Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lälly, juuri niin. Ota sairaalakassi varuilta mukaan :)

Ei vaan, älä stressaa, en sais ees vitsailla kun just avauduin mun karusta kokemuksesta. Hyvin se menee.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

En oo sitten ainoa maailmassa, luulis niitten tajuuvan vähemmällä. Auttaskohan suakin toi avoneulalla otto?

Siipineula, mun paras kaveri, jos pitää verta saada! Eihän ne sitä usko jos sanoo, ettei vakuumia.. sit olin sokerirasituksen jälkeen pahempi kun neulatyyny. Jokaisen näytteen otti eri tyyppi ja kaikkien piti kokeilla.

Tänään taas neuvola. painoa tullu edellisestä viikosta 200 g, rr: 125/86 p. 82. pissassa proteiinit +/- sokerit -. Sf-mittaan puoli senttiä lisää, nyt 35 cm. Vauvan syke 150-165 ja taas alko kuuntelusta kunnon hillumiset. Perjantain synnytystapa-arviota odotellessa. Neuvola ois ensviikolla keskiviikkona, mut sano, et ei pitäs varmana nähdäänkö. Vissii miun roikkumaha teki vaikutuksen?

mannaryynille peukutukset!

Miks mun vauvalla on niin matalat sykkeet verrattuna muiden vauvoihin? Viimeset 3 kertaa menty 120-135 sykkeellä riippuen onks tyyppi uninen vai hereillä...

Älä hymis välitä, nii mullaki on yleensä 130-135. Jos oikeen innostuu nii nousee korkeemmalle. Kuulemma ihan normaalit o :)

Miks mun vauvalla on niin matalat sykkeet verrattuna muiden vauvoihin? Viimeset 3 kertaa menty 120-135 sykkeellä riippuen onks tyyppi uninen vai hereillä...

Mie taas alkuu kauhistelin, et miten on noin korkeet. Liekö vanhan kansan ajatuksia vai jotain muuta, mut miulle sanottu et jos sykkeet olis alle 145 pääsääntösesti, niin tulossa olis poika ja jos tuon 145 yli ni sit ois tyttö tulossa. Noissa tuskin mitään perää, mutta tulipas nyt mieleen :)

Sykkeeksi on joka kerta kirjattu 135 ja silloin kun on tullut puheeksi niin vaihtelu ollut 125-145. Itsekin aattelin et aika matala olisi mutta ei tuosta ainakaan muuta ole sanottu kuin että kaikki ok ja hyvät äänet.

Joo kyllähän ne sykkeet voi olla aika mataliakin. Kunhan on vaihteluja sykkeissä niin eikös se ollut asia mikä merkkas enemmän?

Huomenna neuvola! Jeejee! Ei kiinnosta tippaakaan. Olotila ei ole muuttunut ainakaan fyysisesti sitten viime viikon tiistain joten vähä turhalta tuntuu. Mutta mennään nyt toteamaan että paljonko on tullut painoa lisää! Näillä syömisillä varmasti ihan kivasti! Kaamee "nälkä" koko ajan...

Huomena pitäs myös mennä katsastaan tuplavaunuja lähikaupunkiin, joten saapa nähä tarttuuko mukaan :) Tää ny ei varsinaisesti tän topicin alle kuulunu mut mainitsinpa samalla :)

Mulla oli tänään neuvola. +20kg paukku rikki :grin :grin :grin :grin

Mie niin kuvittelin et se menis vasta lähempänä synnytystä... Mut josko se paino pysys alle 75kg niin olisin ehkä vähäsen tyytyväinen.

pikkulintunen: en ookkaan kuullut tuollaisesta siipineulasta. Mulla oli sokerirasituksessa onneks yks sama tyyppi, jonka senkin piti ekaks päästä kokeilee vakuumia. 5 pistosta tuli kolmen sijaan joka ois pitäny riittää.

lucy: avoneula sekin. Sillä miusta helpoin saada näyte, vaik huonommatki suonet. Joskus pitäny ottaa 1 putki verta ja sitä varten pitäny parhaillaa tökkii 17 kertaa.. joskus yrittivät kieltää avonäytteenottoja, mut ei sitä voi kokonaan hävittää vaik suositus ois mikä. vakumi vaan ei toimi kaikilla.

Mulla kun on tota vaavin sydänkäyrää otettu jo varmaa sata kertaa tän raskauden aikana, niin on huomannu et se syke kyl vaihtelee ihsn reiluun..kerranki kävi syke 80 ja hetken päästä oliki 170.. sillon kun vauva nukkuu niin keskiarvollisesti sen syke on ollu joku 140.

