Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikkoja 33+6. Kävin kokoarviossa. Vauva pää alaspäin, yes yes yes! :)
Isohan hän on... Kokonsa puolesta olisi jo 35 + viikoilla. Laskettuna arvioitu paino on 4kg. Tuohon en luota ollenkaan!
Nyt painoa oli 2645g. Edelleen näytti tytöltä!

Lääkäri kyseli haluanko uuden ultran kolmen viikon päähän, jos koko mietityttää? Totesin, että tuskin se vauvan todellinen koko siitä ultraamalla muuttuu, pääasia ettei ole perätilassa. Lääkäri totesi, että kun oot perätilan synnyttäny, tää 4kg ei tunnu missään. Toivotaan näin! Hui hui! :sad001

Kohdunkaulaa 3,5 cm ja visusti kiinni! Ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä!
Päätin, että sokerit minimiin. Jos sillä saisi vähän hillittyä tuota vauvan kokoa.

Neuvola takana! Kaikki hyvin :)

Kohtu kasvaa keskikäyrän alapuolella, mikä on ristiriidassa siihen, että vauva on iso :-D turvotusta alkanu tulee tosiaan mulle jalkoihin välillä, että painookin oli vielä kertynyt kilo/2vk. :) nestettä se vaan kuulemma on!

Sit ois 25.4 äippäpoli ja 5.5 neuvola. Jos sit vaikka jo syntyisi ;)

Protskut oli viime neuvolassa +1, mutta onneks labratestit oli puhtaat. Eli ei tulehdusta. Pakko siis juoda vaan vettä enempi, että saa tikistettyä terkalle hyvän näytteen :)

Viimeksi viikolla 30 oli Tonttu pää alaspäin mut ku tuo on tuolla myllänny ihan kunnolla niin en mie tunnista kyllä ite et miten päin se on. Haluaisin tietää mut onneksi torstaina taas neuvola 33+2 viikolla.

Tuntuu että ikuisuus ens viikon lääkärineukkuun. Pääsee näkemään nappulaa ja samalla tehdään sisätutkimus, painoarvio ja otetaan streptokokkinäyte. Halu tietää onko paikat vielä kiinteät ja kiinni on suuri! Sen syntymäpainoarvion lääkäri vois jättää sanomatta :D Ei tuu paineita synnytykseen :D

^^ Ihan sama juttu, tää mun lääkärikäynti on sovittu jo kuukausi sitten ja tuntuu ihan ikuisuudelta aina vaan. Meillä ei oo neuvolassa ultraa mutta tähän asti on kyetty ihan tuntemaan miten päin pieni siellä möllöttää ja ollutkin jo useammalla viime tsekkauskerralla pää alaspäin. Se vaan että kuulemma se voi vielä pyörähtää joskus viikolla 36... Mä luulen et on paikat hyvinkin kiinni eikä kirppusella oo aikomustakaan hetkeen syntyä.

Viime perhevalmennuksessa katottiin synnytysvideota ja siihen oli jotenkin pakko suhtautua sillee hyiyäk, tää ei koske mua millään tavalla... muuten ois tullu paniikki ja ahis ja itku vähintäänkin.
Vaiks se oli ihan kiltti video ni ne muutamatkin ponnistusparahdukset oli liikaa mun hormonitasoilla :D.
Aika vähän mitään uutta tietoa siellä sai, mutta ehkä ei ole tarpeenkaan. Oisko niin että tieto vaan lisää tuskaa...

äitipolilla käyty, pikkusen käyrä hyvä, painoa nyt 2740g ja laskeutunu-auki sormelle ja jälellä n.2cm. verenpaineet pikkusen noussu, pissa ok. rv 35+5 kuulumisia. Korjaus: onhan nuo paineet noussu 140/87 ku muuten ollu n. 125/70

Muokattu viimeksi:
Mulle taas oli liikaa se perhevalmennuksen synnytysvideon kohta, jossa yhtäkkiä kaikki on ohi ja pikkuinen vauva nostetaan äidin rinnalle. Nieleskelin kyyneleitä nolona, että ei kai kukaan huomaa kun mä herkistyn...

Me saatiin neuvolasta synnytysaiheinen dvd kotiin, oisko ollut jo ihan ekalla käynnillä. Ei olla vielä katsottu, kun ei olla tohdittu.

Mä olin muuten ihan ihmeissäni kun eilen neuvolassa täti tokas että mennäänpä vilkaseen sitä vauvaa tolla neuvolan ultralla. Ei mulla ollu hajuakaan että meiän neuvolassa on ultra! No ei eilen päästykään kun se oli varattu just sillon mutta jos en synnytä ennen 39+0 neuvolaa niin sillon katotaan viimeset kurkkaukset masuun ennen syntymää :)

Huh onneks lueskelin tätä ketjua! Muistin meinaan et munhan pitää alottaa paasto puolentunnin päästä! Eli nyt iltapalan kimppuun. Vai löytyykö vapaaehtoisia menemään puolestani sokerirasitukseen? :wink

Miks sääkin lälly joudut vielä moiseen? :/

Neuvolassa sanottiin, että niitä tens laitteita? voi myös vuokrata Napapiiriltä ja vaavinkaisilta 8)

Mulla käskettiin mennä siihen s......bakteeri juttuu rv 36-37

multa otettiin viime to streptokokkinäyte eli aikasemmin kun rutiinisti, syy tähän on se että joskus tuo streptokokki aiheuttaa oireita mm. supistelua ja epämääräsiä kipuja niin jos mulla se on, saan siihen lääkkeet.

Mä oon mimmma kerran jo käynyt tossa sukurasituksen vuoksi, jolloin ei siis mitään hälyttävää arvoissa ollut. Mutta nyt joudun uudemman kerran ku mun uuden terkan mielestä mun suuri sf-mitta johtuu isosta vauvasta. Aikaisempi terkka taas selitti sitä mun omalla pituudella.. Ketä tässä nyt uskoa, mut kai se on silti parempi käydä tarkistamassa vaikka inhottava kokemus onkin :confused:

Mulla ei oo kummassakaan raskaudessa ollu tota sokerirasitusta :) Oon kyl ihan tyytyväine et oon säästyny siltä :grin Se kuulostaa tosi rankalta ! Joten paljon tsemppiä Lälly ! :)

Kiitti cranberry :) onneks saan miehen tällä kertaa tueksi. Ainakin näin lupasi mut enköhän mä täällä huomenna heti aamusta itke sitä ku joudun yksin kärvistelee huonossa olossani :smiley-angry002

Takaisin