Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa tänään 32+6; pissa puhdas, RR 114/73, p.71, hb 127, vauva edelleen raivotarjonnassa, syke dopplerilla 160(!!), paino +356g/vko, sf-mitta 29,5cm eli keskikäyrää...

Eli kaikki hyvin :)

Seuraava neukku sit lääkäri ja se 3 vkon päästä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun sfmitta tais olla 27 tai 27,5cm. 32+4. Jos koskaan en olisi päässyt/joutunu ylimäärisiin ultriin, vauvaa tämän mukaan arvioitaisiin kenties pieneksi? Ja hänhän ultran painoarvion mukaan kasvoi viimeksi keskikäyrän yläpuolella reippaasti, jonka takia jouduin sokerirasitukseen.

Cranberry viime aikaisten tapahtumien, tai enemmänkin niiden puuttumisen perusteella oon aika pessimistisien odotuksien varassa :grin Tai no ei nyt ihan tallota toista maanrakoon. Tänään se jopa autto mua ripustaa vauvan vaatteita kuivumaan ja laitto pikkusen huoneeseen lampun kattoon :eek: Mutta tässä taitaakin olla viikon kiintiö täynnä. Lupaan raportoida tänne huomenna tilanteen :grin

Hymykuoppa + muut pikkumasut, millasta sfmittaa teillä on ollu? Mä ny oon täällä taas huolissaan pähkäilly, että onko se poitsu alkanu kutistuu ku viimeks yllettiin keskikäyrälle.

Mies yritti lohduttaa, että tollaset mitat nyt ei paljon kerro ja ne käyrät on vuosia vanhoja :-D

en mie tiiä onko tää pien masu (itestä tuntuu välillä siltä) mut sf viikko sitten 33cm, pikkunen kuitenkin painaa nyt 2740g eli hyvin kasvaa

Mimmma mulla on ollu ihan normaalin rajoissa se sf-mitta. Nyt sen kasvu on hidastunu. Ennen se on menny keski- ja yläkäyrän välissä, mutta viimemittauksella tipahti vähän keskikäyrän alapuolelle.
Rv23 sf 20,5
Rv26 sf 26,5 (eri mittaaja, ei käyrällä)
Rv30 sf 28
Rv33 sf 29,5
Rv36 sf 31
Mitta on siis pienestä mahasta ja pienestä vauvasta huolimatta aika iso.

Mulla olis huomenna se seuranta sydänkäyrään ja kyl jänskättää mitä se nyt näyttää :confused: Entäs jos käyrä on huono ja en pääsekkää kotii ? :confused: Mitä ne sit ees tekee jos sydänkäyrä ei oo hyvä ? :oops::eek:

Käynnistäisköhä ne synnytyksen jo sit jos näyttää, et vaavilla ei oo kaikki ok ja tarvii hoitoo (?)

No ku sitä määki rupesin pohtimaan :confused: Mä en kyllä ymmärrä miten se käyrä huononi sen ekan sairaala reissun jälkeen. Ennen sitä ei ollu mitään onkelmia o_O Tosi ahistavaa :confused:

35+3 eli Eilen oli ensimmäinen neuvola täällä uudessa neuvolassa. Kaikki hyvin, paitsi ylimääräistä jännitystä aiheuttaa se, että Repe on jo laskeutunut.. Niin kyllä itse jo epäilinkin, mutta nyt tuli varmistus. Paino mulla oli itseasiassa tippunut vajaan 2kg, tosin se voi johtua eri vaa'astakin. Ensi maanantaina sitten ultra, jossa katsotaan lantion leveyttä ja varmistetaan sikiön asento. Täällä päin lääkärikäyntiä ei tässä vaiheessa ole, jossei siihen koe tarvetta.

Neuvolasta terkkuja! Rv 36+0. Paino ohittanut + 10 kg (ja sen kunniaksi ostin kermamunkin :p kun en oo paljoa herkkuja syönyt raskausdiabeteksen toteamisen jälkeen). + 600 g/viikko eli suht paljon, mutta siitä ei sanottu mitään. Kaikki sanoo mahaa pieneksi ja opiskelija totesi sen olevan aika tiivis paketti :) Se kuulosti kivalta ja sitähän se on. RR 125/76, hb 122 (jeejee!!!), Sf 31,5. Vauva edelleen pää alaspäin.

Mimmma, mulla sf-mitat olleet
rv 28+1 = 25
rv 31+2 = 27,5
rv 31+4 = 31
rv 36+0 = 31,5
Alkuun hieman keskikäyrän yläpuolella ja nyt parhaillaan hieman alle vaikka vauva ei ole laskeutunut. Vauvan asento vaikuttaa näihin paljon.

Hertsumarepale miten pienii sf-mittoja :) Ite huitelen yläkäyrän yläpuolella....

Mun mahaa sanoo lääkärit pieneksi, mutta lähipiirissä kaikki sanoo sen olevan iso. Toki oon itte tällänen kääpiö, että näyttää suht isolta. Ja vauva on vastannut hyvin viikkoja joka ultrassa. :)
Sf-mitat:
18+1 16cm
22+1 23cm
24+1 21cm (eri mittaaja)
27+6 25cm
31+6 30cm

Äsken kotiuduttu neuvolalääkäristä. Proteiini oli pissassa +/-, mutta lääkäri laittoi lähetteen varmuudeksi labraan. Verenpaine oli 128/82, totesin ton "korkeuden" johtuvan siit et mittas verenpaineen heti ku sain pyllyni siihen penkkiin. Omalla mittarilla kun verenpaine on korkeintaan ollut 120/79. :) Sykkeet oli pikkusella 130-140 js liikkeet oli todella hyvät. Paino oli noussut 1,120 kg/vk ja sanoi, että senkin takia otetaan toi virtsanäyte. Väläytteli siis raskausmyrkytys mahdollisuutta. Lääkäri vielä ultrasi pikkusen ja lapsivettä oli normaalisti, istukka toimi hyvin ja varmisti vielä, että meille on tulossa poika. Kuulemma todella aktiivinen poika. :) Ja sf oli kasvanut kahden viikon takaisesta 36,5 cm, 40 cm:n.

Jänskättää ens maanantai ku on neukku ja siel on se alkuperäinen täti joka oli todella välinpitämättömän olonen ja sit kuitenkin melko tiukan olonen joistaki asioista. Toivottavasti ei päästä sammakoita suusta tästä miu 600-800g painon noususta per viikko. En tiiä, en varmasti hiljaa ainakaa oo jos...

Ultrassa taas käyty.. tälläkin kertaa oli kaikki ok ja totes et enää ei joka viikko tarvii käydä, vaan seuraavsn kerran vasta vappuna, ellei oo syntyny sitä ennen. Nyt oli istukkakin noussu niin paljon, et sisätutkimuksessa ei edes nähny sitä kunnolla, et ihan turhaa perjantaina se lääkäri mua pelotteli sektiolla. Helpotti kyllä et saan alateitse yrittää synnyttää, jos kaikki sujuu hyvin. vauvan kokoo oli taas vaan lähes mahdoton arvuutella, kun sen pää on niin hassun muotonen ja kun se on jo niin alhaalla. Mut yli 2kg painaa kuitenki.

Mua on alkanu vähän jännittää tää turpoaminen ja painonnousu. Ensiviikolla on neuvolalääkäri onneksi. Mulle on nyt ihan kotivaakan mukaan tullut 1,5 kg viikossa. Oon ollut sokerilakossa vauvan koon takia ja yrittänyt syödä greippiä ja juon vettä paljon. Paino vaan nousee ja nestettä kertyy.
Viime yönä heräsin ylävatsakipuun. Nukuin konttausasennossa, kun muuten ei pystynyt nukkumaan. En kyllä ymmärrä itsekään miten siinä pysyin. :eek:
Mitään järkyttävää päänsärkyä ei ole, niin siks en nyt neuvolaan soittele.

Takaisin