Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Stella älä vielä huolestu, jos se siis tarkottaa vaan sykkeen vaihteluita mittausaikana niin se lienee hyvinkin normaalia. Meidän pikkunen ainakin alkaa aina riehua kun sykkeitä mitataan tai mitä tahansa vatsalle lasketaan. Niinpä mulla on sellasia merkintöjä sykkeen kohdalla ku 125-160... ja johtuu ihan vaan vauvan aktiivisuudesta. Kuulemma reaktiivisuus, eli se että vauva reagoi siihen mittaukseen, on oikein hyvä juttu :).
Toivottavasti sun terkkari tarkotti vaan tätä ja sanoi sen hiukan tyhmästi.

Mullakin tulee joskus sellanen olo et koska se nyt viimeks liikkukaan mut mulla toimii ku meen kyljelleen ni toi alkaa kaivautumaan patjaan välittömästi...

Tänks. Jotenkin vaan niin avuton olo, kun itsellä ei oo osaamista tai kokemusta maalaisjärjen lisäksi. Kyl tää varmaan tästä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Stella, vauvan kuuluukin reagoida ulkopuolisiin ärsykkeisiin. Jos liikkeet huolettaa, ota tuoremehua tai jotain muuta makeaa ja mene tosiaan kyljellesi makaamaan. Eiköhän sieltä tule töminöitä ihan normaalisti.

Kylläpä täällä nyt sattuu ihmisille tonttuja terkkareita...

Hymykuoppa, mulle oli nyt tilattu ihan spessua sitruunan makusta, se oli niiin mmmm ku muutenki tuo sitruuna on musta hyvää.. ja joo ei! :-D

Ai nyt on jotain sitruunan makuistakin. Mä sain vaan kahteen otteeseen sitä vadelman makuista sokerilientä. Ja se appelsiini oli kuulemma ennen vadelmaa.... Edelleen parasta on ollu se "kokis" :)

Ihanaa, huomenna viimein se torstai ja odotettu yksityislääkäri ja ultra. Josko mie saisin tietää, että kaikki on kuten pitää <3

Tsemppiä pikkulintunen! Toivotaan et kaikki hyvin ja se sukupuoliki selviäis!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Eilen oli neuvola. Mieskin oli ekaa kertaa mukana. Oli kuitenkin vähän turha käynti, perusjutut vaan otettiin.

Paino: +969g/vko :o
Hb: 111
Paineet hyvät
Syke: max 135
Painoarvio: nyt neuvolantädin kopeloinnin mukaan 2400g (2vko sit ultrassa jo ton verran)
Tyyppi on pää alaspäin, selkä vasemmalla puolella. Ei oo laskeutunu.

Pikkulintunen, olihan kaikki hyvin? :)

Mulla oli kans viimekerralla sitä sitruunan makuista ja oikein kylmänä! On kuulemma joku uutuus. Ei yhtään niin hirveää kuin esim. just se vadelma. Alkuraskaudesta oli sitä vadelmaa lämpimänä ja viime raskaudessa appelsiinia, lämpimänä. Ja ei se eka lasillinen, mutta kun näkee, että pullosta vielä puolet jäljellä, niin kylmä hiki vaan nousee...

Neuvolassa käyty. Vauva majailee edelleen poikittain, sydänäänet kuuluu keskellä mun napaa :) Rv 36 sit ultrataan, jos ei oo kääntyny aiemmin. Paino tippunu 1,5kg kahdessa viikossa, joka on lähtöpainoon nähden ihan ok. Protskut oli +1, jonka vuoksi taas pissanäytettä labraan. Muuten kaikki ok ja seuraava neuvola kahden viikon päästä.

Tuu sit kerro kuulumiset! Kyllä kaikki menee hyvin, tsemppiä!

Hannastiina, sulla on kyllä,varsin hassu tapaus siellä massussa, kun poikittain viihtyy. Meinaakohan tulla selkä vai napa edellä? :)

Rimpsukka: paljonko sulla on viikkoja?

