Neuvolat ja ultrat

hanssu

Silmät suurina ihmettelijä
Kohtapuoliin ensimmäiset neuvolat on käyty ja varmaan ultristakin olisi kiva kuulla millaisia uutisia tuli, niistähän voisi turista sitten täällä :)
 
Täällä odotellaan toista lasta rv 7+3, neuvolassa kerkesin jo käydä 9.9. kun kierron epäsäännöllisyyden vuoksi (tai no ei siinä nyt mitään epäsäännöllistä periaatteessa ole, kun kerkes yhdet menkat olla synnytyksen jälkeen) neuvolatäti veikkasi että olisi ollut silloin jo rv8. Noh.. Minulla oli kyllä pieni kutina että ei varmaan aivan niin paljoa ole viikkoja, mutta eipä se mitään. :) ultrattiin ensiksi mahan päältä mutta neuvolatäti totesi että tämä matkustaja on vielä liian pieni että sillä laitteella sen näkisi mahan päältä, niin piti ultrata sitten alapään kautta. Sielä näkyi ruskuaispussi ja sydämenlöynnit, mutta alkion vieressä oli vielä joku toinen outo möykky. Nyt jännityksellä odotan että viikonpäästä pääsee taas neuvolaan niin katsotaan onko tää "möykky" vielä sielä ja mikä se mahdollisesti on. On tässä tullu aateltua jo vaikka ja mitä sen varalle; kaksoset, tuulimuna, myooma ja syöpä..! tai sitte jos se onki joku vanha istukan palanen.. No ei voi tietää kun en oo mikään lääkäri, mutta aika innoissani ja kauhuissani ootan tuota ensi viikon neuvola käyntiä. :) Kaikista tärkeintähän nyt kuitenki on että edes tämä yksi pikkuinen siellä voi hyvin. :D Laskettu aika meillä tulee 5.5.-14, jolloin esikoinen on vasta 1v5kk, mutta meneepähän samoilla tulilla kaikki yöheräämiset ja sellaset! :D
 
Ihania ultrakuulumisia vaikka tämä möykkykin sieltä samalla löytyikin! Josko ei olisi ainakaan mikään vaarallinen vaan vaikka sitten se toinen asukki :) Itsellä ultra lääkärin yhteydessä uudestaa vasta 14.10! Jaksaa jaksaa!
 
Itsellä eka neuvola 8.10... Lähellä mutta kuitenkin niin kaukana. Ja ekaan ultraankin on vielä matkaa. Pitää vaan malttaa...
 
Mä sain eilen varattua neuvolan, joka olis 10.10. Ens viikolla mulla ois lääkäri. Varasin sen jo ennen kuin tieson olevani raskanaa, koska multa oli tarkoitus tutkia pcon mahdollisuus. Nyt mua vähän jänskättää, et tekeekö lekuri sen sisäultran, kun oon raskaana. Kovasti kyllä toivoisin ja ajattelin kyllä pyytää :)
 
Pabuu_20: Oisko kaksoset?!? :) Tule sitten heti kertomaan miten on!

Mulla ultra yksityisellä 26.9 ja eka neuvola 2.10!!! :Heartred Ihan kuin aika olisi pysähtynyt!
Onneksi tässä välissä on ehkä uusia työkuvioita tiedossa niin unohtuu vähän tämä hötkyily!
 
Mulla on eka ultra ihan kunnalisella puolella ens viikon perjantaina. Omien laskujen mukaan olisin silloin viikolla 9+?... sain näinkin aikaisin koska haluavat tarkistaa mahdollisimman aikaisin keston kun tuon pco;n takia kierron pituudesta ei ole mitään apua keston määrittämiseksi.. yrittivät jopa saada aikaa viimeviikolle mutta siellä oli jo täyttä...

Eka neuvola on tämän kuun viimeinen päivä
 
Mu askarruuttaa milloin soittais ekan kerran neuvolaan. Ootteko millä rv:llä ottattaneet yhteyttä?
Mulla on 4+6 nyt. Tää on niin alussa, että pelottaa ettei kestä.
 
Itse plussasin jo 3+5rv, perjantai iltapäivänä, joten soitin vasta maanantaina neuvolaan. :) Kyllä sinne voi soittaa ihan hyvissä ajoin, niin sieltä sitten varataan aika niin että olisit kahdeksannella raskausviikolla. Niin ainakin täällä meidän paikkakunnalla. :) Mulla nuo varhais neuvolakäynnit on vaan molemmilla kerroilla osunu juurikin sille kuudennelle raskausviikolle, kun se on ollut hieman hankala laskea tuo hedelmöittymisajankohta kierron "epäsäännöllisyyden" vuoksi. :)
 
Itsellä neuvola 30.9 ja tuolloin olen rv.8+? :) Meidän neuvolassa ultrataan aina ekallakin neuvolakerralla, joten sitä odotellessa :)
 
Mulla eka ultra ja neuvola maanantaina, huiii ♡ omien laskujen mukaan olis rv 7+5. Pitää kuulemma mennä rakko täynnä et näkyis ultralla. Kiva kun aika on vasta päivällä ni olla sit jalat ristissä töissä.. asiakaspalvelutyö... :)
 
Pabuu_20: Meillä vähän sama tilanne, laskettu aika 3.5. jolloin esikoisemme on juuri täyttänyt 1½ vuotta :Heartred Mietin ihan samaa, että menee yöheräilyt siinä samassa sitten :D
Itse en ole edes neuvola-aikaa tälle uudelle raskaudelle varanut, vaan menemme ensi viikolla esikoisen kanssa neuvolaan niin kerron siinä samalla nämä uutiset :)
 
Harkitsen nyt huomenna soittoo neuvolaan. Eihän tarvii mitää labratestii raskaudesta vaan oma tieto riittää ilmeisesti?
Ekalla kerralla ei vissii oo lääkärii? Mitä siel yleensä tapahtuu, muutakun papereiden täyttöö?
 
Itsekkin kävin tänään varaamassa ekan neuvolan. 15.10:) sen lisäksi piti varata yksityiselle ultra 2.10, ihan oman mielenterveyden vuoksi! Nyt vaan sormet ja varpaat ristissa odotetaan että saatais ultrasta hyviä uutisia!
 
Ensimmäisessä neuvolassa ainakin täällä meidän neuvolassa täytellään just niitä lappusia, katsotaan kaikki perustiedot, paino, pituus, suvun sairaudet yms. Samalla on myös ultra, mutta kaikilla ei ilmeisesti kuulu ensimmäiseen kertaan ultra. Ja kummankin raskauden kohdalla on riittänyt ihan positiivinen kotitesti siihen että on päässyt neuvolaan :) Ihan semmoinen mukava aloitus se kuitenkin on :)
 
Lucy, oma tieto raskaudesta riittää neuvolan varaamiseen. Ei oo lääkäriä ekalla käynnillä. Siellä keskustellaan elämäntilanteesta ja terveystottumuksista, ym. mitä mieleen juolahtaa. Siellä otetaan mun mielestä myös verinäytteet. Joissakin neuvoloissa myös ultrataan :)
 
Okei kiitos :) Kyl mä taidan tänään sinne soitella, oon ihan malttamaton. Mulla on viikko plussasta eikä oo vielkää vahvaa viivaa testissä. Toivottavasti siel on oikeesti joku pikkuruinen kiinnittyny.
 
Huomenna olis heti aamusta eka käynti neuvolassa. Jännittää ihan hirveesti jo nyt. Huihui.
 
Takaisin
Top