Neuvolat ja ultrat

Täällä minnka sama setti edessä. 41+0 perjantaina neuvola ja ens ke 41+5 yliaikaiskontrolli, että Terve! Mäkun luulin että tää tulis etuajassa 0___o
 
No niin.. Mä menin tänää aamulla sairaalaan ku piti olla sektio sen perätilan takia. Sepä kuitenki peruttiin, koska vauva onkin kiepsannu ittensä takas raivotarjontaan! Joten mut lähetettiin kotii oottaa. Eivät suostuneet käynnistämään vielä. Antoivat kuitenkin ajan käynnistykseen sit 2.6.
Paikat oli kahdelle sormelle auki (torstaina oli vaan yhdelle), että lääkäri sanos jotta voi kyllä alkaa hyvin syntyy itekseenkin tässä 3-4pv päästä. Alaselkää on koskenut taas tänään ton tutkimuksen jälkeen. Oon jatkanut samaan malliin esikoisen (2v) perässä juoksemista ja nostelua yms koko päivän ja illalla oli vähä miehen kanssa puuhaa. Jospa tää lähtis pian käyntiin! Jos ei, niin neuvolaan perjantaina ku täyttyy 41+0 ja maanantaina sit sairaalaan synnytyksen käynnistykseen.
 
Apua, tota mä vähän pelkään että mulla olis huomenna sama kun mintulla. Siis kun tässä on nyt 3vkoa henkisesti valmistautunut sektiota varten, niin olisihan se järkytys.
Me ollaan molemmt miehen kanssa nyt asennoiduttu tähän että sektiolla syntyy ja ei muuta vaihtoehtoa.
No sen näkee sitten huomenna.
 
No onpas mintun mahassa tilaa vaavilla vielä kääntyillä... :eek:

Viimeinen neuvolakäynti takana ilman vauvaa. Perjantaina pitäs olla klo 9.45 Gravidassa yliaikaiskontrollissa, jos ei synnytys lähde käyntiin sitä ennen. Pitää henkisesti valmistautua siihen, että perjantaina passittaavat mut osastolle käynnistykseen. Limatulppa kyllä irtoilee pikkuhiljaa. Taas tänään tullut paksua kellertävää limaa.

Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta verenpaine koholla. Kai mä sit hermoilen siellä just tota vp:n mittausta, kun kotona arvot kuitenkin ihan ok. Paino oli viikossa tippunut 900g. Lienee mahataudilla oma osuutensa ja varmaan turvotuskin laskenut.
 
No niin mäkin kuvittelin, et ois sellanen kirkas, jossa on verta seassa. Mut mullon ihan selkeesti kellertävää paksua limaa ja eilen tuli selkeä limaklöntti. Kysyin neuvolassakin siitä, kun epäilin, et ois joku tulehdus. Mut terkka sanoi, et voi hyvinkin olla limatulppa.
 
Jos se on runsaampaa valkovuotoa vaan? Mul on ainaki kellertävää..ja tulee reilusti
 
Määki tässä hihkuin siitä limatulpasta mut oon kyllä tullu nyt siihen tulokseen et se oli vaan paksumpaa valkovuotoa.
 
No ei mulla oo koskaan ollu valkovuoto noin keltaista ja paksua. Oikein venyvää limaa ja tulee sellasina klöntteinä välillä ulos.
 
Otappa näistä raskauden kotkotuksista taas selvää! :D ei mullakaa oo tullu valkovuoto noin paksuna ennen ja toinen ääripää on se että ku sitä on väliin valunu ihan vetenä. Pistän raskauden piikkiin nuoki!
 
Mä en ees huomaa valkovuotoa juurikaan. Voi kyl olla ku käy niin usein vessassa ni se tulee pyyhittyä huomaamatta paperiin. Ootteko muuten tsekanneet purppuraviivaa uudestaan?
 
41+0 neuvola takana! Kaikki normaalisti, lähete ya-kontrolliin laitettu.

Katotaan pitääkö kontrolliin ootella, vai lähteekö itestään käynnistyyn.. Viime yönä supisteli tunnin 3min välein, mutta sitte rauhottu, siittä saakka enemmän ja vähemmän juilinu joka paikkaa ja supisteluita tullu, aamusta saakka tullu rusehtavaa vuotoa, semmosta niinku vanhaa verta ja kunnon lönttejä. Että eiköhän tuolla jotakin tapahdu :)
 
Tänään käyty neuvola rv 41+0. Kaikki ok. Vauva pysyny pääalaspäin, sf mitta sama 33 mikä ollu jo
monta viikkoo. Mun paino pudonnu -569g/vko. Paineet 139/90. Vauvan syke hyvä 133..
Maanantaina sit synnärille, mis toivottavast käynnistys, kuten tällä viikolla maanantaina
nii lupasivat..
 
Ei oo ehkä oikea ketju, mutta kirjoittelen jälkitarkastuskuulumiset tänne kun en jaksa erotella imetys/seksi/kaikkia asioita omiin kohtiinsa. Jotenka jälkitarkastuksessa käyty. Hb edelleen vaan 111. Rautaa popsin ja yritän nyt taas muistaa ne paremmin, kahta en kuitenkaan ota kun vatsa on kovana ja raskaudesta sekö synnytyksestä edelleen jäljellä pukamat, jotka eivät pois lähde, mut voivat pienentyä. Yääk.

Paino oli silleen, että n. 2 kg lähtöpainoon. Kohtu aristaa, lääkäri kovasti pohti Kefexin-kuurin aloittamista, mutta en halunnut kuuria koska se ei pakollinen ollut. Palataan asiaa jos kuumetta tms. Mullahan on sattunut vatsaan vauvaa nostaessa, jotenka joku siellä kohdussa aristaa. Muuten paikat kunnossa ja seksilupa saatu. Meillä on lupa samantien yrittää toista vauvaa. Lääkäri vilkas mun henkilötunnusta ja totes, että siitä vaan.. Eli ei ol mikkä nuorukaine enää.

Verenpaineet 112/64 ja mulle tyypillisen hyvät. Todistus menee suoraan neuvolasta Kelaan, ettei sitäkään tarvii murehtia. Imetys sujuu ja asiat järjestyksessä muutoin.
 
Itellä jälkitarkastus vasta ensi viikon torstaina! Ei jaksais enä oottaa, pääsis keskusteleen ehkäisy asioita kun mulle ei mitkään pillerit ainakaan passaa tai aikoinaan passannu.

Ameeba, mitäs veikkaili lääkäri että miks aristaa kohtu vielä? Mulla ei oo aristanu eikä mittään kipuja mutta silti niitä istukan palasia on kahteen otteeseen ulos tullu
 
Ei se lääkäri mitään sanonu, mä ite veikkaan jotain ylimääräistä kremmaletta. Ei se varmaan tiennyt itsekään.
 
Takaisin
Top