Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippäpolilla käyty.....!! Siis VOI KIITOS siel oli onneks se mukava ylilääkäri.....!!! Pelkäsin jo et se sama hiton Kirmeli, kuka viime kerralla, olisin varmaan potkassu sitä... Yksin vielä olin, ku ukko töissä... Just tällasen lääkärin pitäiski olla, ei turhia höntyile ja hössötä ja kattoo rennosti ja selittää koko ajan mitä tekee ja mikä tilanne... Verensokereita katto ja sano vaan että hyvin menee... Ku kysyin, että saanko syödä munkin vappuna, nauro vaan ja sano että syö vaikka kolme! Sillon tällön kehotti sokereita mittaamaan, ettei sieltä yhtäkkiä arvot pompsahda...

RR hyvä, pissa ok ja kaikki muutenkin niinku pitääkin...

Ultralla teki koko arvion 3200g (Rv 36+5) Sano että "iso, muttei niin iso että pitäis mitään huolestua tai käynnistyksiä miettiä... Kaikki vauvat kun ei ole samankokoisia...." :hello2

Synnytystapa arviota ei ruveta tekeen, kun mulla ennemminkin pelkona se sektio.... Alakautta yritetään oli tilanne mikä tahansa, ja sit tilanteen mukaan mennään... HUH!!! Ykshän sieltä kumminki jo ulos tullu.... Sisätutkimusta ei tehny, sano että jos tulee, niin ei muuta ku tervetuloa vaan, näillä viikoilla ei enää mitään merkitystä... lapsivettä normaalimäärä, mikä kertoo myös sen, että verensokerit on tasapainossa.... Jos nyt sattuis niitä myrkytysoireita tulehen, niin suoraan käynnistykseen, kun ekan kans meni niin pahaks... Mut ei tarvihe enää uutta kontrollia äitipolille ja toivotteli vaan hyvät voinnit.....

Itelle jäi niin kiva mieli ja mukava fiilis pitkästä aikaa, et nyt mä lopetan tän ressaamisen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kyfixfix, meillä on siis samankokoiset, mulla pari päivää pidemmällä ja arviossa sata grammaa enemmän. Eipä se mullekaan mitään tästä koosta varoitellut, saisi olla selvästi isompi ennen kuin huolettaisi.

Mä muuten oikeasti tarvitsen sinne tositoimiin jonkun huumorintajuisen kätilön. Tajusin sen taas äitiyspolilääkärin kanssa: mulla on hirveä tarve saada edes jonkinlainen inhimillinen kontakti hoitohenkilökuntaan, muuten en osaa olla luonteva ja luottaa. Tää vanhempi lääkäri (ei se komea) oli sellainen hajamielinen mutisija. Olin ihan hajalla kun tuntui että se ei kuuntele mua lainkaan... mun oli pakko heittää jotain vitsiä koko ajan, kunnes lopulta sain sen naurahtamaan, ja heti oli helpompi olla. Pahinta olisi, jos salissa olisi vaan tosikkoa väkeä.

Stella tsemppiä! Eihän tollasia uutisia oo kiva saada mutta hyvä että tilannetta nyt seurataan!

Mulla eilen käytynä äippäpolilla synnytystapa-arviossa, rv 36+6 painoarvio 3kg, kuulemma sopusuhtainen tyllerö että käyrillä mennään. Mutta kun vertaa teidän muiden arvioihin, niin pieni :Heartred Mutta nämähän on vain arvioita, suuntaan tai toiseen voi heittää.
Kaikki muuten hyvin, pitäs "helposti" mahtua syntyyn alakautta, lantiossa sen verran hyvin tilaa ja joustoa. Vauva tosi alhaalla, ei ollu saaha ultraan päästä kuvaa kun oli jo niin alhaalla. Istukka toimii kuten pitää ja napavirtaus hyvä. Lapsivettä hyvin ja toivotti tervetulleeksi synnyttämään! Meinasi lääkäri että meidän tulee ajoissa lähteä synnärille kun supistelee säännöllisesi, povasi nopeaa synnytystä - mutta mene ja tiedä. Uskon lääkäriä ja lähdetään kyllä hyvissä ajoin! :) Kerrassaan mukava käynti ja hyvä mieli jäi.

Hmmm. Mulle ei sanottu lantiosta mitään synnytystapa-arviossa. Koon perusteella saan synnyttää alakautta, muuta en oikeastaan tiedäkään. En tod ole mikään pienperse, joten eiköhän tämä täältä tuuttaannu, mutta ois ollut kiva saada jotain suuntaa-antavaa arviota.

Mulla se lääkäri pyöritteli kättään tuolla toosassa, venytteli ja paineli, tuumasi että lantio tuntuu oikein hyvälle alatiesynnytykseen. Mutta mene ja tiedä. Katotaan sitten tapahtuneen jälkeen osuiko mikään lääkärin veikkauksista oikein mm. povasi nopeaa synnytystä ja just tuota että mahtuis alakautta tulemaan :P

Tänään neuvola takana, kaikki ihan hyvin, painoa vaan vähän pompsahtanu. Semmosen pikkusen vauvan verran eli viikossa 1,6 KILOA!!! Ohops :smiley-angelic006

Stella tsemppiä! Onneks se nyt huomattiin että niissä virtauksissa on häikkää niin pärin pvän päästä taas kattovat tilanteen uusiksi.