Terveisiä ultrasta. Raskausdiabetes kurissa kun syö kahden tunnin välein ja vähän, nälkähän mulle jää, mut yritän syödä tosi tiheesti. Painoarvio 2400 g, sama ku Rimpsukalla. Mulla viikkoja 35+1. Pieni, siro pää ja pitkä reisiluu. Eli sirohko, pitkänmallinen vauva. Itse oon kovin lyhyt ja mies pitkä, joten tää oli mukava yllätys. Kolmen viikon päästä taas ultraan. Mitään erikoisempaa synnytystapa-arviota ei mulle tehdä.

Pioni: joo... ja viihtyy vielä tosi korkeella. Neukkutätiki sano, että tää mahan alaosa on ihan tyhjä. Toivottavasti alkais käydä tuo yksiö sen verran ahtaaks, että jotuis bebe kääntymään. Tällä hetkellä tuntuu, että pehva on oikealla ja pää sit vas. kainalossa :grin

Täälläkin ultra takana. 35+0 viikkoja. Vauvalla paino 2500g, sopivasti kasvanut siis keskikäyrällä, vatsanymp ei ollut 10pvssä kasvanut laisinkaan, mistä ei huolestuttu (hyvä vaan, niin ei oo viitteitä mihinkään turvotuksiin). Aivovaltimovirtaus hyvä, samoin ktg hyvä. Lääkäri ei ollut huolissaan sokeripompuista, kun arvot sitten muuten pysyy aika tasaisena noita satunnaisia hyppyjä lukuunottamatta.

Sain jopa vastauksia synnytykseen liittyviin kysymyksiin ja olin oikein tyytyväinen lääkäriin (vaikka ennakkoluulot olikin toiset: nuori erikoistuva lääkäri, ulkomaalaistaustainen), oli erittäin mukava ja kuunteli huoliani.

Koska kaikki on ok, niin samoilla seurantasysteemeillä jatketaan. Nyt voikin keskittyä huoletta ensiviikon leikkausreissuun.

Muuten, saako nyt ihmetellä miten mulla taas harveni neuvolakäynnit... Viimeks olin kuun puolivälissä ja seuraava on 8.4.! Mä saisin varmasti pyytää lisäkäyntiä mutta tuntuu siihen sisältyvän sit sellanen oletus että tarvis olla joku erityinen syy miksi.
Tokihan viime kerralla ei neuvolatäti ihan kaikista huolista ollut perillä ja niistä on keskusteltu puhelimessa jälkeenpäin mutta mulla on fyysisestikin sellanen olo et on kremppaa ja vaivaa, et ei pelkkä pääkoppa :D.
Meidän neuvolaan ei myöskään pääse lääkärille ei sitten millään, eli jollei ole viikkoja etukäteen sovittua aikaa, joutuu melkeinpä kääntymään sairaalan ja äitipolin puoleen, näin olen ymmärtänyt (ja myös toiminut).
Seuraavalla kerralla oletan et sitä synnytystapa-arviota alettas jo tekemään nääs kun siitä on alle 1kk laskettuun aikaan. Mua kiinnostas muutamat asiat, mm. oma hemoglobiini ja sokrujutut sekä ne pissan proteiinit, niit ei katottu sairaalassakaan sekä tietty pikkusen koko (onks se edes pikkunen...).
No, ehkä mä selviän ilmanki noita tietoja. Nyt vaan ihmetyttää tää juttu.

Valtava huokaus! 45 min ultralla käyty läpi rakennetta kaikinpuolin ja ei mitään moitteen sijaa, kaikki just niin kun pitääkin <3 neuvolalääkäri mitannu päin hittoja ja samal siirtys laskettu aika kaks viikkoo aikasemmaks. Sukupuoli jäi nyt jokatapauksessa pimentoon, mut katotaa värjätäänkö reilu kuukaudenpäästä vaaleanpunasia vaatteita jollain muulla sävyllä! Kohta särkee päätä niin paljon, mut sekään ei enää haittaa tuon taivaallista

Takaisin