Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli tänään eka ultra. Viikkoja on vasta 6+4, mutta hyvin näkyi pikkuruinen ja myös syke.
Voi että <3
Jännitti kyllä niin, että meinasi oksennus tulla, mutta onneksi ihan turhaan.

Lääkärini suositteli, että vaikkei tässä olekaan mistään riskiraskaudesta kyse, niin voisimme käydä julkisen neuvolan lisäksi yksityisellä parissa ultrassa ja neuvolassakin, mikäli niin tykkäämme. Ylimääräiset ultrat ainakin kiinnostaa, koska mukavahan se on nähdä miten pikkuinen kasvaa.

Eka neuvola on kahden viikon päästä. Koko ajan on jotain mitä odotella.

Ainakin Jyväskylässä keskussairaalassa nt-ultra tehtiin silloin 6 vuotta sit vatsan päältä. Nykytilannetta en tiedä.

Hei! Onko tuo varhaisraskauden ultra tehty alateitse vai näkyykö vatsan päältä?

Varhaisultra tehdään ainakin Mehiläisessä alakautta..

Esikoisen aikana varhaisultrassa olin ja siellä tehtiin alakautta, tais olla rv8+.. Ja sit myöhemmin synnärillä nt-ultra oli rv12 ja sekin tehtiin alakautta, lisäksi kätilö näytti mun kohdalla "extrana" ultrauksen myös vatsan päältä.. Kyllä oli iso ero, näkyi alkautta tehtynä paljon selkeämpänä. Sitten rv20 tienoilla ultrattiin ihan vaan masun päältä, mut siinä vaiheessa näkykin jo tosi hyvin..

Vatsan päältä on ainaki Jyväskylässä aina ultrattu, ainaki 2v sitten. Nytkin kun oli ultra 8+3 neuvolassa ni vatsan päältä ultras.

Näyttäs olevan yleisempi tuo sisäkautta ja vähän paikkakunnan mukaan. Meen perjantaina, siis viikonpäästä, sillon on 7+0. Kerron sitten miten käy :)

Mulla oli tuo varhaisultra sisältä. Liekkö noin pieni ois vielä muuten näkynytkään.

Mulla on tehty aina kaikki ultrat mahan päältä. Ja hyvin niistä on näkynnyt :) ekassa raskaudessa eka ultra jo viikolla 5 ja sillon näky kyllä alkio, muttei vielä sykettä... kahden viikon päästä siitä syke jo näkyi :) tässä ultrassa oli vaan tarkoituksena laskea kesto ja tarkistaa syke, nyt ollaan siis 8+5 ja syke näkyi :love7 Mulle annettiin ohjeeksi ettei saa käydä pissalla ennen ultraa niin näkyy paremmin

Kävin tänään ekassa neuvolassa ja ultrassa näkyi yksi tyhjä pussi ja yksi pussi jossa sikiö jonka sydän sytkytteli ihanasti... Hetken kuluttua kätilö sanoi, että aivan kuin olisi nähnyt kolmannenkin pussin ja siellä asukkaan.. Tämä asia jäi vielä epäselväksi... Tarkentunee tuonnempana :)

helim.. eli siis mitä? Yksi tyhjä pussi -> mennyt kesken? Mutta 1 elävä ja 1 ehkä vielä? Hihii...Surkastuuko se yksi pussi sitten sinne vaan kun toiset jatkaa porskuttamista? Hyviä uutisia joka tapauksessa :D Onnea!

Miu ekassa raskaudessa nt-ultra tehtii alakautta. Ja miu mielestä täälpäi tehää kaik nt-ultrat alakautta. Ja sillo ko ekaa kertaa menin ultraa ni sanoin siinä heti alussa et miuta vähä pelottaa ko oli se tuulimunaraskaus nii hyvi viel takaraivossa mielessä ja sillo se nopeeati vaa mahanpäältä katto et löys sykkeet(:

Ja huomen eka neuvola!! Miuta jännittää iha hirveesti!! en kyl tiijä miks. Meinaan kyllä kysyä et jos kokeiltas saadaanko sykkeet kuulumaa

Ihanaa Hellu :) Ja neuvolat sekä ultrat aina vähä pakkaa jännittään. Ainaki mua ku osaan olla nii pessimisti aika ajoin. Itsellä vielä seuraavaan ultraan reipas viikko!!

Hihii, eilen tuli odotettu kirje :) Kutsu Jkl:n Gravidaan ultraan+sikiöseulantaan. Se ois 3 viikon päästä maanantaina, en malta oottaa! Sillon ois rv 12+3, voi ku oiski jo niin pitkällä ni ei tarviis niin jännittää. Sitä ennen pitää käydä 2 viikkoo aikasemmin verikokeissa jos haluu osallistuu seulantaan, kyl mä meinasin. Mites muut?

Spiraali: En oikein itsekkään tiiä miten tuolle yhdelle pussille käy :) ehkä olen ens maanantaina viisaampi kun menen sinne uudelleen :) aika loppui hieman kesken edellisellä neuvolakäynnillä kun kätilökin oli niin ihmeissään että tutki vaan ultralla pitkään :)

Iiks, huomenna ultra... Mua niiiiin jännittää! Miten sitä voikaan mieli muuttua sekunnin välein. Hetken on ihan innoissaan, että näkee pikkuisen ja toisena hetkenä on ihan satavarma ettei siellä olekaan enää mitään! Mistä nää fiilikset tulee ja minne ne menee? Ehkäpä sitä on huomisen jälkeen sitten varmempi, oli se lopputulos sitten mikä hyvänsä. Eilen illalla oli ainakin niin kuvottava olo ja yrjösinkin että jos se ei ole raskaudesta niin sitten oli maailman nopein yrjötauti (söin meinaa aika pian sen jälkeen jo 2 meetwursti-voileipää :) ). Vaikka voihan ne raskausoireet jatkuakin vaikka alkio olisi lakannut kasvamasta... ARGH, mä en kestä!!!!! Tasan vuorokausi vielä.....

Onnea matkaan kaikille näinä päivinä ultraan menijöille! Itse olen taustaillut täällä foorumilla jonkin aikaa, mutta eilen tuli varmistus omasta alkiosta neuvolalääkärin ultrauksessa ja nyt uskaltauduin tännekin juttelemaan. Ensimmäistä kertaa olen raskaana, mutta äidilläni on hurjasti keskenmenoja koettuna ja ne tarinat pitävät hieman varovaisena...

Eilen tosiaan vahvistui sykkeen lisäksi myös raskauden kesto, 8+3 tänään, joten laskettu aika olisi toukokuun toisella viikolla. Meillä muuten ultrattiin alakautta, jos sitä vielä ihmetellään :) Tosin neuvolassa laitteet oli ilmeisesti vanhat, eikä ultraus siellä kuulu vakiotoimenpiteisiin.

Hyvä, että on muita samassa tilassa olevia kenen kanssa voi jännittää. Ei noi miehet tajuu tätä lainkaan :happy8 Perjantaina saan tietää löytyykö tuolta kirppuu vai ei. Sillon on 7+0. Pelkään, että kuulen kätilöltä, että "ei täält mitään löydy" :sad001

Takaisin