Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Onnellinenko?

Oman äänensä löytänyt
Joulumammat 2016
Meille tosiaan tulossa nimiäiset tai vauvajuhla. Emme siis kuuluu kumpikaan kirkkoon, eikä esikoistammekaan ole kastettu. Olisi kiva kuulla miten teillä muilla?
 
Ristiäiset jos päästään sinne asti. Tosi kaukaista itelleni ajatella näitä vielä. Esikoisestaki mietittii vasta syntymän jälkeen.
 
Toi kummien määrä on hölmö. 4 pakollista pitää olla, mutta nyt ei kyllä oteta kuin kaksi sanopa pappi mitä hyvänsä. Tai sitte ei kasteta. Esikoiselle tuli kaksi "ylimääräistä" kummia. Olisin halunnut vain kaksi esikoisellekin.
 
Meillä tulee ristiäiset, esikoinen myös kastettu. Itse en kuulu kirkkoon mutta mies kuuluu. Molemmille oikeastaan se ja sama onko ristiäiset vai nimiäiset mutta kun on esikkokin kastettu niin kastetaan tämäkin jos sinne asti päästään :)
 
Pilvilinna: Miten niin 4 pitää olla ? Onko tää joku uus sääntö..Tuohan on ihan hölmöä :eek: Mun esikoisella on 3 kummia (mikä sekin musta on paljon )
 
Meillä tulee olemaan ristiäiset. Itse kuulun kirkkoon, mies ei. Mutta mulle on tärkeä kastaa lapsi, vaikken mikään himo uskovainen olekkaan. Mun molemmat lapset on kastettu niin kastetaan tämäkin
 
Ristiäiset jos päästään sinne asti. Tosi kaukaista itelleni ajatella näitä vielä. Esikoisestaki mietittii vasta syntymän jälkeen.

Esikoisen aikana mä tein jo loppuraskaudesta kutsutkin valmiiksi juhliin..päivä ja kaikki päätettiin jo ennen syntymää..sillä silloin oli aikaa suunnitella. Tiesin toki riskin että voi käydä vielä jotain ikävää - ettei juhlia koskaan tulisi..mutta ajattelin että mitä se haittaa vaikka kutsut valmiina ym..että roskiin ne vaa joutaa jos jotai sattuu. (kutsut siis tottakai lähetettiin vasta esikoisen syntymän jälkeen) :)
 
Mepä pidettiin 3kk syntymästä ristiäiset ni oli aikaa laittaa kutsut ja miettiä nimeä. :) Mentiin salaa kirkossa naimisiinki 2 päivää ennen ristiäisiä. :D Ja papille annettiin häistä 2-3 vkoa varoaikaa:grin Kerkiää jos vain tahtoo :grin

Tottakai sitä kerkeää silloinkin, mutta itsellä lähinnä oli se että äitiyslomalle kaipasi lisää tekemistä. Että siinä sitä aikaa oli yllinkyllin niin näpräsi nekin samalla. Toki tein aika monimutkaiset kutsut että meni parisen viikkoa aikaa kun liimailin..piirtelin ja leikkailin osia että toisaalta en usko että niin pikkutarkkaan työhön olisi ollut aikaa tuon esikoisen kanssa..oli ensinnäkin sellainen tissimaakari alussa :D
 
Niin kyllä. Mulla oli loppu äitiysloma yhtä muuttamista. 2kk kerettii asuu yhdessä uudessa asunnossa ja 3 pvää ennen synnytystä kerettii muuttaa viel vikan kerran nykyiseen :D Ei kerinnyt muuta kuin pakata ja pakata. Hulluja aikoja, mutta selvittiin ! :) Meillä oli melkosta härdelliä, kun 2,5kk taistelin sairaalassa ravaamassa kohtutulehduksen takia ennen ristiäisiä. Melkone kesän alku tuo 2014. Tuleva joulu sais olla iisimpi! Jos vaik iteki kerkeis suunnitella ristiäisiä ennen syntymää :)
 
Jaaha. Kuten oon sanonut monesti niin, että pappi pakotti ja sanoi, että 4 täytyisi olla. Minkäs minä sille mahdan, kun en oo hirveemmin ite noissa kirkkoasiois kovin haka. Eipä noita kahta muuta kummia ole hirveemmi näkynyt niin iha sama. Yks nimi vain paperissa.
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisella oli nimiäiset ja niin tulee tällekkin. Netistä tilasin kummitodistukset yms nimiäisiin ja tilaan samat varmaan nytkin. Neljä kummia on esikoisella ja neljä tulee nytkin.
 
Takaisin
Top