Synnytysvalmennus käyty enkä kyl hirveesti siellä uutta oppinu..se sieltä tuli hyvänä muistutuksena et ne crocsit nakata sinne sairaalakassiin! :) jotenki mulla vaan voimistu se etten tahtos sitä epiduraalia mutta edelleenki tilanteen mukaan mennään sit synnytyksessä ja luultavasti se epiduraali tulee otettua. Se spinaalipuudutus ois paremminki minkä vois ottaa mut sitä ei ensisynnyttäjillä ruukata käyttää lyhyen keston vuoksi. Näin mulle opetettiin. Mua meinas hitokseen naurattaa ku siel oli yks tyttö, siis iha oikeasti TYTTÖ ja se kehasi et miten toi synnytys on hälle niinkö iha tuttu juttu et hää on netin keskustelupalstoilta lukenu jo kaiken synnytykseen liittyvän. :D se on iha jees tietty ja oonha itekki paljo lukenu aiheeseen liittyvää mut en kyl menis sanoo et synnytys on mulle "tuttu juttu". Hänkin oli siis ensisynnyttäjä. Uutena mulle tuli kivunlievityksissä se kohdunkaulanpuudutus ja häpyhermonpuudutus mut niistä ei kyl täti osannu oikeestaan sanoo mitään mut aiko ottaa selvää jos tuntuu et halutaan neuvolakäynnillä kysellä enempi. Ja ku meillä on se tunnin matka sairaalalle niin sano et ku supistuksia tulee 10 minuutin välein reilu tunnin ajan ni voi alkaa jo lähteä sairaalalle ettei liian pitkäksikkää aikaa kotio kannata jäähä oottelee tuon matkan takia. Viikon päästä vuorossa asiaa imetyksestä ja sitä kyllä ootan kovasti. Se imetys on kuitenki semmonen asia johon en nii hirveesti oo perehtyny. Ja se vielä et siellä istuessa alko supistelee kipiästi, siedettävästi kuitenki mut teki vähän kipeää, viimeset puol tuntii oli aika epämukavat ja vauvaki mylttäsi siihen vielä.