Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille, oon niin onnellinen nyt, pääsimme kotiin. Sydänkäyrää otettiin lopulta noin 2 tuntia, ensin sitä ei saatu kuulumaan, sitten siinä ei ollut tarpeeksi vaihtelua, sitten siinä oli rytmihäiriöitä... Synnytyspäivystyksen lääkäri oli erikoistuva nuori nainen, joka teki alustavat tutkimukset. Ultrassa näkyi kuinka joka kuudes sydämenlyönti oli "häiriöinen", joten hän soitti paikalle osaston ylilääkärin. Varmaotteinen ultraaja oli tämä mies kyllä! Kävi läpi koko vauvan sydämen rakenteet, opetti samalla tätä nuorempaa ja totesi, ettei mitään hälyttävää ole. Tietyt rytmihäiriöt ovat normaaleja ja häviävät syntymän jälkeen, rakenteissa tai virtauksissa ei ollut mitään vikaa ja loppukäyräkin oli tarpeeksi vaihteleva - vauva todennäköisesti oli nukkunut alkukäyrällä.

Onneksi sattui niin hyvin, että saimme periaatteessa ylimääräisen sydänultran, kun heillä oli kokonaan uusi ultralaite käytössä ja ylilääkäri halusi opettaa nuoremmalle selkeästi jotain, kun he siinä kaksistaan juttelivat ja ultrasivat pitkät pätkät eri kammioita, läppiä ja seinämiä. Mähän en mitään ymmärtänyt, muuta kuin että kaikki on hyvin! Perjantaina uudestaan polille käynnistysharkintaan! :) :happy093

Hienoa,cedju,että oli vaan hetkellinen ja kaikki hyvin! Kyllähän tuollainen säikäyttää! :)

Cedju, hyvä kun kaikki hyvin!
Ämmälä on todellakin ihan huippulääkäri, musta on niin hienoa että on täällä meillä osaston ylilääkärinä, mullakin tän raskauden aikana ottanu yhen ultran.

Mahtavaa, Cedju! Kavereilla oli viime vuonna vastaava säikäytys, olivat tosi huolissaan sydämestä koko loppuraskauden. Lopulta kävi ilmi että häiriö oli ollut ihan harmiton, mutta hoitaja oli saanut sen kuulostamaan pahalta.

Todellakin ehdin säikähtää, kun ensin neuvolantäti menee ihan hiljaiseksi ja sitten sairaalallakin sydänääniä etsittiin useamman kerran... Nyt kun olen saanut olla hetken kotona ja ruokaakin napaan, aloin miettimään miksei näitä häiriöitä ollut silloin viikko sitten kun kävin edellisen kerran polilla? Mulle käy niin kuin HKI00550:n kavereille, että huoli jää jäytämään vaikka kotiin päästiinkin.

Ja perjantain seuraava aika tuntuu taas kaukaisemmalta!

Nyt mulla sit muuten nousee paino jotain kilon per viikko tahtia, mut mitään turvotusta ei kyllä ole. Jossain vau:n artikkelissa lukee et tällanen tahti on merkki jostai myrkytyksestä mut emmä tiedä koskeeko se sellasta henkilöä jolla ei oo tullu alku/keskiraskaudessa melkeen ollenka painoa... :O

Noh, huomenna neuvola ja varmaan selvii enemmän.

hienoa cedju, että kaikki hyvin!!!!! peukkuja perjantaille, varmasti kaikki ok, kunhan vaan säikäyttelee äityliiniä :rolleyes:

Mikähän myrkytys mulla sit on ku toissapäiväiseen painoon oli tänään ilmestyny 2kg.. Perus parinkilon heittoa muutamassa päivässä!

Kiva kuulla että Cedjulla ja vauvalla kaikki hyvin, ehdittiin varmaan jo kaikki säikähtää teiän puolesta!

:eek::eek::eek: mulla on niin noita kauhujuttuja noista myrkytyksistä, et mun pitäis ihan oikeesti olla hiljaa...!!!!!! mut mulla saatto parhaimmiillaan nousta paino 4kg /3pvää ku oli se toksemia, mut sit taas olla pari kiloo vähemmän seuraavalla kerralla..... nestettä oli niin et näytin ihan hipolta loppuaikana.......

mut mulla oli tänään se kauhuneuvola... kaikkihan alko just niin hyvin että se hirvee kylkikipu iski kymmenen jälkeen, kun aika oli klo 11.... ja mä suorastaan konttasin niistä neuvolan ovista sisään... se kuiva kanttura eukko oli siel vastassa, mut hitto kun se tutki huolella.. kuunteli tosi tarkkaan vauvan äänet, paineli ja liikutteli.. mitään diagnoosia se ei niille kivuille keksiny mut ainakin vauvalla kaikki oli hyvin..

