Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millai te noin aikaisin ultriin pääsitte? Mä olin tänään, 9. rv, ekaa kertaa neuvolassa ja eka ultra vasta sitten vkolla 11-12 kun tehdään niskapoimumittailut. Olisi kiva tietää onko tuolla ketään, mutta malttamattomuus ei ilmeisesti ihan pelkästään riitä syyksi ;)

Neuvolakäynnistä jäi aika sekava fiilis kun mukana oli harjoittelija, joka ei aina ihan tiennyt mitä piti tehdä mutta neuvolatäti ei sitten antanut sille kuitenkaan aikaa miettiä. Molemmat lopulta hölötti yhteen ääneen, samat asiat kysyttiin välillä pari kertaa mutta sitten varmaan jotain kysymättä. Olisin halunnut ehkä vähän enemmän käydä tuntemuksiani läpi, mutta lomakkeiden täyttöön meni tolkuttomasti aikaa. No, voihan sinne kysymyksiä laittaa sitten kun epäselvyyksiä tulee ja kohta on poikkean sinne uudelleen kuitenkin hb mittaukseen. Kaisse tästä selkenee :)

Nipsumuki -- ollaan käyty varhaisultrassa yksityisesti. Ei kai missään kunnassa tarjota ultraa näin aikaisin ellei ole oikeasti jotain vialla. Maksoi meillä ainakin 128€ mutta oli se se arvoista :)

Hyvä Tyttö että teilläkin kaikki kunnossa, kyllä se vaan helpottaa!!!

Nipsumuki, minä pääsin neuvolan kautta varhaisultraan vaikka mikään ei tietääkseni vialla ollutkaan - syyksi riitti etten tiennyt kuinka pitkällä raskaus oli. "Kuukautis"kiertoni on välillä jopa 11 kuukautta eli jos kerran vuodessa ovuloi niin ei sitä voi raskauttakaan tarkalleen arvioida. Se riitti ainakin täällä meillä ultraukseen.

En toivo kenellekään tällaista hormonitoimintaa. Aivan mahdotonta suunnitella mitään.

Ok, toi raskauden keston arvionti onkin ihan selkeä syy. Mutta ei tullu tälle amatöörille mieleen että joo, on toki ne yksityiset olemassa :D Kiitoksia tiedosta!!

Laitoinkin heti tohon lähimmälle yksityiselle kyselyä että paljonkohan mahtais siellä kustantaa.

Onnea kaikille varmistuksesta <3

Mulla oli tänään eka neuvola, sama täti kuin esikoisestakin :)
Otettiin verinäytteet, ääniä ei kuunneltu koska on vasta 8+ viikot menossa :)
Huomenna pissanäyte labraan.
Ja ekaa ultraa odotellaan ja sanoi että luultavasti 20 pv ois.
Ja että rakenneultra olisi just joulupyhien aikaan, jouluaattona? :D Hmm, veikkaanpa että silti noita siirrellään, oishan se kyllä kiva päästä joulufiiliksissä katsomaan omaa pientä aarretta ;) <3

Meillä neuvolassa kätilö ultraa aina eka kerralla ja varmistaa raskauden ja asumme hyvin pienellä paikkakunnalla :)

Musta tuntuu vähän hassulta että ehtii käydä jo neuvolassa ja lääkärillä ja kokeissa ennen kuin edes varmistetaan onko pugi paikoillaan. Mut eikai ne ultralaitteet ihan halpoja ole että niitä joka neuvolatädin huoneeseen riittäisi.

Varasin tänään varhaisulta-ajan Terveystaloon ja hinnaksi sanottiin noin pari sataa. Tuntuu aika hurjalta mutta ei täällä oikein ollut muita vahtiksia. Yhdessä lääkärikeskuksessa ei ollut enää tällä viikolla toimisto auki, joten sieltä saan hinta- ja varaustilannearvion vasta maanantaina.

Joo, munkin mielestä on jotenkin hölmöä käydä neuvolassa ja kokeissa yms ennekun edes on katottu onko kohdussa ketään...!

Itse oon myös menossa varhaisultraan yksityiselle... Tuntuis vaan tosi pahalta luulla olevansa raskaana ties kuinka monta viikkoa ja sitten osoittautuisikin tuulimunaksi.
Mutta toivottavasti hinta ei ole tota paria sataa! Hui, itse epäilin selviiväni jollain 120 eurolla niinkun ennenki kun oon käyny gynellä ultrassa, eikai tää varhaisraskauden ultra sen vaativampi luulis olevan kun aiemmin kun on kystia ja muita etsitty.

120-130€ on kai se yleisin hinta? Pari sataa voi olla se ennen kela vähennystä? Ainakin me saatiin jollain "koodilla" se kelan korvaus vaikka normaalisti kai 11-13 viikoilta vasta saa sen korvauksen?! Luulis et ok-seudulla on kirjeet hinnat mut 120-140€ kieppeillä oli kun vertailin...

mulla varhaisultra yksityisellä maksaa 29euroa... Saan kelakorvausta km riskintakia, mut ilman korvaustakin on vaan 70e.

Tuolla Terveystalolla käyntimaksu on 90 + 13 toimistomaksu. Ultrasta rapsahtaa päälle n. 100 € toimenpidemaksua, mutta se riippuu kuulemma lääkäristä ja voi olla enemmänkin. Joo, olin järkyttynyt. Täällä tuppukylässä ei vaan ole mitään muuta tarjolla, TT on ostanut kaikki ei-ketjuasemat itselleen niin hyvähän siinä on pyytää.... No siltä yhdeltä ainolta muulta asemalta en tosiaan ole saanut hintaarviota vielä, enkä tiedä olisiko niillä aikoja.

Kelakorvauksen tuosta toivottavasti vielä saa, mutta jostain keskustelupalstalta luin ettei sitä aina myönnetä. Vai tarkoittikohan sitten vaan sitä ettei sitä vähennetä suoraan vaan pitää erikseen anoa.

Meilläkin ultrataan ekalla neuvola kerralla ja se on hyvä :) Saapahan tosiaan jotain osviittaa onko masussa eloa. Tosin se laite ei ole mitään viimeisintä huutoa ja itselläkin vähän ehkä jäi vielä kaivelemaan että onko pikkuisella kaikki hyvin. Verikoe ainakin otettiin ja sen mukaan kaikki pitäs olla ok. Odotan 14.10 kun kuuta nousevaa! Sillon ollaan joko viikoilla 11 tai 12 :)

Ihania ultrakuulumisia kuitenkin muilta! :)

Tänään kävin Mehiläisessä ultrassa ja hinnaksi tuli 187 euroa...! Eli enemmän kun luulin, kelakorvausta ei saanut.
Noh, mutta ainakin nyt tietää ettei ole kohdunulkoinen tai tuulimuna, sykekin näkyi :)
Ainoa vaan että koko vastasi 6+0 kun kuukautisista laskettuna olis ollut 6+4. Mutta mulla on muutenkin välillä epäsäännöllinen kierto, eli toivottavasti oli oikeen kokonen eikä liian pieni!
On se jännä miten hetkeks saa helpotuksen mutta sitten mieli alka kehittelemään jo uusia huolen aiheita.

Kyllähän se oviksen hetki voi vaihdella eli varmaan siitä johtuu, ei kaikilla osu samaan päivään vuotopäivistä laskettuna vaikka olisi saman pituinen ja säännöllinenkin kierto. Hienoa että kaikki oli kohdallaan!!!

Iiiik! Ekassa ultrassa käyty!! Siell se pieni tykyttäjä oli!
Alakautta tehtii ja sydän löyty tosi nopee, ruskuaispussikin näky ja kaikki on oikees paikas. Oon niiiiin onnellinen. Meinas henki salpaantuu, kun pieni pompottelija ilmestyi ruutuun. Kätelö sano, että voi olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut hieman myöhemmin, koska syke oli niin hidas vielä. Nyt on siis laskujen mukaan 7+0. Menispä aika nopeesti ja olisi jo riskiviikot ohi.

Takaisin