Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen oli eka neuvola ja ultra! :) Jännitin ensin kun oli hankala löytää pikkuinen mutta sitten kirppu näkyikin ja sykkeet myös!! ♡ ei voisi onnellisempi olo olla. Viikkoja norm. Kierron mukaan 8+4 ja LA 2.5. Tod.näkösesti muuttuu kuitenki kun mulla on niin pitkä kierto.

Hienoa Salla-Mari :)

Mulla tuli tänään vesirokon vasta-ainetulokset, eli mulla on joskus se ollut.. Eipä tarvi sitten pelätä, jos vielä toinen joskus tehdään ja tulee vesirokkoa perheeseen onko ollut vai ei.. Ja olisihan se varmasti jo tarttunut kun kahdella se on ollut :)

Kaksi päivää mun ultraan! Jännittää! :)

Meillä ylihuomenna esikoisen neuvola-aika, joten jos silloin saisin jo varattua itselleni ja uudelle tulokkaalle oman neuvola-ajan! Viikkoja kuitenkin jo 8+ omien laskujeni mukaan :)

Hei helsinkiläiset, kuunnellaanko ekalla neuvolakerralla sydänäänet? Mun neuvola-aika on vasta 15.10., jolloin oon jo 10. viikolla. Ultraan pääsee kuulemma vasta kahta-kolmea viikkoa myöhemmin.

Alunperin en ajatellut mennä yksityiselle ultraan vaan ajattelin että malttaisin odottaa kaupungin ultraa, mutta tuo on kyllä hirveän pitkä odotus. Olisi kiva saada vahvistus, että siellä lyö sydän.

Onpas myöhäseen aikaan ekat neuvolat joillakin :O Mulla oli maanantaina 8+3 neuvolan mukaan (omien laskujen mukaan 7+5) ja sillon eka neuvola ja ultrasivatki, sillon jo näky hatarasti pikkunen ja syke näky myös. Ei kyl kuunneltu sydänääniä, en muista millä viikolla ne kuuluu.

No, kai mä voin mennä yksityiselle, jos turhaudun odottamiseen tosi pahasti. Täällä on ilmeisesti neuvolassa tilapäisesti alimiehitys ja pitkät jonot. Silti – tuntuu hölmöltä jos eka varmistus siitä, että siellä on elinkelpoinen tyyppi kasvamassa, tulee vasta toisella kolmanneksella! Sitä ennenhän se pahin huoli asiasta on.

Se olisi parin tunnin päästä ultra! Huh, jännittää hirveästi..
Jotenkin, samaan aikaan kuvittelee että kaikki varmasti on kunnossa ja samaan aikaan "mitä jos", onhan näillä viikoilla kuitenkin herkkää se kesken meneminen...
Oireet on kuitenkin tallella, vaihtelee päivästä toiseen. Aamupala ei nappaa mikään aamu, onneksi olen pari viikkoa vielä kotona ennen työharjoittelua niin voi sitten syödä kun huvittaa tai pystyy..

Mulla oli ensimmäinen neuvola eilen (8+4 neuvolatädin mukaan). Ensi viikon alussa pitäisi tulla aika ensimmäiseen ultraan ja veri/virtsakokeisiinkin pitäisi mennä. Jännittävää!

Kamala määrä tuli kaikenlaista mielenkiintoiselta tuntuvaa luettavaa. Terkkakin oli mielestäni todella mukava ja "järki päässä". Kauhutarinoita ylikriittisistä ja kettuilevista neuvolan tädeistä kuitenkin kuulee silloin tällöin.

JES! Nyt esikoisen neuvolareissu takana ja sain vihdoin ja viimein kerrottua uudesta raskaudestani siellä! :)
Oma neuvola-aikani siis 10.10. ja sitä ennen käytävä verikokeissa, kun raskausviikot 10 paukkuu jo lokakuun alussa.. Ultra-aikakin varattu 22.10. (VAIN päivää ennen esikoisen 1-vuotispäivää <3 )
Kaikkea hyvin jännää tiedossa lokakuulle, ihanaa :)

Ultrassa käyty ja pieni sydän siellä pamppaili <3 Viikot muutamaa päivää edellä 7+6 ois ultran mukaan <3
Jännnnäää <3 Ja seuraavalla viikolla eka neuvola :)

Minä kävin tänään ihan tk:ssa gynellä. Alunperin aika oli varattu pco-epäilyn vuoksi, mutta suunnitelma hiukan muuttui. Laskurin mukaan olis rv 6+3 menossa. Lääkäri teki sisäsultran ja siellä näkyi pussi, mutta selvästi ei voinut sanoa onko siellä asukasta. Hyvä uutinen oli se, että se pussukka on oikeassa paikassa eli kohdussa. Kahden viikon päästä on uusi ultra ja silloin pitäs jo olla siellä elämää enempi tai sit on tuulimuna. Eli taas jännätään ja mietitään....

