Kävin ultrassa pari päivää sitten rv 34+5. Vauvan paino 2455g (sen alle merkitty +\- 355g). Kasvukäyrän mukaan meni hitusen alle keskimmäisen viivan, mutta kuulemma normaali kokoinen viikkojen suhteen.
Lapsivettä on ilmeisesti mulla liikaa. Vauvan nielussa tai munuaisissa näkynyt mitään vikaa. Napanuoran virtaukset normaalit.
Käsky tuli mennä sokerirasituskokeeseen, koska liika lapsivesi voi kuulemma johtua sokereiden heitosta tai sitten on vaan patologista.
Tuntuu kyllä todella hölmöltä enää tässä vaiheessa mennä sokerirasituskokeeseen. Kävin siellä rv 25+ ja silloin mulla oli kaikki arvot loistavia. No, ei voi mitään..
Niin ja mulla kun on ollut sitä hengenahdistusta ja jokin aika sitten selittämätön pohjekipu, multa otettiin koko verenkuva. Siinä oli sit joku arvo koholla, joka saattaa viitata veritulppaan tai johtuu vain raskaudesta. No, passittivat mut jalkojen ultraan. Mutta kummastakaan jalasta ei onneksi mitään tukoksia löytynyt.
Valkosolujen määrä mulla kuulemma myös koholla, mutta sen suhteen ei tehty mitään, koska kuulemma sekin voi kuulua vain raskauteen.
Verenpaine mul oli oikein hyvä. Jos nyt oikein muistan ni suunnilleen 130/80.
Ja ainiin! Vauva oli pakara tarjonnassa. Tosi alhaalla, mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt. Paikat oli kiinni, kaulaa 4cm jäljellä ja kohdunsuu takana. Istukka mulla edessä, sen toiminta normaali.
Jos vauva ei oikein päin käänny, niin edessä suunniteltu sektio.
Ens keskiviikkona sit kontrolli ultraan!