Mulla kans pelkoa vähän että jos on sama tilanne kun se mun sf-mitta ei ollu kasvanut. Mutta kohtahan se tarkistetaan mullakin.

Mun muistikuvat anestesialääkäreistä on hirvittävän huonot. Miehiä ne on ehkä olleet, mut niissä kivuissa sitä naamaa ja nimeä on mahdotonta painaa mieleen, kun ne tulee siihen esittäytymään, puudute laitetaan selänpuolelle ja ne poistuu kiireen vilkkaa, kun asiakas alkaa ynistä tyytyväisenä aineissaan...

joo, ei muistikuvia.

Nlalääkäreinä on ollut parikin nuorempaa ihan ok-näköistä mieslääkäriä, mut en oo osannut jännittää, et alkaako toosakin kuolata... ehkä se tilanne ei oo sellanen.

37+1 Neuvola ohi. Mies unohti tulla (työpaikka ihan vieressä) ja oli todella harmissaan... Voi rakasta!

Proteiinit sen verran koholla et pissanäte vietävä perjantaina labraan. Ei kuitenkaan suurempaa huolta, varmuudeksi vaan.
Hb 123 eli taas hyvä! (oon niin tyytyväinen ku alkuraskaudessa jouduin popsimaan rautalääkkeitä ja nyt en kyllä oo ees muistanu ottaa, enkä tykkää popsia ylimääräsiä ku en saa niitä kauheen hyvin alas)
RR 121/81 mittas kolme kertaa, josko normalisoituisi. Suht ok ku oli aluks taas korkealla
Sf 32 pikku pikku Tonttu, siro, mutta kuitenkin ihan hyvän kokonen. Menee hippasen keskikäyrän alapuolella.
Paino 66,4 kun viime viikolla 66,6: kannatti mökillä rehkiä! :)

Ja kaikista paras: pää on kiinnittynyt!!!!

Varattiin kaikki ajat yliaikaiskontrolliin asti (toivottavasti ei mee sinne asti!!!!:smiley-angelic001)

Mulla on tänää tayssis viiminen ultra ennen synnytystä...hieman jänskättää minkä kokonen kaveri tuolla massussa jo on, kun viikkoja kuitenki 38+6. Toivottavasti ne tarkastas ton alakerranki et sais tietää onko mitää toivookaa et pian syntyis..

Kävin tänään tarkistuttamassa verenpainetta. Ilmeisesti mulla on normaaliarvot korkeanpuoleiset muutenkin. Neuvolassa sanottii, ettei huolta toistaiseksi ja pitää seurailla ettei muutu radikaalisti. Maanantain neuvolassa verikoeepisoidin jälkeen otetut tuloket oli tosi korkeet. Säikähdin, koska näin viikonloppuna valopalloja silmissä, se oli kai hetkellinen verenpaineenmuutos, kun nousin sohvalta. Nyt th merkkas mulle korttiin 121/94 ja 123/93. Loppua kohden verenpaine kuulemma nousee muutenkin. Huuuuh :)
Nyt on 36+5

40+1 neuvola, ei muuta kerrottavaa kun että v*tuttaa tää maha. Paino ei enää nouse, sf-mitta ei nouse, vauva on alhaalla mutta ei vaan tuu. Hienoo. Seuraava aika ens to 41+2, en haluu mennä enää sillon.

Yheltä tulee se terveydenhoitaja kotikäynnille! :) toivon että ois hyvää aikaa jutella kaikesta mahollisesta synnytykseenki liittyvästä. Mua harmittaa ku mun neuvola käynnit on ollu nyt vaan puolen tunnin käyntejä ni sitä aikaa eijjoo ollu ku iha perus juttuihin.

Kääk. Kotiuduin just lekurista. Vauvan pää onkin hyvin alhaalla, kohdunsuu pehmennyt ja kaula lyhentynyt. Lantiossa ei olekaan mitään vikaa vaan on oikein hyvä synnyttäjän "malja" kuulemma. Kysyi onko mulla ollu supistuksia, ja mä sanoin ettei nyt muutamien harkkareiden lisäks ollu mitään semmosta(epäili että mulla saattaa olla korkea kipukynnys??). No, mulla on joka tapauksessa ne "harkkarit" ollu avaavia, ja mun pitää ottaa herkästi yhteyttä äippäpoliin ja lähteä tarkistukseen. Vaikka ensisynnyttäjä olenkin, mun pitää kuulemma sanoa että lääkäri on käskenyt.. Vauva voikin alkaa syntymään paljon herkemmin kun olen kuvitellukaan :eek: No, nyt mul on jonkinlainen shokki päällä, kun en kuvitellu viikkoihin vielä mitään tapahtuvaks. Ei mulla ole periaatteessa vielä varmaa sekään, kuka lähtee synnytykseen mukaan. Ja alatiesynnytys on se mihin pitääki keskittää mielikuvaharjotukset. Ei mulla oo kaikki valmistakaan vielä..huh..Taidan tirauttaa pienet hätäitkut.

kaks viikoa sitten oli pehmentynyt ja sormelle auki, mutta jäljellä olin vielä n3cm. Voi kuinka toivon et tilanne ois muuttunut parissa viikossa...

Takaisin