Sf 32cm, (edellinen täti mittasi 33cm 2vkoa sitten). Painoa oli tullut n. 450g/vko ja kehui kovasti kuinka hyvät sokeriarvot mulla oli RD:stä huolimatta... sanoi, että ihan turha huolestua, tuskin mitään mega vauvaa tulee ja hänen mielestään olen "terveen kokoinen" en ylipainoinen.... ja että on tyhmää jos tässä tilassa äideille huomautellaan ylipainosta... RR hyvä ja pissa hyvä... kaikki muutenkin hyvin...

kerroin myös siitä äitipoli käynnistä ja hän kehoitti tekemään sinne kirjallisen valituksen... mulla on oikeus vaatia toista lääkäriä ensi viikon käynnille ja sano että kannattaa soittaa asiasta sinne.... siellä kuulema on yks hoono soomi lääkäri kenestä valitetaan useinkin... saattaa olla sama.... samalla sanoin siitä keinohedelmöitys rastista siellä mun tiedoissa... kovasti kauhisteli ja pyyteli anteeksi, mut soitti jonneki atk-tukeen ja ne lupas siellä korjata asian.... en viittiny sit ruveta sille kiukuttelemaan kun se niin ystävällinen oli ja hoito hyvin asiat... annoin kyllä palautetta et jos ne käynnit olis aina yhtä mieluisia ja hoitajat mukavia, neuvolaan olisi paljon mukavampi tulla.... punasteli vähän ja pahoitteli jos on jääny paha mieli käyntien jälkeen.... :) josko tää loppu aika sujuis pahemmin noista neuvoloista ainakaan ressaamatta.....

Kuulostaa jo paremmalta Kyfixfix! Kiva että sait asiallisempaa kohtelua.

Mulla on kans nyt lopussa noussu paino enempi, luokkaa kilo per viikko parhaimmillaan ja uskon et jos mä täällä kotona punnailisin itteeni niin tulokset saattas olla hyvinkin vaihtelevia... Turvotus ja muutenkin. Mut mä oon kyllä järkeilly et kun alkuraskaudessa ei tullu käytännössä mitään ni lopussa saattaa hyvinkin tulla? Viimeks neuvolassa sanottiin et harva selvii alle 10kg painonnousulla ja mä alkaisin pikkuhiljaa nyt olee siinä. Tosin hieman hämää se kun yhtäkkiä painoa alkaa tulla eikä mikään oo muuttunu, turvottaa vaan enempi.
Ja siis se et jos täs nyt viel vaiks kolme viikkoo odotellaan ja painoo vaan tulee ni huhhuh!

Mullakin oli sitä painoa tullut nyt sen päälle 500g viikossa. Täti oli lähinnä mielissään kun mullakaan ei alussa eikä keskiraskaudessa tullut melkein mitään joten loppua kohden kiritetään, eikä tuo haittaa muakaan. Oisko ny sentään mistään sen vaarallisemmasta siis kyse, keho vain kerää valmiuksia synnytykseen ;)

Mä sain tänään ekaa kertaa oikeesti vähän noottia mun painosta neuvolassa. Tähän asti on sanottu vaan että sais tulla enemmänkin mut tänään olin niin ajoissa neuvolassa et kävin etukäteen oman tädin huoneessa vaa'alla ja se sit ihmetteli mun hiipuvaa painonnousua ja kyseli hirmu tarkkaan syömisistä vaikka mun käynti ei ollu ees sille vaan toiselle terkkarille. Juteltiin ruokailusta varmaan ainakin 15 minuuttia! Pitää kuulemma yrittää syödä vielä enemmän ja olla tosi tarkkana ettei paino pääse ainakaan putoomaan tästä...

Mullahan se on tää mun oma täti jaksanu vouhottaa tuosta painon huonosta noususta melkeen joka käynnillä ja välillä oikein pelotellu et kasvaako muksu ollenkaan. No lääkärillähän on aina sit selvenny et muksu kasvaa ihan käyrillä, jopa vähä päälle keskikäyrän joten no worries :) Nelikilostahan se lekuri viimeksi muksusta veikkaili et tosi huonosti on kasvanu juu :D

37+0 neuvolassa kaikki ok, pikkuisen sykkeet 130-140, liikkuu vilkkaasti, tarjonta RT, mutta ei vielä laskeutunut.
Paino 63,6kg, 1100g!!!! per viikko, mutta neuvolasta ei moitittu. Itseä hirvittää, mutta menkööt tän turvotuksen piikkiin jota nyt ei kyllä kovin paljon ole, mutta ehkä tuli vähän mässäiltyä pääsiäisen aikaan. :oops: Kokonaisuudessaan painoa tullu lisää 13kg.
RR124/73, Hb 118, pissa ok, Sf 36 eli yläkäyrän yläpuolella huidellaan, mutta varmasti johtuu tuosta kun ei vauva oo yhtään laskeutunut. Sain kuitenkin lähetteen synnytystapa-arvioon.:)

AAAARGH tulin synnytystapa-arvioon naistenklinikalle ja täällä selvisi, että mun aika onkin kättärille! Tähän liittyi jo paljon sähläystä, en saanut kutsua postitse vaan jouduin soittelemaan ympäriinsä, ja puhelimessa mulle sitten sanottiin väärä paikka. Oon jännittänyt tätä tosi paljon ja nyt oon vaan ihan vetelänä täällä ja itkettää. Sain uuden (ilmaisen) ajan tiistaille ja erittäin vuolaat anteeksipyynnöt. Täällä naikkarilla on ihan hirveä kaaos päällä, mitään ei löydy, opasteet vie vääriin paikkoihin ja henkilökunta lähinnä kulkee ympäriinsä pyydellen kaikkea anteeksi.

HKI: Voi ei miten harmi :sad001 Mä odotan kans ku kuuta nousevaa ensi viikon ke lekuriaikaa, ku selvii onko mun luissa jotain vikaa (kun se lekuri eka kerran niin epäili) ja saan sitte mahd. sen synnäriarvio-ajan.

Voi ei!! Tosi kurjaa HKI!!! Just ite tässä lähtökuopissa ja itkisin minäkin jos esim lääkäri olisikin sairas tms...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin