Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hassua miten paljon on eroja eri paikkakunnilla että milloin ultrataan ja mitä kautta... täällä kaikki saavat ilman muuta varhaisraskauden ultran noin viikolla 7 että np-ultra osataan tehdä oikeaan aikaan :) ja niinkuin olen jo maininnut mitään ultraa ei minulle ole tehty alakautta :)

Yksityisille tosiaan kävin ja oli todellakin sen arvoista (60e maksoi). Oon ihan sekaisin vieläkin! Tää on aivan ihanaa. Kätilö sano, että syke on vielä tosi matala, että ei ois alkuviikosta välttämättä löytyny. Tässä teille kuvamatskuu, mistä ei saa mitää selvää :D :D

Liitteet

• Kirppu.png
    Kirppu.png
    978.9 KB · Katsottu: 29
Tänään olis sikiöseulonta tunnin päästä ja ens viikolla toinen neuvolapäivä ja eka ultra :) toivottavasti tulee hyviä uutisia...kaksoset olis haaveena kun suvussa on taipumusta moniraskauksiin. (itellä kaksospikkuveljet ja serkuista löytyy kahdet kaksoset).

Mä sain iltapäiväksi ultra-ajan tästä kotinurkilta. Jee!! Edellinen varaus olisi ollut huomiselle ja työpaikkakunnalta. Ja tosi epämiellyttävältä mieslääkäriltä. Kerran kävin siellä tarkastuksessa ja jäi tosi omituinen olo siitä käynnistä. Päätin etten sille enää mene mutta kun se on ainoa (ylläripylläri) jolle saa aikoja nopeasti. Onneksi tonne toiselle asemalle tuli peruutuspaikka!

Ensiviikolla olisi mullakin tuo seulontaverikoe. Sitä seuraavalla ultra ja eka lääkärikäynti. Sitten meneekin ensi menee ihan marraskuun lopulle että on seuraava neuvola.

Tasan viikko ultraan ja seulontaan. Ensi maanantaina toivottavasti pääsee näkemään kovasti kasvaneen tirppanan <3
Kelläs on tällä viikolla ultraa ja neuvolaa? :)

Lucy multa otettiin kanssa viime tiistaina ekat labrat ja 6 putkiloa lähti munkin käsivarresta. Ei mitään aavistusta kyllä että miks niin paljon mutta kai ne ottaa sen verran kun tarvii. Veti kyllä aika heikoks toi labrakäynti mutta onneks pääsin heti sen jälkeen lounaalle niin olokin parani!

Viikon päästä tiistaina on eka ultra ja mieskin on kuulemma tulossa mukaan. Jännittää nyt jo hirveesti ja nään siitä uniakin. Vielä on jotenkin epätodellinen olo koko raskauden suhteen ja ultran myötä kaikki muuttuu sit niin paljon todellisemmaks että vähän hirvittää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Siinä tehdään seulonnan lisäksi veriryhmämääritys ja siihen menee jokunen putkilo. Mulle tehtiin toi veriryhmämääritys kesällä kun piti mennä tähystysleikkaukseen ja kyllä siinä useampi putki otettiin. Ja nyt tehdään määritys uusiksi, en tajua miksi kun just on samassa paikassa tehty. Kun se leikkauskin olisi ollut vasta tulossa myöhemmin mutta nyt raskauden takia poistuunee toivottavasti listalta lopullisesti :)

Siinä tehdään seulonnan lisäksi veriryhmämääritys ja siihen menee jokunen putkilo. Mulle tehtiin toi veriryhmämääritys kesällä kun piti mennä tähystysleikkaukseen ja kyllä siinä useampi putki otettiin. Ja nyt tehdään määritys uusiksi, en tajua miksi kun just on samassa paikassa tehty. Kun se leikkauskin olisi ollut vasta tulossa myöhemmin mutta nyt raskauden takia poistuunee toivottavasti listalta lopullisesti :)

Veriryhmän saa mielestäni testattua ihan pikku piston tekemällä sormenpäähän.... ? Ei tarvii multa käydä ottaa koko purkkia :P Multa saa ehkä 2 kokonaista ja sit alkaa hiipuu.

Viimeviikolla käyty ultrassa, jossa selvitettiin raskauden kesto ja siellä 9+4 viikkoja vastaava pikkunen löytyi heti :love017 Nyt siis mennään viikolla 11 ja 2 viikon päästä seuraavan kerran ultraan (1seula)
:)

Nyt on meilläkin ultrakuva jääkaapin ovessa <3

Viikot vastasi kierrosta laskettua -1 päivän heitolla, syke löytyi ja polskuttelija oli ihan oikeassa paikassa. Hieno tunne!!!!

Heippistä kaikille! Toista lasta odotellaan ja tänään sain neuvolan viimein kiinni. Nyt pitäisi laskurin mukaan olla 7+0 eli laskettu aika olisi 26.5. Esikoinen on nyt 1v 5kk ja on pitkään nukkunut tosi hyvin yöt - lohdutukseksi niille, joilla esikoinen on vuoden tai vähän päälle toisen tullessa :) Meillä tosin yöllisiä tuttien laittoja ja uudelleen makuulle laittoja helpottaa huomattavasti se, että poika nukkuu "sivuvaunussa" ilman yhtä pinnasängyn laitaa omassa sängyssämme kiinni. Ei tarvitse siis itsekään nousta jalkeille sitä varten (paitsi nyt taas vessassakäyntien takia).

Meni heti sivuraiteille asia :P
Neuvola-ajan sain vasta 22.10. kun viikkoja on 9+1. Hieman tylsää on se, että edellinen terveydenhoitaja on vuorotteluvapaalla ja nyt on aivan uusi ihminen äitiysneuvolassa. Saa kaiken kertoa alusta lähtien uusiksi. Puhelimessa kuulosti ainakin ihan mukavalta, toivotaan, että on muutenkin :)

Veriseulaan tuskin lähdemme tälläkään kertaa, mutta ultra varmasti hyödynnetään. Ihana nähdä pikkuinen ekaa kertaa <3

Tänään käyty ekassa neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Olen siis nyt viikolla 10+0 ja sydänäänet kuului jo hyvin :-) sain lähetteet labraan jossa ne ottaa kaikki normaalit testit eli HIV, klamydia, kuppa ja hepatiitti b. Hepatiitti c on nyt uutena, sitä ei ollut viimeksi. Ja tietenkin seulonta sitä np-ultraa varten ai niin ja tietysti tulehdukset ja valkuaiset ja sokerin virtsasta. Lisäksi veriryhmän ja rh;n eli kyllä sitä verta noin kuus purkkia tarvitaan ;-)

Mullakin huomenna eka neuvola (kuten tais olla monella muullakin), viikkoja huomenna 8+0! Jee, riskiviikot hupenee... Olin esikoisen odotuskirjaan hehkuttanut et 10vkoa täynnä, onkohan sekin joku merkkipaalu? En enää muista :) sillon oli paljon enemmän aikaa lueskella juttuja ja tutkia jokaisen päivän kehitysvaiheita :) eka ultra meillä on 8.11 ja toka ultraankin antoivat ajan 7.1.2014, hassua!

Huomenna eka neuvola! Jänskättää niin etten pöksyissäni pysy. Olen nyt 9. viikolla, Mahtaakohan sydänäänet kuulua jo huomenna?? Onneksi olen ollut jo kahdesti ultrassa, joten ei tarvi stressata onko siellä ketäään ylipäätään. Siellä se toukka hyppi ilosesti molemmilla kerroilla <3

Takaisin