Mä oon kanssa käynyt tänään synnytystapa-arviossa.
Ultraus osoitti, että kaikki on oikeinkin mallillaan ja vauvan pää painautunut jo syvemmälle lantioon. Kohdunkaulan kanavaa jäljellä alle 1 cm, paikat kuitenkin vielä puoliksi kiinni. Saan käydä vesijuoksemassa edelleen

.
Sokeriseurannan vuoksi oli synnärille tämä käynti ja vaikka 2 arvoa heittikin -EI LÄÄKITYSTÄ enää tässä vaiheessa

. Olo huojentus 20 000 kg.
Vauvan paino parhaillaan 2600-2700 g, joten hän on oikein pieni. 3 viikkoa sitten arvio oli 2400 g, joten vauvalle ei ole painoa tullut vaikka äitee turpoaa ja on ummella.
Luonnollinen synnytys odotettavissa, eivät tee selkädiagnoosin perusteella käynnistyksiä (sakroiliitti, alkava reuma?). Odottelen siis vauvaa syntyväksi tästä hetkestä suunnilleen äitienpäivään mennessä. Tosin 42 viikkoa vasta äitienpävän jälkeen, mutta sitten vaikka juoksen synnärin ympäri, että vauva syntyis. Koska mä tahdon olla äitienpäivänä ÄITI

.
Lopuksi ultran ja sisätutkimuksen jälkeen KTG-käyrälle, jossa oli kaikki ok. Enempiä ei puhuttu synnytystavasta. Vatsaa sen sijaan kehuttiin kauniiksi, josta olin salaa vähän ylpeä, hih.