la ristiäiset myös, tosi onnistuneet omasta mielestä. Meidän neiti vaan toki itki puolet kasteesta, mutta ei se mitään!
 
Meillä oli eilen ristiäiset. Kastetoimitus oli kirkossa ja kahvittelut kotona. Ristiäistoimituksen alussa poika itki. Onneksi lopulta rauhoittui kummin syliin ja nukahti. Pojasta tuli Mikael Onni.
Helpottunut olen siitä, että juhlat on pidetty. :)
 
Takaisin
Top