Keskiviikkona olis viiminen ultra vielä tuon napasuonen takia ja pääsee näkee kuinka se pikkunen on kasvanu..ite kun tunnustelee niin on kyllä kivasti kasvanu..toivottavasti ne tarkistaa ton alakerran tilanteen samalla et näkis onko edistystä.

Niin apua, kysyinks mä jo et onks teillä ihan terkkarit tsekkailu kohdunsuun tilannetta?
Mun yks kaveri sano et sille oli katottu kun oli erikseen sitä pyytäny mut lääkärikäynnit on tosiaan jo käyty niin se ois sit se normitäti siellä jonka tartteis kattoo...
Mä ehkä haluisin tietää et liittyiskö näihin mun jäätäviin liitoskipuihin jotain äksöniä siellä suunnalla, ne kun on pahimmillaan sitä et meinaa jalat tipahtaa alta ku vihlasee.

EN PYSTY SYNNYTTÄMÄÄN JOS ON LIIAN KOMEA ANESTESIALÄÄKÄRI!

Synnytystapa-arviossa käyty, kaikki hyvin. Epiduraali luultavasti onnistuu, tosin varmuudella voi tietää vasta salissa. Painoarvio 3,3 kg (nyt 37+2), keskikäyrän yllä just saman verran kuin sf-mitta on koko ajan ollut. IHAN JÄRKYTTÄVÄN KOMEA ANESTESIALÄÄKÄRI!

Tää käynti korvasi neukkulääkärin, mutta eihän mulle mitään sisätutkimusta tehty, enkä muistanut pyytää koska olin niin häkeltynyt. Ei se komistus olisi tehnyt sitä tutkimusta vaan, öh, hieman erityyppinen vanhempi mieslääkäri. Mutta huomenna mulla on neuvola, joten ehkä terkka suostuu kopeloimaan jos pyydän. Kiinnostaisi tietää onko paikat auenneet.

Toi on kyllä paha HKI! Mäkin kun olin sen vatsakivun takia tässä keväällä sairaalassa kääntymässä niin oli tosi vaikeeta olla siinä "kivulias" kun oli niin komea lääkäri :love017 Tosin mikäs siinä jos potilaan vaivat katoaa samantien kun näkee vaan sen lääkärin. Auttaispa tämä sama myös synnytyksessä...:confused:

Mä olin keskeytyksen jälkeen toissa talvena päivystyksessä ku tuli pari mutkaa matkaan ni sit ne kysy Naikkaril et saaks opiskelija tulla mukaan siihen tutkimukseen.. Ajattelin tietenkin et kätilöopiskelija=nainen, mutta se olikin parikymppinen pirun komee nuorimies.. Meni pasmat vähän sekasin ja alko nolottaa ku se virallinen kätilö sit ultras alakautta ja selitti sille opiskelija et mitä kaikkee siel on pielessä!

Neuvola: paino 99,3 (oma vaaka 30 min aiemmin 96,3! :D).
Pissa puhdas, vauva ylhäällä ja sf 35 (rv 38+6). Lähete äippäpolille kokoarvioon viikon sisällä.
Huolissani tosta että on vielä ylhäällä, vaikka mun maha roikkuu..
Mutta, leikin itse terveydenhoitajaa ja selvitin että 2. Synnyttävillä lapsi ei välttämättä laskeudu ollenkaan kuin vasta synnytyksessä.. Ois ollut tääkin kiva kuulla neuvolassa, mutta minkäs teet. Ja toiseksi, olen menettänyt toivon koko synnytyksestä, eiköhän tässä käy vaikka mitä vielä päin mäntyjä.

Huoah, tää hyppää taas pyörän selkään, sen jälkeen tekis mieli itkeä kun ärsyttää niiiiiiin perhanasti että saan olla se onnekas, joka kerää kiloja jo luonnostaan tässä tilassa ja pääsen vielä nauttimaan aika varmasti yliaikaisuuden turvotuksesta (jotka ovat kuulemma huimat, 3 kg + päivä, kuulin yhdeltä äidiltä, joka ei sairastanut rd:tä eikä myrkytystä, yliaika vaan toi joka päivä 2-3 kg lisää painoa kun oli tällainen nesteenkerääjä kuten minä).
Joo, nyt jos polkisi sen 1 h pyörää, sehän menee jo työstä kun ilman sitä mulla on pintaturvotus niin hurjaa etten pysty katsomaan peiliin.

Kyllä tässä on miettinyt kaiken keskellä, että miten sitä uskaltaa ikinä lisääntyä enää, jos tulee toisen ongelman jälkeen aina uusi ongelma (esikoisen aikana oli niin kovat selkäkivut ja liitoskivut etten voinut liikkua kunnolla.. Ja nyt tää turvotus ja suonet sun muut ihanat neuvolantädit).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin