Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millä viikoilla sä oot lälly menossa? Vaadi vaan ihan rohkeasti sitä lähetettä! Jos et ole vielä käynyt neuvolalääkärillä niin puhu sen kanssa vielä, jos ei terveydenhoitaja kuuntele.

Tänään tuli vasta 34 viikkoa täyteen eli mulla on onneks vielä hyvin aikaa. Ja tasan viikon päästä pääsen lääkärille jonne mulla onkin kunnon vaatimuslista kirjoitettuna :grin

Mäkään en halua mihinkään Lohjalle lähteä ainakaan enkä tietenkä mielellään mihkään muualle kun tänne Hyvinkäälle, me asutaan 2min päässä sairaalasta niin olispa kiva kun laitettaskin menemään johonki tunninkin matkan päähän :(
Mutta sikäli ollaan kaikki hyvässä tilanteessa että satavarmasti kukaan täältä ei synnytä enää juhannuksena tai sen jälkeen kun tulee kaikki muut kesän sulut ja toiminnan supistukset voimaan.

Voiko jossain päin Vantaata synnyttää? :eek:
Emmätiä, jotenkin paniikinomaisesti ajattelin Peijasta. Kerran elämässäni oon joutunut turvautumaan Peijaksen palveluihin ja mua kohdeltiin kuin narkkaria. En edes pyllistä Vantaan suuntaan enää!

Älkää pelätkö sitä Lohjaa! Mä oon kuullu siitä vaan hyvää ja paljon kehuja sekä työntekijöiltä että potilailta. Ei sinne joutuminen oo mikään maailmanloppu ja ajomatkakin on ihan siedettävä :)

Hyvinkäästä meillekin puhuttiin talvella neuvolassa, kun naikkarilla oli uusi vesivahinko ja kättärin väki vähän helisemässä kaikkien synnyttäjien kanssa. Mutta nyt on kuulemma hyvä tilanne Helsingissä, kättärillä on niin paljon henkilökuntaa että siellä on jopa vähemmän sulkuja kuin normaalisti. Tai näin on väitetty. Ei siis tukita jorvia, lohjaa ja hyvinkäätä!

Mua alkaa jännittää ensi viikon synnytystapa-arvio! Tsemppiä cedju!

Mä oon ihan tyytyväinen, jos tämä käynnistetään ensi viikolla, olenpahan varmasti sitten Hyvinkäällä. Meiltä ajaa sairaalalle alle 5 minuuttia vaikka olisi mikä ruuhka-aika. On se helpompaa sitten miehenkin hakea ja tuoda tavaraa tai tulla käymään, kun varmaankaan ei perhehuonetta saada.

Aretha kieltämättä ois aika painajaismaista synnyttää peijaksessa! Mä en oo ikinä onneks joutunu kyseisen sairaalan palveluihin turvautumaan, mut viimeisimmän kuulemani kauhutarinan mukaan eivät osanneet siellä edes murtunutta kättä kipsata suoraan. Onneksi eivät hoida siellä synnytyksi, joten voimme ainakin siltä osin huokaista helpotuksesta!

Lohjasta olen kuullut pelkkää hyvää minäkin, että on oikein kodinomainen ja lämminhenkinen paikka. Hyvillä mielin olisin mennyt sinne synnyttämään, koska se on mun entinen "lähisairaala".

Kerran jouduin sinne osastolle ilmeisesti kystan tms. puhkeamisen vuoksi taas yhden epäonnistuneen lapsettomuushoidon seurauksena. Hoitajat olivat superempaattisia ja antoivat mulle oman huoneen ja toivat ruuankin sinne.

Ilmeisesti Hesasta houkutellaan väkeä Hämeenlinnaan asti. Lapsimessuilla huomasin että K-HKS:llä oli osasto siellä silmäilin että olisiko ollut jotain kiinnostavia esitteitä. Täti tervehti iloisesti ja kysyi että olisinko kiinnostunut tulemaan heille synnyttämään. Tädin innostus lopahtikun sanoin että sinne mää vähä niiku meinasin kun melkein vieressä asun. Illmeisesti hän halusi keskittää energiansa uusiin pokiin :D

Mut kiva kun muutenkin ilmeisesti toukokuulle on tulossa ruuhkaa niin mitä sitten onkaan jos puoli E-Suomea on täällä muksua puskemassa. Onks synnytysten järjestäminen noin hyvä bisnes että kannattaa ihan mainostaa?

Mä oon kyllä henkisesti yrittänyt valmistautua siihen, ettei kättärille mahdu. Sitten joko Porvoo tai Jorvi, tai miksei hyvinkääkin. Jorviin joutuu ajaa kaupungin läpi, joten sinne on ehkä pisin ajallisesti. Senhän näkee sitten kun h-hetki koittaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onpas teillä Etelä-Suomalaisilla inhottava tilanne, kun ei tiedä missä synnyttää! Onneks kaikki olette samassa tilanteessa ja niin saa vertaistukea.
Synnytyksessä muutenkin tarpeeksi jännitettävää, niin vielä tuo lisä jännitys siihen päälle! Jaksuja kaikille!

Me asutaan niin lähellä Jorvia, että mä meen vaikka sitten siihen päivystyksen oville hengailemaan niin pitkäksi aikaa, että niiden on pakko ottaa mut sisään. Ois jotenkin tosi omituista tulla tässä vaiheessa nakatuksi johonkin toiseen sairaalaan, kun on jo henkisesti asennoitunut tiettyyn paikkaan.

Mull on ihan pylly kun pitää muutenki yksin tajuta millon lähteä. Sisko lähtee ilmeisesti kyytimään, kun on tarve mut en tosiaan haluu lähtee kiertää sairaalalta sairaalalle. Mä haluun kättärille, mulla on sinne suoraa Tuuskia jotain 4km :sad010

Synnytyslääkäri tavattu. Kaikki kunnossa kuten aattelinkin, paikat kiinni mutta hyvässä vaiheessa kuulemma näille viikoille,tänään36+5. Aluksi tunnusteli mahaa ja ultrauksen alussa jo sano että vähän normaalia isommalta vaikuttaa. Pulssi nousi mulla pikkasen! Mutta sit kävi ilmi et lekuri olikin mennyt viikoissa sekaisin ja luuli mun olevan vasta jollain viikolla 34 tms. Helpotus! ! Eli arvioksi tuli 2900g ja menee kuulemma ihan keskikäyrällä, jei! Tietty noi on suuntaa antavia niinku sf-mittakin mut helpotti mun oloa kuitenkin.
Pää on alhaalla ja sanoi ettei se kyllä sieltä enää mitenkään käänny, sen verran on jo kiinnittynyt. Kovasti bebe möyrys ultratessa, ei tainnut tykätä ku häntä anturilla kovin paineltiin...
Siellä oli kans joku kandi tms lekurin ja kätilön lisäksi, sai hänkin ronkkia ja ultrata. Olivat kiitollisia ku annoin sillekin luvan osallistua, en tiedä sit kuinka moni kieltää. Ei mua haitannut, sama se käykö siellä yhden vai kahden sormet- yhtä epämukavaa se silti on ja siitä on ehkä sit jotain hyötyäkin sille :D

Ja onneks mut on isketty tonne naikkarille synnyttämään. Ilman autoa ei kauheesti nappais matkustaa esim Lohjalle tai Porvooseen asti! Kiva taksimaksu muuten tulis...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Eihän siitä taksimatkasta makseta kuin omavastuu ja loput tulee kelalta. Minusta vielä niin, että taksi yritys hakee sen itse suoraan kelalta.

Juu ei tuu, mut esim miehen puolesta ei olis kauheen mukava ramppaa Lohja-Helsinki väliä jos ja kun sairaalassa joutuu hetken olemaan. Mut joo, ei onneksi koske mua joten en stressaa :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Äh, muuten, kaikessa kaakatuksessa sitten yhtäkkiä muistaa että asuu kuiteski hyvin lähellä sairaaloita, ei niinku jossain maaseudulla vois asia olla. Sorge :rolleyes:

Mä muuten varmaan lähtisin tästä mieluiten Hämeenlinnaan, jos ei Hyvinkäälle pääsisi. Kolmostietä helppo reitti ja saa lasettaa motarinopeuksia koko matkan. Kaupunkiajoa ei juuri tule kummassakaan päässä. Tästä taas jonnekin Porvooseen tai Lohjalle on tuota pikkutietä, joka on hirviä ja peuroja täynnä.

Takaisin