Huhhuh. Eilen oli neuvola jota niin jännityksellä odotin. :D Enään ei näkyny mitään "ylimäärästä", ainoastaan sellanen 2cm pötkylä jonka kuuluu ollakin. ;) Kyllä sitä kerkes jo pelätä että jos sielä vielä joku patti näkyy. Olin jo kerennyt ruveta miettiä ja sopeutua ajatukseen jos kaksoset olis tulossa, mutta yksikin riittää. :) Pääasia kunhan ei mitään vakavaa ole. :) Raskausviikkoja siis tällä hetkellä 8+4. Veri näytteet ottivat ja pissatesti pitäis tässä joku aamu tehdä.. Kääk, mitenhän onnistuu kun melkeen pakostakin on jo käytävä öisin pissalla. :D Ei vaan pidä juoda sitten illalla enää paljoa, niin jaksaa aamuun asti odottaa.
Seuraava neuvola on neljän viikon kuluttua, mutta sitä ennen kerkeää varmasti olla jo niskapoimu-ultra, tai mikä se nyt olikaan. :) Sairaalassa on vähän paremmat ultra laitteet kuin meidän neuvolassa niin näkee paljon selvemmin sitte pikkuisen. Esikoista odottaessani kävi niin hyvä zägä, että sillä n. 20rv tienoilla olevassa seulonnassa saatiin myös vilkaista vauvelia 3D ultralla. :) Silloin jo pysty kyllä sanoa että isänsä ulkonäköä on periny kovasti! :D Mieheni mielestä se oli hieman pelottavan näkönen välillä kun kuva jätti joitain kohtia tarkentamatta niin niissä kohtaa näytti ettei olis mitään. xD

Mulla neljäs raskaus meneillään, joista kaksi mennyt kesken eka raskaus rv7+ ja kolmas raskaus rv11..
Esikoinen nyt 1v3kk. Nyt olis omien laskujeni mukaan menossa rv5+1 ja neuvolan laskujen mukaan rv5+5, joten saas nähdä mitä todellisuudessa on, kun menkat ihan sekasin ollut esikon synnytyksen jälkeen (puuttui kokonaan enneku sain lääkkeet) ja sit oli vasta tuo keskenmeno rv11 ja sen jälkeen kerkes olla yhdet menkat enneku nyt olen raskaana taas...
Eka neuvola mulla on vasta 21.10. (neuvolan laskujen mukaan 9+2). Meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten olen menossa yksityiselle varhaisultraan 14.10..

Tänään oli varhaisraskauden ultra ja viikoilla 8+2 mennään.. Kaikki oli oikein hyvin ja sydän näkyi lyövän :love017
neuvola on yhdeksäs päivä eli kun ollaan viikolla 10, nevolan täti sanoi että silloin pitäisi kuulua jo sydän sillä neuvolan laitteella

Hei! Onko tuo varhaisraskauden ultra tehty alateitse vai näkyykö vatsan päältä?

Minulle lääkäri sanoi, että yleensä aina varhaisraskauden ultra tehdään alakautta. Myös meidän kunnan kustantama np-ultra tehdään viikoilla 11-15 muistaakseni ja se tehdään alateitse :)

Hei,tajusin just et miullahan on eka neuvola ens viikon keskiviikkona! :o (2.10) Ompas aika menny nopeesti! En kyllätiijä miks jännittää näi kovi :oo

Mä varasin tänään varhaisultran Brunolle Femedaan! Bruno on niin best :dance008 Toivottavasti näkyykin sit jotain, ens viikolla olis aika. Neuvolan mukaan olisin sitten rv8+0 mutta itse epäilen lähemmäs rv7+0... Esikoisesta näkyi syke jo ultrassa 7+2 joten aika lähelle sitä mennään nytkin. Ja ainakin Espoossa nt-ultrakin tehdään vielä alakautta...

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä uutisista! :happy119

Takaisin