Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:D Hyvä vaikutus joo, pitäisköhän sun pyytää se vierailemaan jokaisen ovella..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Oh nou, KOMEA ANESTESIALÄÄKÄRI kättärillä, ja muitakin mieslääkäreitä?? Mä en oo koskaan käyny miesgynellä ja mul on ainaki nyt just ujous näyttää paikkoja miespuoliselle, oon niin possu. Emmä ainakaan suostu, voi apua :grin Mulla lekuri huomenna ja tie vie mahdollisesti kättärille lisätutkimuksiin, mä haluun naistonkijan!

Apua emmä ylipäätään halua levittää mun toosaa kenellekään, synnytyksessäkään, emmä haluu et kukaan kattoon SINNE ku se on sillai levällään!! Voi apua :grin

Huihuihui: mulla on parhaimmassa tapauksessa anestesialääkäri vanha poikaystävä 15 vuoden takaa :grin Revi siitä! Ja itse asiassa mun ei kanssa tee mieli levitellä toosaani, mutta tickeristä päätellen se on aika nopeasti edessä. Varsinkaan pukamia :oops:

Toi olis jo aika paha Ameeba!! Exä lääkärinä tuijottelemassa levennyttä ja revennyttä toosaa ja pullistelevia pukamia :D

Älä säkään nyt vielä ala synnyttelee siellä HKI! (Ps oon vaan kateellinen)!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ku meillä oli se turha lapsivesi hälytys pari viikkoa sitten ni musta oli vähä ahistavaa maata reva levällään mies lääkärin eessä oman miehen istuessa vieressä! :D muuten mulla eijjoo mitää mies lääkäreitä/gynejä vastaan mut se oli vähä semmonen outo tilanne.. :rolleyes:

Toisaalta anestesialääkäri menee vaan sinne selän puolelle eikä oo gynekologi ja tutki rämpsää. Ellei tää tee poikkeusta.. :grin Oli muuten mun kaverin synnytyksessä mukana ja kaveri oli tälle selittänyt ummet ja lammet ilokaasuhuuruissaan ja mm. kysynyt musta jotakin. Hehhee! On hän onneksi tosi mukava ja ammattitaitoinen, mutta vois se olla metka kokemus... o_O

Mieluummin sinne kattelee joku lääkäri. Mut oma mies saa pysyy mun pään korkeudella! En kyl halua mieslääkäriä tai kätilöä.

Huomenna tulee terveydenhoitaja sille kotikäynnille. Miehellä on kuistilla oven pielessä kalja laatikko, pitäsköhä se piilottaa!? :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mun mies ihmettelee jo sitä ku naislääkäri kattelee mun alapäätä. Mieheltä tulee ihan ihme kommentteja aina käynnin jälkeen "mitäköhän se ajattelee ku se juttelee sulle ja sil on käsi sun toosassa?" ynnä muuta mukavaa. Voitte varmaan kuvitella?!

Mä yllätyin, että mies yllättyi siitä, että sisätutkimuksia ylipäänsä tehdään. Tää liittyi johonkin aiempaan gynekäyntiin viime vuonna – kun se hoksasi, että mulle on tehty sisätutkimus, se oli jotenkin tosi järkyttynyt ja säälivä. Sama juttu kun kuuli sauvaultrasta (joskin meillä on aina ultrattu päältä). Se taitaa pitää mun toosaa vähän pyhempänä paikkana kuin mitä se oikeasti on.

Mitä ihmettä se on aikaisemmin kuvitellut että gynellä tehdään? Nyt mä ihan kiusallani aina mainitsen sille jokaisesta tehdystä sisätutkimuksesta, jotta tottuisi ajatukseen.

Mulla saattaa pahimmassa tapauksessa olla sektiossa hoitsuna exä n.12 vuoden takaa... Voin kertoo että se ei minua katetroi tai pistele. Se on kyllä sanonu ettei oo katkera menneistä, huh :grin

Jee, huomenna verikokeisiin (?) kukaan ei kertonut, että miksi?!?
Ja pe mulla on aamusta aika äippäpolille kokoarvioon, sit voikin hengähtää - tai, jos vauva olisikin jo 4,5 kg niin sittenhän jään käynnistykseen, sekin vaihtoehto on otettu huomioon.. Mutten usko että ois vielä ehkä niin iso, esikoinen oli rv 38 + 6 4185g, niin toisaalta.. Ei se mahdottomuus ole, koska tänäänhän mulla just on noi sama viikot täynnä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin miehen ilme oli näkemisen arvoinen ku oli neuvolalääkärissä, missä tehtii alatutkimus ja äitiyspolilla, missä kohdunsuu ultrattiin alakautta.. Oli kans sen näkönen et eihän ne oikeesti koske alapäähän ja tunge noita sinne.. Mitenköhän se kuvitteli et alatutkimus tehdään jos ei koskemalla sinne..?

Samaa kommenttia täällä kun käytiin varhaisultrassa. Lekuri veti kortsua sauvaan ja mies punasteli vieressä :D

Tää ketju on ollu mulla kauan lukemati. Nyt muutamat edelliset sivut katoin läpi. Mistä kaikesta lie jäin paitsi... :)

Mä tiedän jo nyt joutuvani jälkitarkastukseen semmoselle komeelle nuorelle mieslääkärille. Ahistaa aavistuksen jo valmiiks, vaikka tottakai se on ihan ammattitaitonen jne. No eipä tuo muutenkaan niin miellyttävä tapahtuma ole teki sen kuka vaan.

Meillä mies on ollu mukana ollessaan aina kiinnostunu noista tutkimuksista ja höpisee lääkärin ja kätilön/thn kanssa jotakin. Ihme kyllä yleensä jotakin ihan viisasta...

Tänään taas perussetti neuvolassa heitetty:
pissa ok
Hb 112
RR 105/60
Painoa tullu 700g/vko
sf-mitta 34cm
vauvan syke 130
pää lantiossa, mutta liikkuu vielä eli ei oo ankkurissa, tosin ei olleet noi edellisetkään ennen syntymää.
Oli sijainen, joka halus jutella imetykset ja edelliset synnytykset ja supistukset ja ummet ja lammet. Olin varmaan tympee ämmä, kun en oikeen jaksanu mistään lähteä hirveesti jauhamaan :oops:

Huuh, beben kasvukontrolli 35+4:
Painoa tullut vain 100g lisää, nyt kokoarvio 1900g. Istukan virtauksissa häikkää. Verenpaine 146/91 (mitä hittoa...). Jos mitään oiretta, niin sairaalaan. Pe kontrolli ja ensi viikolla varmaan käynnistetään.

Eihän tän näin pitänyt mennä, pelottaa.

Takaisin